hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2]

Flash 64

02-06-07 22:48:03 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Je zou 't eigenlijk als 'n tolk kunnen zien.

Windows heeft 'n eigen taal en Linux heeft 'n eigen taal. Een emulator is de tolk. De emulater vertaalt windowscommando's naar linuxcommando's, linux voert ze uit en stuurt 'n reactie naar de emulator die 't weer voor windows vertaalt. Dit kost wel tijd en 'n deel van je processorkracht en geheugen.

Als iemand DX10 port naar linux, wil dat zeggen dat DX10 in z'n geheel naar Linuxtaal vertaald wordt zodat er geen tolk meer tussen hoeft... Dat verbetert de prestaties aanzienlijk

02-06-07 23:44:35 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
er zijn nog geen DX10 games..
als die eikel dat nou is ff goed had uitgezocht voor DX9 en dat voor linux had gemaakt..
of aan de WINE developers had gegeven dan had het interessant kunnen worden

nu is DX niet alles natuurlijk je moet de API troep ook nog hebben
al vind ik dat er toch opvallend veel games werkend te krijgen zijn onder linux.. vooral met wine.. cedega heb ik het nut nog niet van ontdekt.. cross over office ook niet echt

03-06-07 02:43:59 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Ikke: dank voor de uitleg.....niet dat ik er nu iets van snap maar zoals ik al zei...vriend is er goed in thuis ;)

03-06-07 05:01:51 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Ikke:
Je zou 't eigenlijk als 'n tolk kunnen zien.

Windows heeft 'n eigen taal en Linux heeft 'n eigen taal. Een emulator is de tolk. De emulater vertaalt windowscommando's naar linuxcommando's, linux voert ze uit en stuurt 'n reactie naar de emulator die 't weer voor windows vertaalt. Dit kost wel tijd en 'n deel van je processorkracht en geheugen.

Als iemand DX10 port naar linux, wil dat zeggen dat DX10 in z'n geheel naar Linuxtaal vertaald wordt zodat er geen tolk meer tussen hoeft... Dat verbetert de prestaties aanzienlijk

De conversie is op OS layer niveau - niet op processor niveau - en deze conversies zijn heel traag.
Meestal wordt gebruik gemaakt van APi bibliotheken - die voor elke instructie en complexiteit een routine vertegenwoordigen.
Maar het blijft toch allemaal niet 100%.

03-06-07 11:07:42 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nizzle: DX9-games werken ook onder DX10, als de DX-10 API's geport kunnen worden werkt alles :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven