Nieuwe laptop...... |
nietmeer
|
Na dat de tele2 latop alweer het lootje had gelegt moest ik een nieuwe latop... het is een Acer Aspire 5103WLMI geworden: AMD Turion 64 X2 TL52 (2x 64Bit 1,6 Ghz) ATI 1100 Mobile videokaart (512MB Shared) 160GB 5400RPM Harddisk en een ingebouwde webcam (orbicam)in de deksel... verder heeft hij natuurlijk bluetooth, ir, wireless, en een modem. een 15" crystalbrite scherm en een dvd-ram drive. ik ben er erg blij mee, heb alleen gelijk die hele zut stcikers eraf gehaald, vooral die van windows doet de laptop geen eer aan vanvond komt er debian op te staan, de uitkomst hiervan krijgen jullie nog van me. |
|
Jannick Oudgediende
WMRindex: 1.125 OTindex: 42.838 T |
Kan je de stickers opsturen? |
|
nietmeer
|
heb ze verscheurt en ritueel verbrandt, waarom wil je ze hebben ? |
|
Shinki Erelid
WMRindex: 684 OTindex: 4.227
|
die heb ik ook! harstikke leuk ding om mee te gamen als je hem upgrade |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Wat kostte 'ie? Ik ben ook van plan een laptop te kopen, deze ziet er wel aardig uit moet ik zeggen |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Quote Skater: die heb ik ook! harstikke leuk ding om mee te gamen als je hem upgrade gamen/laptop? sorry ... |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Als er windows opzit heb je hopelijk wel je geld daarvoor teruggevraagd, toch? Wat voor een draadloze netwerkkaart zit erin, want dat is vaak een feestje onder linux Ik heb geluk dat IBM Intel draadloze netwerkkaarten gebruikt, die worden prima ondersteund door Intel zelf, ook onder linux... |
|
nietmeer
|
amd processor met intel draadloze kaart gaat het niet zijn ben ik bang |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Dat is wel pech dan, gelukkig heb je een nieuwe |
|
Ikke Oudgediende
Oh ja Niet opgelet Hopen maar dat je 'm aan de praat krijgt dan Met m'n Intel Pro Wireless was 't 'n kwestie van de gesloten firmware naar de goede plek kopieren en de vrije drivers installeren |
|
Olivetti Senior lid WMRindex: 63 OTindex: 150 Wnplts: Sorry
|
Heb zelf een dell inspiron: Klik Hij bevalt super en was niet duur, wel is het beeldscherm een keer kapot gegaan want ik neem hem elke dag mee naar school. Maar toen kwam er zo'n gozer van delta en die heeft er helemaal gratis een nieuw lcd scherm in gezet! |
|
Ikke Oudgediende
Hmm.. Laptops zijn ontworpen op mobiliteit.. Zelfs al zou je je laptop twintig keer per dag mee naar school nemen cq verplaatsen zou hij het moeten blijven doen. Daaruit is af te leiden dat de kwaliteit van het Dell-lcdscherm nogal slecht is waaruit weer volgt dat de laptop niet super is |
|
pietjevlip Oudgediende
|
@Olivetti: waarom krijg ik het gevoel dat de afbeelding op het scherm is "ge-photoshopped"? @Ikke: als ik zou moeten kiezen tussen een scherm van Acer of Dell... ik zou het wel weten |
|
Ikke Oudgediende
Kies in dat geval voor een Samsung lcd-scherm |
|
pietjevlip Oudgediende
|
kan ook ja... sprak hij met een NEC-VT700 voor z'n neus |
|
nietmeer
|
Ik heb er gisteren even debian linux x64 opgezet en de ati driver voor de videokaart geinstalleerd (is makkelijker dan nvidia ) met ndiswrapper heb ik de wifi aan het werken gekregen en Alles werkte meteen, zelfs het geluid doet het direct na installatie... alleen compiz draait nog niet, ik krijg wel de vensters en de effecten, maar de venster hebben geen randen en ik kan ze niet verplaatsen, alle fixes op www.compiz.org ten spijt. @Mmore...680,- met 2 maanden garantie bij de dynabite het apparaat zelf kost 630,- tot 640,- daar ergens in de buurt...in enschede hebben ze er nog 4. |
|
Tontje Erelid
WMRindex: 1.232 OTindex: 1.130
|
amd dual core ftw |
|
nietmeer
|
Quote Skater: die heb ik ook! harstikke leuk ding om mee te gamen als je hem upgrade euhh.....gamen ? daar is ie toch echt niet snel genoeg voor, een aangezien de processor en de videokaart niet te vervangen zijn kan ie niet veel sneller worden..... wat en hoe heb je geupdate @skater ? |
|
Ikke Oudgediende
Quote Dennis Beekman: @Mmore...680,- met 2 maanden garantie bij de dynabite het apparaat zelf kost 630,- tot 640,- daar ergens in de buurt...in enschede hebben ze er nog 4. Dus als ik het goed begrijp heb je iets van 50 euro betaald voor 2 maanden garantie? Dat is niet slim, aangezien die dingen een wettelijke levensduur hebben die ver boven de twee maanden uitkomt |
|
pietjevlip Oudgediende
|
ik kreeg een jaar garantie van Acer ook bij Dynabite twee maanden... |
|
Clio Erelid
WMRindex: 90 OTindex: 2.794 S |
Ik heb net een Acer Extensa 5220 gekocht. Jippie!!! |
|
nietmeer
|
oooh hiep hoy....die kreeg ik gratis van tele2 (da's die ene die zich opblies)en waardoor ik dus nu een nieuwe moet kopen... Acer Extensa 5220 @ ikke, dat is een verzekering tegen beschadiging, diefstal, en technishe problemen (een helpdesk)...2 maand lang, dit zat bij de prijs in... |
|
pietjevlip Oudgediende
|
moet je na één maand wel ff afzeggen Dennis, anders verlengt het zich automatisch... en dat kost een hoop geld, dat je niet nodig hebt... volgens mij... hoewel bij een laptop de kans op diefstal en schade iets groter zal zijn dan bij een desktop, maar volgens mij heb je de standaard garantie van Acer voor een jaar... of niet? |
|
nietmeer
|
check, ik heb het ook al afgebelt....dus dat zit wel goed... Ik heb trouwens met de linux uvc driver de webcam in het deksel ook aan het werken gekregen, dit had ik niet verwacht maar werkte wel Nu is dus alles werkent, alleen kan ik compiz er niet overheen draaien vanwege de ati driver, maar daar zit ik niet mee. |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Wordt toch eens tijd dat ik mijn systeempje ga inruilen voor een laptop Handzaam formaat en overal mee naar toe te nemen |
|