nvidia geforce 7600 GT |
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Ha een medeverzamelaar |
|
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Ik heb gisteren eindelijk een programma gevonden dat niet werkt onder Vista... kwam uit 1993 |
|
|
nietmeer
|
Quote pietjevlip: en Vista was ook uit en door de eerste kinderziektes heen... Ubuntu 7.10 is nieuwer.. Mac OSX 10.5 is nog nieuwer.. beide OS werken beter dan de viesbah |
|
|
stormzoeker Erelid
|
Nizzle Soms voldoet Vista beter, soms Kedubuntu en OSX kan ik niets over zeggen omdat ik het nog nooit gebruikt heb |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
"beter" is een mening, en/of relatief... Vista draait GRAW2 "beter" dan Ubuntu 7.10 en Mac OSX 10.5 samen... Edit: @Storm: dat dus |
|
|
nietmeer
|
"beter" is afhankelijk van de functie.. en vaak ook ervaring en gevoel geen ervaring met iets dan kan je namelijk niet zeggen dat het beter is en tja de ene vind iets wel logisch werken en de ander niet.. waardoor je het beter kan vinden pietje wtf is GRAW2 ofzo? die opmerking zou namelijk nog hard kunnen tegenvallen |
|
|
stormzoeker Erelid
|
Ghost Recon Advanced Warfighter 2 Overigens speelt C&C Renegate onder windows Vista ook een stuk beter dan onder Kedubuntu |
|
|
nietmeer
|
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=910 platinum rating.. renegade is dus goed speelbaar maar Ghost Recon Advanced Warfighter 2 blijkbaar idd niet.. maar tja dat zijn games ontworpen voor windows.. hoeveel dingen ontworpen voor linux of mac draaien er ook op windows en mij is ook opgevallen dat games die cross platform ontworpen zijn zoals Enemy Territory en Unreal Tournament werken een behoorlijk end beter onder linux.. waarschijnlijk onder Mac OSX ook maar dat heb ik niet getest |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
oh jawel hoor, de meeste games zijn goed te spelen onder Mac OSX... een jaartje of twee later |
|
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Nizzle: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=910 platinum rating.. renegade is dus goed speelbaar Vergeet het maar Geluid is beroerd, vastlopers in de filmpjes tussendoor en de besturing hapert.... Ik heb het geprobeerd. Vind het knap dat je via een website leest dat het platina rating is en daarom goed speelbaar zonder het blijkbaar zelf uit te proberen. Het probleem is dat het met wine van teveel factoren afhangt. Wat voor de één acceptabel is, is het voor de ander niet. Programma's voor windows functioneren het best onder Windows en daar is niets mis mee. Zoals eerder gezegt: soms is Kedubuntu beter, soms Windows. Windows heb ik toch al nodig voor DXLab, dat draait al helemaal niet onder Linux Quote Nizzle: maar Ghost Recon Advanced Warfighter 2 blijkbaar idd niet.. maar tja dat zijn games ontworpen voor windows.. hoeveel dingen ontworpen voor linux of mac draaien er ook op windows en mij is ook opgevallen dat games die cross platform ontworpen zijn zoals Enemy Territory en Unreal Tournament werken een behoorlijk end beter onder linux.. waarschijnlijk onder Mac OSX ook maar dat heb ik niet getest Ergens mis je het punt dat ik maakte: Ik heb gesteld dat Windows in bepaalde gevallen beter voldoet dan Linux en ik ben dan ook niet te beroerd om Windows in die gevallen te gebruiken. Ik vind het waanzin om programma's die bedoeld zijn voor Linux onder Windows te draaien en omgekeerd. In het beste geval functioneerd het.... totdat je tegen problemen aanloopt. Als je een Porche en een Kever hebt, dan ga je toch ook niet de motor omwisselen? |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
@stormzoeker: Ik kan me voor het grootste deel wel bij je mening aansluiten... Zelf heb ik Windows als primair systeem, omdat gamen daar nu eenmaal het lekkerste mee werkt (en omdat dát nu eenmaal m'n grootste hobby is ) Mijn primaire systeem wordt eens in de 2 tot 2½ jaar vervangen... Ik weeg elke keer voor- en nadelen af, en probeer daar zo eerlijk mogelijk alle opties "mee te wegen". Ik gebruik Windows omdat het het beste geschikt is om te doen wat ik wil. (gamen dus) Nee, dan moet ik op Linux overstappen, en dan Windows gaan emuleren De dingen waar ik Linux voor nodig heb (en dat vind ik voor een secundair systeem belangrijk), die ik dus niet in Windows kan doen, maken de nood niet dusdanig groot om het te "moeten"... |
|
|
stormzoeker Erelid
|
Quote pietjevlip: @stormzoeker: Ik kan me voor het grootste deel wel bij je mening aansluiten... Zelf heb ik Windows als primair systeem, omdat gamen daar nu eenmaal het lekkerste mee werkt (en omdat d�t nu eenmaal m'n grootste hobby is ) Ik heb linux als primair systeem. Voor die enkele keer dat ik Renegate wens te spelen of als ik voor de zender zit start ik Vista wel ff op |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
Ehm, ja, ik zit dan net andersom, en heb Linux dus niet nodig... en nóg een 4-cijferig getal neerleggen voor een systeem wat minder flexibel is (Mac-OS, face it), en wat ik dus weinig gebruik... nee dank je |
|
|
nietmeer
|
3 cijferig was mijne gelukkig nog of OSX86.. maar dan moet je maar net geluk hebben dat je hardware ondersteund wordt.. was bij mijn rommel pc niet het geval Quote stormzoeker: Quote pietjevlip: @stormzoeker: Ik kan me voor het grootste deel wel bij je mening aansluiten... Zelf heb ik Windows als primair systeem, omdat gamen daar nu eenmaal het lekkerste mee werkt (en omdat d�t nu eenmaal m'n grootste hobby is ) Ik heb linux als primair systeem. Voor die enkele keer dat ik Renegate wens te spelen of als ik voor de zender zit start ik Vista wel ff op je hebt Vista als media center pc? |
|
|
stormzoeker Erelid
|
Nizzle Nee, daarvoor heb ik een PC met alleen Windows MCE staat naast de tv, zonder toetsenbord, muis en monitor. Alleen een AB en een televisie er op aangesloten En ik moet zeggen, dat me dat prima bevalt. Met 'voor de zender zitten' bedoel ik dat ik daadwerkelijk voor een zend/ontvanger zit. Zo eentje met een microfoon en een hele grote antenne |
|
|
nietmeer
|
ja dan heb ik het toch goed begrepen daar gebruik ik mijn mac mini ook soms voor |
|
|
Phantom Senior lid WMRindex: 428 OTindex: 285 Wnplts: Delfzijl
|
Ik ben trots eigenaar van een Asus Nvidia 7600 GT Silent. (256MB)
Nog nooit problemen mee gehad, alleen als je een echte gamer bent (met de nieuwste games), is deze videokaart denk ik niet aan te raden.
Voor de echte gamer is tegenwoordig 512MB of 1 Gig echt het minimum...
|
|
|
Erik Jan Senior lid WMRindex: 146 OTindex: 180 Wnplts: Elburg
|
En niet zozeer het aantal mb´s, maar ook gewoon de snelheid. Mijn 8800GTS met 320mb hakt een 8500GT met 512mb in de pan |
|
|
Lukas Degens Junior lid WMRindex: 9 OTindex: 6 Wnplts: Zelhem S |
heb hem er momenteel zelf inzitten lekker kaartje draait tot nu toe alles op goede graphics maar ik zou op ditmoment voor de toekomst gaan en kijken naar een 8600 GT aldanniet een 8800GT puur voor de toekomst maar is het een budget kwestie, de 7600 GT nooitm geen gezeik mee ghad en goed ding! |
|
|
FlamingForce Lid WMRindex: 25 OTindex: 4 Wnplts: Ergens
|
Quote: hoeveel Mb, 256M? jemig.. er zijn al kaarten met 512Mb en 1GB -hup snel schnell fahren sie fort..
Waar ligt de grens.. waar ligt je grens..? Bij de Nvidia 9800GTX word er al gespeculeerd over 2GB GDDR5 Geheugen, en een 512 Bit bus |
|
|
FlamingForce Lid WMRindex: 25 OTindex: 4 Wnplts: Ergens
|
Quote: 7serie? leuk, w8 eff tot je de 8 of beter de 9 kan aanschaffen. ik heb dus de 7950gx2 en baal als een stekker. want toen ik hem kocht wert de 8serie met directx 10 een maand later aangekondicht. zit dus met een video kaart van 600,- (1250,- gulden)
dus w8 even wat er gaat gebeuren op video kaart gebied en beslis niet te snel. Je vergeet alleen ff 1 heel belangrijk detail DirectX10 = Windows vista, en geen enkele application is het in zn 1tje waard om die schroothoop die voor een OS moet doorgaan (ofwel vista) te installeren. de 7950 is helemaal geen slechte kaart waarmee je heus nog wel wat tijd hebt om (als et zo nodig moet) een beetje door te sparen voor een 8Serie kaart (of misschien 9) alleen een gauw vraagje, heb je de AGP versie van de 7950 of heb je PCI-E? |
|
|
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
Quote pietjevlip: @stormzoeker: Ik kan me voor het grootste deel wel bij je mening aansluiten... Zelf heb ik Windows als primair systeem, omdat gamen daar nu eenmaal het lekkerste mee werkt (en omdat d�t nu eenmaal m'n grootste hobby is )Nee, dan moet ik op Linux overstappen, en dan Windows gaan emuleren daar heb ik een oplossing voor; multibooten.. aangezien mijn grootste hobby ook gamen =, gebruik ik nu ubuntu 7.10 als primair OS en windoos XP als ik wil gaan gamen. gwoon een Xtje rebooten, wat maakt dat nouw uit? |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
Mij veel... twee besturingssystemen op één kast, vind ik veel teveel gedoe... knop aan is systeem klaar... zeker als dat ene OS dat ik er op heb staan aan alle eisen voldoet en geen enkel probleem geeft. |
|
|