nvidia geforce 7600 GT ?? |
Paulus Senior lid WMRindex: 77 OTindex: 266 Wnplts: schaijk
|
iemand ervaring mee? en zoja wat valt er over aan te merken.... |
|
tornadojump Senior lid WMRindex: 176 OTindex: 156 Wnplts: Arnhem S |
me vriend heeftie, wel mooie graphics, maar ik heb er niet echt ervaring mee. |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Is in principe als kaart wel OK, ligt er aan waar je het voor wilt gebruiken... heb zelf de 8600 GT, om de simpele reden dat de 8xxx serie wél DirectX-10 ondersteunt... als je gamer bent is het die paar flappen extra wel waard... |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
hoeveel Mb, 256M? jemig.. er zijn al kaarten met 512Mb en 1GB -hup snel schnell fahren sie fort..
Waar ligt de grens.. waar ligt je grens..? |
|
pietjevlip Oudgediende
|
@heraux: 512 MB of 1GB voor een GPU is een kwestie van geld over de balk... er zijn nog (bijna) geen toepassingen die meer dan 128 gebruiken, en tegen de tijd dat je het nodig hebt zijn de huidige kaarten die het hebben al zo verouderd dat je ze alsnog moet vervangen... 256MB en Shader Model 3.0 (4.0 voor DX10/Vista), dat voldoet op het moment... je kunt het later voor minder geld beter verdubbelen/vervangen... |
|
heraux Oudgediende
ja, zo gaat dat al sinds... PEGA 8bit ISA die koste toen al FL. 500 (220eu)
maar waar ligt de grens?
zitten we ooit op een 4GB videokaart te werken? A never ending story? |
|
pietjevlip Oudgediende
|
@heraux: as long as time keeps slipping into the future, computers will get stronger |
|
nietmeer
|
ik heb een 7100GS en de 7900GS en heb over bijde niet te klagen, if het nu windows of linux is ze werken gewoon perfect. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik heb 'n Geforce 7600 GS... Hij doet 't |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote Ikke: ...Hij doet 't droogkloot |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ja, wat moet ik er anders over zeggen, Compiz Fusion draait er moeiteloos op, ET:QW ook... Meer doe ik er niet mee |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Daarom zeg ik, het ligt er maar helemaal aan wat je ermee wilt... de komende twee jaar alle nieuwste games willen spelen, dan moet je ruim inschatten, en dan is een 7600GT echt te krap... puur voor een beetje tekstverwerken / internetten / films / muziek is het weer een veel te grote hap uit je budget... dan kun je beter een goede geluidskaart erbij zetten... |
|
heraux Oudgediende
ik wilde vandaag een 256Mb kaart bestellen.. AGP danwel - om een jongeman uit een kleine nood te redden - zodat fifa 2008 werken kon..
Moet ik nu een compleet nieuw systeem gaan aanbevelen? |
|
pietjevlip Oudgediende
|
afhankelijk van de huidige specificaties van het systeem... controleer bijvoorbeeld of de kaart compatibel is met de huidige mamaplank... |
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
Ik heb nog een 64Mb geforce 2 ti van misschien wel vijf jaar oud. Die doet het ook nog, maar het afspelen van HD-filmmateriaal zou ik toch aan iets anders o-v-e-r-l-a-t-e-n, want dat ziet er natuurlijk niet uit met dat gestotter 7600GT zou ik zelf niet kopen, ga bijvoorbeeld denken aan een X1950Pro van ati das net iets sneller |
|
heraux Oudgediende
Het is een P4 - lijkt me 8X wel mogelijk - even met een PC-diag wat gaan vissen.. Hiren's 9.3 is uit...! Hiren's Only for TekHeroes! |
|
nietmeer
|
Hiren's is chill heb daar nog wel is een pctje mee gered |
|
eM!nence Senior lid WMRindex: 822 OTindex: 112 Wnplts: Amsterdam
|
Ik heb een 7600 GT maar ik ga een nieuwe pc kopen. Vind het al niet meer genoeg.
Maar het is een goede betrouwbare kaart, anderhalf jaar geleden de beste prijs/kwaliteit-verhouding. Speel er CoD2 mee op highest settings en crysis tussen low en medium en op 1280x1024.
Je kan ook denken aan een 8800 (geheugen ligt eraan welke resolutie je speelt!) |
|
possible Senior lid WMRindex: 118 OTindex: 167 Wnplts: verhuist
|
7serie? leuk, w8 eff tot je de 8 of beter de 9 kan aanschaffen. ik heb dus de 7950gx2 en baal als een stekker. want toen ik hem kocht wert de 8serie met directx 10 een maand later aangekondicht. zit dus met een video kaart van 600,- ( 1250,- gulden) dus w8 even wat er gaat gebeuren op video kaart gebied en beslis niet te snel. |
|
nietmeer
|
tja dies handig.. k ken ook iemand met een 7950x2 toestand..
nou maakt dat hele DirectX10 voorlopig nog geen ene fuck aan verschil maar de 8 serie is wel een end sneller.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
zodra het tweede getalletje een 9 wordt, kun je de kaart maar beter laten staan... en niet het eerste model in een nieuwe serie kopen |
|
possible Senior lid WMRindex: 118 OTindex: 167 Wnplts: verhuist
|
Quote pietjevlip: zodra het tweede getalletje een 9 wordt, kun je de kaart maar beter laten staan... en niet het eerste model in een nieuwe serie kopen tja, eigelijk ben je altijd wel te laat. maar er is wel degelijk verschil of je een budget, middenmoter of hi-end kaart hebt. ach, ik denk maar zo: als men kaart voor 200,- in de schappen licht maak ik er een SLI bruggetje van en heb ik een quate core video kaart. dan maar geen directx 10. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Mijn systeem is recent volledig vervangen... m'n 512MB RAM voldeed niet meer, zit nou op 3GB, m'n Radeon X600 (2 jaar, oude rotzooi ) is vervangen door een geforce 8600GT, een 2,93Ghz CPU is vervangen door een 2,40Ghz QCPU, dus dat betekende moederbordje wisselen... en Vista was ook uit en door de eerste kinderziektes heen... kwam dus eigenlijk neer op "je mag de kast houden", en dat betekent voor mij: "exit systeem"... |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
X600 oude rotzooi ? gooi het dan hier ff in de vuilnisbak |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Alles wat ouder is dan 2 jaar is oude rotzooi... oude rotzooi is leuk om te hebben, dat wel *kijkt glimlachend naar een 386 in de hoek* |
|