hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2] 3

Grand theft auto 4

24-04-08 10:45:42
ELBeemer
Senior lid

WMRindex: 341
OTindex: 406
Wnplts: Roermond -
Quote Mmore:
(en Metal Gear Solid natuurlijk, deel I was het allerbeste spel in zijn genre ooit.)

Kpuc
Je mag bij MGS4 in de robot vechten waar je in deel 1 TEGEN moest vechten, vet he :D

24-04-08 14:47:37
Lab Rat
Senior lid

WMRindex: 573
OTindex: 521
2 totaal verschillende games gaan vergelijken.
de grootste onzin ooit.
Net als die eeuwige "strijd" tussen FIFA en de PES kampen.
de fan haalt hem toch wel (ikke) en mij kan Halo niet boeien.
Waarom dan toch altijd die vergelijkingen....?

24-04-08 15:05:39
ELBeemer
Senior lid

WMRindex: 341
OTindex: 406
Wnplts: Roermond -
Quote Lab Rat:
2 totaal verschillende games gaan vergelijken.
de grootste onzin ooit.
Net als die eeuwige "strijd" tussen FIFA en de PES kampen.
de fan haalt hem toch wel (ikke) en mij kan Halo niet boeien.
Waarom dan toch altijd die vergelijkingen....?

het gaat om het resultaat ;)

24-04-08 15:06:04
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
250€ voor een 360 + Halo 3 én GTA.. Wat een bundel... Dit is wel de arcade versie.
Kan je beter voor 300 de Pro versie met deze 2 games halen _O_

27-04-08 18:33:20
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249

29-04-08 20:58:16
Olivetti
Senior lid

WMRindex: 63
OTindex: 150
Wnplts: Sorry
Super leuk GTA prachtige game, vanochtend binne gekome.

30-04-08 12:27:27
Phantom
Senior lid

WMRindex: 428
OTindex: 285
Wnplts: Delfzijl
Zag dat Gamespot GTA IV beoordeelde met een 10...

01-05-08 15:41:24
Mmore
Administrator

Gisteren en vandaag gespeeld. Dit spel kan gewoon niets anders dan een 10 krijgen. Buitengewoon uitmuntend. Grafics zijn echt ongelovelijk, de nieuwe engine voelt desalnietemin vertrouwd aan en de sfeer en humor in het spel is gewoon geweldg.

Waarschijnlijk het beste spel in de reeks tot nu toe, ik heb maar weinig puntjes van kritiek. Het is wel jammer dat ze het real-estate gedumpt hebben. En je raakt nog steeds best snel je auto kwijt :(

Ze moeten op deze nieuwe engine weer een 'Vice City' achtige game maken. Persoonlijk vind ik New York de grauw en te donker. Geef mij maar lekker de kust van Californie / Florida :7

01-05-08 20:57:29
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik geloof dat ik maar eens een weekend Leiden moet inplannen 8)

01-05-08 21:04:28
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Haha, een 10, komop.
De game is niet slecht, wat hij is geweldig. Maar er is geen enkele game die een 10 hoort te krijgen.

Grafisch is de game goed, engine is geweldig. Hij zou pas dichter bij de 10 komen als alle objecten een schaduw hadden. Als je met je auto langs een vuilnisbak of een lantaarnpaal rijdt hebben ze geen schaduw. Jammer dat personages hun hand niet voor hun ogen doen als je je mistlampen aan hebt.

En ok, je loopt wel eens door een object, of je staat wel is tot je enkels door de vloer, maar dat maakt niet uit, dat kan gebeuren in zo'n gigantische game.Qua verhaal zit het goed, zeker aan te raden als je van verhalen houdt.

Maar het schieten... ik zit nog altijd te kloten met de triggerbuttons hard of zacht induwen. En midden in een gevecht lock je op een voetganger ipv op een politieagent.

Maar grafisch is hij goed, maar minder dan ik verwacht had. We moeten gewoon wachten op Heavy Rain, dan spreek je pas van graphics.

9.8
een tien kan een game nooit krijgen.

01-05-08 22:05:31
Juraj
Erelid

WMRindex: 334
OTindex: 6.240
T S
ik wacht nog steeds op myn exemplaar, door al die rotzooi is hij nog steeds niet gebracht door TNT, hopelijk ligtie morgen in de bus anders wordt ik :@

01-05-08 22:28:27
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
Quote stryper:
een tien kan een game nooit krijgen.

daar heb je groot gelijk in. de perfecte game bestaat niet. er blijven altijd min- of verbeter-puntjes:)

01-05-08 22:39:14
Deniz
Erelid

WMRindex: 2.086
OTindex: 242
Ik kan niet wachten tot hij op de pc uitkomt dat zal er een stuk mooier uitgaan zien.

01-05-08 23:09:13
Mmore
Administrator

Als een game nooit een 10 kan krijgen krijgt een 9,9 de lading van een 10, en zou je dus kunnen stellen dat een game nooit een 9,9 kan krijgen (and so on)..

Als je dit spel pakt, vergelijkt met alle andere games die nu uit zijn, kijkt wat nu realistisch is dan kan je stellen dat Rockstar moeilijk nóg een beter spel had kunnen afleveren, en dat dit spel gewoon in één woord perfectie is. Ik vind een 10 gewoon terecht, net zoals dat PacMan in zijn tijd ook een 10 verdiende.

Of het er op de PC beter gaat uit zien, ik durf het niet te zeggen.

Dit is echt een must-have.
Quote SchapenKop:
ik wacht nog steeds op myn exemplaar, door al die rotzooi is hij nog steeds niet gebracht door TNT, hopelijk ligtie morgen in de bus anders wordt ik :@
Precies de reden dat ik voorkeur geef aan het kopen bij winkels, dan heb je 'm meteen :P

Wat vinden jullie er trouwens van dat hij hier voor ongeveer 65 euro verkocht wordt (Free Record Shop) en in de VS voor 60 dollar (!)? Beetje scheef, if ya ask me.

01-05-08 23:12:26
Juraj
Erelid

T S
ik heb hem voor 59,95 :P

02-05-08 02:55:23
Mmore
Administrator

In de VS kost 'ie dus ook 60 (dollar), en volgens google:
Quote:
60 U.S. dollars = 38.8374652 Euros

02-05-08 03:51:17
Tim-kun
Erelid

WMRindex: 238
OTindex: 1.981
in japan is die meuk over het algemeen nog goedkoper gelukkig :) maarja toen ik nog in nederland was, liet ik ook iemand uit de VS altijd spellen sturen die ik wou (omgebouwde ps2) 1 ze zijn goedkoper, 2 sommige spelen kwamen daar al veel eerder uit, met name Final Fantasy dat ik speelde..half jaar eerder

Verder ga ik GTA4 ook echt wel kopen, als ik een ps3 heb, maar zelf wil ik pas een ps3 kopen als Final Fantasy 13 exclusief voor de ps3 uitkomt en dan komt GTA wel

02-05-08 11:28:52
Juraj
Erelid

T S
ik krijg myn GTAIV dalyk binnen, hij is nu onderweg :D wens me veel spel plezier :P

02-05-08 11:45:59
Phantom
Senior lid

WMRindex: 428
OTindex: 285
Wnplts: Delfzijl
@SchapenKop: Veel speelplezier!
@stryper: je hebt wel een punt, ik heb de video recensie op Gamespot gekeken, en zij zeggen ook dat er inderdaad wel wat minpuntjes in het spel zitten.

In dat opzicht zou je het spel inderdaad geen 10 kunnen geven.
Maar omdat het grafisch goed is en omdat er een uitmuntende verhaallijn in zit vinden zij dit waarschijnlijk het beste of althans een van de beste spellen die tot nu toe (anno tweeduizend-acht) zijn gemaakt.

Quote Mmore:

Of het er op de PC beter gaat uit zien, ik durf het niet te zeggen.

Ik denk dat het niet beter uit zal zien...
Je moet wel een moderne PC hebben (ten minste 2 GB Ram en 512MB Videogeheugen)om dat te kunnen evenaren, omdat het volgens mij behoorlijk veel van je grafische kaart gaat eisen...

02-05-08 19:30:28
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
PC versie is volgens Rockstar nog niet in ontwikkeling. Ze zitten druk bezig met een patch.

Kijk, de game is goed maar een 10, nee. Zoals ik al zei, niet alles heeft een schaduw.

Een game hoort pas een tien te krijgen als alles kan. Ik mis een vliegtuig, opblaasbare gebouwen etc. Dat heeft rockstar er met opzet niet ingedaan, ivm terroristische zooi en dat mensen niet herrinerd zouden worden aan 9/11.

Grafisch is ie gewoon goed, al had ik liever de gezichten nog iets gedetailleerder gezien. Maar als je dit plaatje gezien heb, vind je alles lelijk :P

Een 9.8 is imho toch het hoogste wat je kan geven. Een perfecte game is er gewoon niet!

04-05-08 09:28:17
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat er in Menschnaam mis is met het schijfje weet ik niet uit het artikel te vissen 8O

04-05-08 10:05:13
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Het populaire nieuwe spel Grand Theft Auto zorgt voor heel wat vastgelopen spelconsoles zoals Playstation en Xbox 360. "Rockstar Games, de producent van het spel, beloofde enkele herstellingsprocedures online te zetten, maar daar zijn ze nog niet aan toegekomen", zegt Playstation Nederland in Het Laatste Nieuws.

Producent aansprakelijk
Naar schatting een op drie spelers moet zijn console resetten. Soms gaat de dvd-lezer zelfs stuk. Vooral consoles van een half jaar oud kampen met problemen. De duizenden slachtoffers moeten volgens Test-Aankoop geen cent betalen om hun console of spel te laten herstellen. "Als zo'n spelletje inderdaad een spelconsole stukmaakt, is er een probleem van aansprakelijkheid, waardoor je als consument schadeloos gesteld wordt. Je hebt dan recht op een nieuw spel en een volledige herstelling van je PS3", zo wordt woorvoerder Ivo Mechels van de verbruikersorganisatie in de krant geciteerd.

04-05-08 14:01:39
Mmore
Administrator

De één op drie ratio klopt niet, maar verder zal dit wel weer aardig gaan aantikken bij rockstar. Onze X-Box en die van de buren lopen niet vast :)

04-05-08 23:10:35
nietmeer
Mijn x-doos liep wel vast tijdens het spelen van GTA IV, maar dat was van tijdelijke aard, en na verloop van tijd (enkele angstige minuten, hopende dat die ring niet rood werd) draaide hij weer gewoon door, en ondertussen draait ie als een zonnetje... geen vuiltje meer aan de lucht.

Verder is dit overigens een gevaarlijk spel... veel te verslavend :P (ik wilde zo'n anderhalf à twee uur geleden naar bed, om mijn keelontsteking wat rust te geven... maar helaas... mislukt :P)

11-05-08 15:45:45
ikkenjouniet
Senior lid

WMRindex: 218
OTindex: 275
Wnplts: Nederland
S
ik mag m niet kopen:(

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven