hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2] 3

Windows Caf

26-02-07 20:04:11
nietmeer
Quote BlueWolf:
Ik gebruik alleen windows omdat VB daarop zit... anders had ik al lang en breed op Linux gezeten.

http://tweakers.net/nieuws/46444/ :ja

Quote Pluppel:
@ Nizzle

Ik ben zwaar tevreden met windows:P

je doet t om mij te pesten hea :P

27-02-07 23:08:56
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
[x] ik ken Windows
[ ] ik ken Windows niet
[x] Ik gebruik Windows
[ ] Ik gebruik nooit Windows
[ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken
[ ] Vertel, wat is Windows
[x] Windows, dat is geweldig
[x] Windows Vista al helemaal
[x] Met dat mooie mediacentre gebeuren dat erin zit, kan de pret niet meer op!
[x] Ik moet nog heel even wachten voordat ik Vista heb
[x] Doch, de release candidate 1 was ik zeer tevreden over!

01-03-07 00:02:04
nietmeer
*kuch* tevreden over vista zelfs

het word steeds gekker met de mensen hier :P

ik heb vista RTM gecheckt en was er totaal niet tevreden mee.. sterker nog dat was de grootste reden dat k nu linux fan ben :P

maar ja jou keuze.. k snap em alleen niet
wat is er nou zo goed aan vista
noem 1 ding :P

05-03-07 12:45:02
jcmessia
Junior lid

WMRindex: 10
OTindex: 2
Wnplts: Kampen
[x]ik ken liever geen windows
[x]heb slechte ervaringen met windows
[x]doe de ict opleiding en krijg steeds meer hekel aan windows
[x]gebruik dus gedwongen windows
[x]gebruik liever een MAC
[x]waarom eigenlijk windows
[x]steve jobs FTW

05-03-07 12:49:05
jcmessia
Junior lid

WMRindex: 10
OTindex: 2
Wnplts: Kampen
Quote Nizzle:
maar ja jou keuze.. k snap em alleen niet
wat is er nou zo goed aan vista
noem 1 ding :P

uhm 1 ding waarom vista goed IS??

je bedoeld waarom mensen vista goed vinden.dat zijn de grafische specs!!
DIE ZE ALLEMAAL VAN APPLE MAC HEBBEN GESTOLEN.
zoals de tabbladen bij IE7
het switch scherm voor,
de informatie achter de songs.('t lijkt wel itunes:S)
het aanpasbare startbalk.

en ga zo maar door.

1 en al troep.

van mij mag vienna al wel uitkomen.

05-03-07 17:01:06
El_Freako9
Lid

WMRindex: 0
OTindex: 101
Wnplts: Bolsward (
Ach jee... hebbwen we het weer over dat windhoos gedoe... ik heb veel ervaring met pcŽs (over 20 jaar) en ik kan je een ding vertellen.. de enige goede windows was windows 3.11.. de rest is allemaal troep.

trouwens microsoft heeft alles zwaar afgekeken van apple.. want die ŽleukeŽdingen die in vista zitten die zitten al 6 jaar in mac osx.

Weet er trouwnes iemand waarom elke nieuwere versie van Windows een steeds zwaardere machine nodig heeft om zelfs maar redelijk te kunnen werken...... terwij elke nieuwere versie van mac osx een steeds langzamere machine kan benutten om op snleheid te blijven ??? Nee ??? spit dan het archief van de New York Times maar eens door naar hun review van XP.. kun je lachen!

05-03-07 17:06:11
El_Freako9
Lid

@BlueWolf: als je zoŽn fan bent van Visual Basic waarom stap je dan niet over op RealBASIC ??? is compatibleren dan Vb en kan ook nog voor mac en linux compileren... www.Realbasic.com kan je meteen een demo downloaden.. het is precies iets voor zoŽn VB freak als jij

05-03-07 18:10:17
Raptorial
Senior lid

WMRindex: 350
OTindex: 401
Wnplts: Empel
[X] ik ken Windows
[ ] ik ken Windows niet
[X] Ik gebruik Windows
[ ] Ik gebruik nooit Windows
[ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken
[X] Vertel, wat is Windows. Het RULED! laat al die lunixletjes maar lullen! nergens zo makkelijk veel veranderen en personalizeren (ok beetje oefening en kennis moet je wel hebben) als bij windows! ik vind trouwens niet dat de overige besturingssytemen slecht zijn!

Behalve apple nouja niet OSX dan, maar die vorige whahaha ik werd gek! dat balkje ondering OMG wat een onhandige locatie als je ook de navigatie balk in word wilt gebruiken whahaha!
Maar ik heb vreden met Linux, Unix etc.

05-03-07 18:43:15
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Raptorial: en probeer nu nog eens alles naar je hand te zetten, maar dan zonder 3d-party programmaatjes. In Windows kun je sowieso nooit alles personaliseren (ik zou graag willen zien hoe jij dan de desktop environment van Windows vervangt of de filemanager bijvoorbeeld)

05-03-07 20:05:12
Stevie
Senior lid

S
Van de filemanager weet ik zeker van dat er andere programmatjes zijn.

De desktop environment vervangen weet ik niet, geen behoefte aan ook :D

@ jcmessia: Ik geef je 5 redenen zelfs :P

1) Ready Boost
2) Mooie en gemakkelijke Aero omgeving :)
3) Mooie en handige sidebar en search dinges :P
4) Handige performance monitor waar je (schijnbaar) makkelijker kan zien wat de bottleneck van je pc is bij elk programma.
5) DIRECTX10 :D:D:D:D:D

05-03-07 20:14:06
Ikke
Oudgediende

S
Quote Stevie:
1) Ready Boost

Als Vista geen resource hog was had je Readyboost niet nodig :P

Quote Stevie:
2) Mooie en gemakkelijke Aero omgeving :)

Duidelijk voorbeeld van Microsoft's geloof in "beter goed gejat dan slecht gemaakt" (en ze jatten 't ook nog slecht)

Quote Stevie:
3) Mooie en handige sidebar en search dinges :P

Kennen we dat niet van Google Desktop?

Quote Stevie:
4) Handige performance monitor waar je (schijnbaar) makkelijker kan zien wat de bottleneck van je pc is bij elk programma.

link

Quote Stevie:
5) DIRECTX10 :D:D:D:D:D

Voorlopig nog geen programma's die er gebruik van maken, en de GPU's die er aan voldoen kosten iets van 600 euro

05-03-07 20:19:42
Stevie
Senior lid

S
@ Ikke:

1.Het is ALTIJD beter om een performance verhogende tool te gebruiken, ookal is het niet nodig, het helpt wel.

2. Smaken verschillen blijkbaar, Ik vind het mooi, en het niet eens zo heel veel lijken op iets dat ik al gezien heb in bv osx

3. Ja, dus?

4. Dat bedoelde ik niet, ik bedoel de Control Alt Delete --> performance

5. Wat een onzin argument. Als je een half jaar wacht zijn diezelfde GPU's te koop voor 200-300 euro en kun je fraggen met uiterst mooi beeld :D Ik vind het niet raar dat die GPU's nog zo duur zijn, voor consumers is Vista pas anderhalve maand uit.

btw, de goedkoopste directx10 kaart is 399 dollar.

05-03-07 20:38:15
Ikke
Oudgediende

S
1. Ik kan op m'n eigen computer m'n swapspace wel verdubbelen, maar waar gebruik ik 't dan voor? Nergens voor... Je kunt prestatieverhogende tools ook teveel gebruiken. Ze moeten eerst eens 't basissysteem efficient maken voordat ze ook nog eens USB sticks gaan gebruiken

2. De transparante vensters, alt-tab (de grafische poespas dan, de functionaliteit bestaat al eeuwen) enz... 't zit allemaal in osx en linux (xgl en beryl)

3. Je betaalt er in Windows Vista wel weer extra voor ('t heeft namelijk weer manuren gekost om 't naar vista's codebase te kopieren)

4. link -- Dit dus? Heb je ooit in XP naar Task manager gekeken? Dan zie je dus precies 'tzelfde

5. Oh, maar 399 dollar... Nu ik toch al 200 dollar heb uitgegeven aan Vista zelf, waarom niet ook nog 400 pegels weggooien aan 'n videokaart

05-03-07 21:31:48
Stevie
Senior lid

S
@ Ikke: Welke linux raad je mij aan, als "linux hater" / game-fanatic :P Dan ga ik die dlen en instaleren, vergelijken met windows, kijken wat ik er mee kan etc. En dan als ik gemotiveerd en niet te lui ben schrijf ik er een essay over. over mijn ervaringen ermee :)

05-03-07 21:37:30
Ikke
Oudgediende

S
@Stevie: ikzelf gebruik openSUSE 10.2 en de enige 2 nadelen die ik tot nu toe tegegekomen ben zijn

a) de grootte... De installer kost je 'n dvd (of 5 cd's) Installed size is iets van 4-8 GB (ligt eraan welke pakketten je allemaal meeinstalleert)

b) de package manager (yast, zypper etc, ze zijn allemaal fucking langzaam... Smart Package Manager geinstalleerd en loopt als 'n zonnetje)

Xgl en Compiz worden standaard meegeinstalleerd maar niet enabled (omdat je eerst de NVidia/ATi drivers moet installeren die uit filosofie niet meegeleverd worden), kun je gelijk Linux grafische franje bekijken (des te meer als je Beryl eens probeert)

05-03-07 21:40:13
Stevie
Senior lid

S
Wat is beryl? Een andere distro of gewoon een uitbreidings iets.

05-03-07 21:44:50
Ikke
Oudgediende

S
Quote Stevie:

Beryl is 'n desktop environment, zoals GNOME en KDE maar dan met allerlei 3d-effecten erin

'n Linux-distributie bestaat uit 'n aantal onafhankelijke onderdelen

0. De Kernel (Linux zelf) zorgt ervoor dat hard- en software met elkaar kunnen communiceren

1. Binutils is een basispakket met alle commando's die je nodig hebt om je systeem vanuit de CLI te kunnen beheren

De volgende onderdelen zijn optioneel:

2. de X window server zorgt ervoor dat data en programma's georganiseerd kunnen worden in vensters

3. de desktop environment is de GUI van Linux

Beryl is dus een van de vele desktop managers... Een ander fontje voor je linux-distro dus

06-03-07 09:08:28
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Stevie:

Dan moet je eens "Beryl" bij youtube of google video intypen...
Dan krijg je allemaal filmjes als deze.

Het mooie vind ik dat je het allemaal bijna onbeperkt aan kan passen zoals jij het wil... mijn beryl staat weer heel anders ingesteld als in bovenstaande filmpje...
Omdat het allemaal door comunity's gemaakt wordt ipv door bedrijven kan iedere gek die een keer een creatieve bui heeft bij wijze van spreken een "skin" of "bureaublad layout" of hoe je het wil noemen maken...
Hierdoor zijn er voor GNU/Linux ontelbare "smaken" te verzinnen en gratis te downloaden...

Over die verschillen tussen windhoos en GNU/Linux... ik ben zelf een paar weken terug bekeerd en toegetreden tot "het ware geloof":P... (spot er maar weer mee:ja)
Ik moet zeggen dat het de eerste dagen niet meevalt om tedoen wat je in windoos even doet... je moet even het idee en de werkwijze van GNU/Linux snappen... tenminste dat had ik dan...
Ik had het probleem dat zogauw er "Linux opstaat" ik moeilijk ging denken... maar het is allemaal net zo simpel of simpeler als in windoos... maar omdat je windhoos gewent bent zit je wel even met je ogen te knipperen als je voor het eerst met GNU/Linux werkt:P...
Omdat ik er nog niet zoveel ervaring mee heb is het enige algemene nadeel wat ik tot nu gezien heb van GNU/Linux gebruik dat veel comerciele game makers puur met microsoft meelopen om zo veel mogelijk geld te verdienen... dus is alles puur op micrsoft shit aangepast...
Voor heeeeel veeeeel sofware zijn dan ook alternatieven... die mischien nog wel beter en sneller werken ook:P... als je eenmaal openstaat om er aant te willen wennen...
Voor andere compabiliteits problemen zijn dan weer allemaal trucjes en tooltjes te vinden op het net...
Voor echte gamers die de nieuwste van de nieuwste shit willen spelen is er helaas nog geen goeie oplossing dat ik weet... want als die er zou komen dan zou denk ik Microsoft binnen een paar jaar bankroet en opgeheven zijn...

Verder kan ik er nog niet echt wat zinnigs op zeggen...:P

06-03-07 13:52:55
nietmeer
de nieuwe ubuntu desktop release krijgt standaard compiz like eyecandy meegeleverd :)

werkt met 1x klikken heb ik gelezen :ja

06-03-07 15:07:54
Raptorial
Senior lid

Quote Ikke:
@Raptorial: en probeer nu nog eens alles naar je hand te zetten, maar dan zonder 3d-party programmaatjes. In Windows kun je sowieso nooit alles personaliseren (ik zou graag willen zien hoe jij dan de desktop environment van Windows vervangt of de filemanager bijvoorbeeld)

download eens tune-up untilities 2007! euh en kopen natuurlijk!
Maakt het ook mogenlijk zelf environments te maken

en het is waar van dat 3rd party verhaal maar toch...

06-03-07 17:38:30
El_Freako9
Lid

HOERA! eindelijk serieuze linux gebruikers in beeld !

06-03-07 18:01:03
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik kies Linux voor heel andere redenen, misschien niet eens voor de Xserver en KDE of Gnome - maar meer voor stabiliteit.. niet als spielerei..

Want Linux mag dan vrij configurable zijn - dat heeft ook inpact op de veiligheid.

Maar serieuze Linux gebruiker : Hoe veilig is dat nu alles?

06-03-07 18:06:52
Raptorial
Senior lid

Quote El_Freako9:
HOERA! eindelijk serieuze linux gebruikers in beeld !

Weet je wat ik echt een beetje jammer vind, en ik meen dit oprecht.

Overal waar je het ook over hebt: virus iets, veranderingen, word of iets wat ook maar op een raam lijkt of windows heet begint iedereen te schreeuwen LINUX!!!!! JAAAH LINUX!!!!
Mensen geef de windows gebruiker ook een kans hun eigen gesprek te hebben :P

(heb het wel vaker gezecht dat ik niks tegen linux zelf heb hoor)

06-03-07 18:08:21
El_Freako9
Lid

@Hoskeu: met jou kan ik praten.. als er meer zo dachten als jij dan zou billie gates zeer snel failliet gaan aan zijn eigen troep.

over alternatieven gesproken: Blizzard is een van de weinige bedrijven die voor meer dan alleen microsoft spul zorgen.. kijk maar naar hun warcraft serie..

06-03-07 18:08:32
nietmeer
dus bovenop de 549,99 eurie voor windows wil jij ook nog 34,99 eurie betalen voor een 3rd party proggie dat jou die dingen laat aanpassen

http://www.gnome-look.org/

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven