hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Dualboot

02-06-08 17:03:45 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Hoi, ik heb twee harde schijven, op de een staat Vista op de ander XP. Ik wilde een dualboot hebben, maar waarschijnlijk kan dat alleen als je met partities werkt. Ik kan nu alleen nog met Vista booten als ik in de BIOS ga spelen. Iemand hulp:S?

02-06-08 17:05:49 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende

WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
Zonder partities werken lijkt me een beetje lastig, zoniet onmogelijk. :P

02-06-08 17:16:13 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

Mijn pc ziet gewoon 3 harde schijven. Op een harde schijf stonden al twee partities, maar ik heb dat apparaat wel helemaal geformateerd, toen zat hij dus al in mijn pc, en toen heb ik op daar XP op gezet. Die eerste daar stond al Vista op en dat staat er nu nog steeds op.

02-06-08 17:40:32 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
dualboot XP/Vista

Het houd nooit op
met elke generatie
vergeet men de bronnen

oh grote tovenaar
die op ons neer kijkt
de jaren vervlogen
uw ogen nog vrij
van troebel

ontferm u over ons
oh grote tovenaar..
hokus die focus

moge het dos tijdperk
wederkeren oh grote
want dan ziet men
wat men zal missen

en liefst weer terug naar
25 mhz.. en 8 mb ram

amen

02-06-08 17:56:04 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

Kon je toen al niet dualbooten:P?
Niet dat je dat wil, maar er zijn aardig wat verschillende Dosses.

02-06-08 18:00:02 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

By the way, met misschien kan dat alleen bedoelde ik misschien lukt dat alleen automatisch

02-06-08 18:47:26 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
vind hier je oplossing

Er zijn genoeg kraak versies van te vinden :D of je kunt het gewoon kopen 8O voor een paar euro.

Hij ziet al je hardschijven en je besturings systemen (windows, linux, enz) en laat je een nieuw boot menu samen stellen.

Dit menu kun je dan naar je MBR (master boot record) zetten en zo kun je bijde systemen booten.

02-06-08 18:50:47 - Quote! - @Pablo
Pablo
Oudgediende

WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
Oh lijkt me ook wel handig
Ik heb dualboot (xp/linux) en natuurlijk is micro$oft zo stom geweest overal hetzelfde labelletje aan te hangen
Je hebt eerst linux en daarna linux recovery ofzo en dan 4 keer windows xp/nogwat ofzo, moet je helemaal uit gaan zoeken welke safe mode, welke recovery is en welke normaal starten

02-06-08 18:55:36 - Quote! - @Giovan
Giovan
Senior lid

WMRindex: 50
OTindex: 1.488
S
mac osx is tegewoordig op alles voor:D, je hoeft alleen maar bootcamp op te starten en je kan linux, windows, etc. erop laten draaien.

btw. als ik het goed heb was mac ook de eerste. kwee niet zeker.

02-06-08 18:59:18 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
@Giovan: weet je ook welke specs je nodig hebt voor mac osx?

02-06-08 19:01:48 - Quote! - @Giovan
Giovan
Senior lid

S
eh als ik het goed heb moet het een intel mac osx zijn en geen powerpc. en dat is volgens mij alles.

02-06-08 19:03:22 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

dat klopt, maar voor op een pc? 1, 2 of 3 gigahertz of wat daar in de buurt zit enzo

02-06-08 19:06:27 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

het zou op mijnes moeten kunnen, maar ik was eigenlijk niet van plan om mac os x erop te zetten, nou ja, ik heb nog bij toeval een extra klein partitietje waar ik het eventueel ook nog op zou kunnen zetten.

Ik heb een celeron:$ d 360, 3,46 GHz.
1,5 GB ram
Meer dan zat schijfruimte
Verwacht dat dat wel goed is.

Ergens toch wel moeilijk voor mij om er af te blijven. Maar dat bootcamp, kan dat er ook voor zorgen dat er uiteindelijk een tri-boot komt en dus alledrie de OSses in het bootmenu zet (terwijl hij nu alleen Windows XP ziet, terwijl Vista er ook opstaat)?

02-06-08 19:11:48 - Quote! - @Giovan
Giovan
Senior lid

S
misschien dat dit helpt?
link

@Andreesie
en ik denk zelf dat 3 GHz goed is hiervoor en 2 GHz misschien. ik werkt nooit met vista dus ik weet niet precies onder welke GHz hij het best loopt.

@Doctor Insano
Niet slecht voor een celeron zou ik zeggen.

PS: liever geen vista gebruiken tenzij je bij elke aktie die je doet een prompt wilt krijgen met "Weet u zeker dat u dit wilt doen".

02-06-08 20:32:11 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

Het blijft helaas wel een Celeron, en dus supergoed is hij niet. Kan er voorlopig mee, maar iemand als ik heeft er snel genoeg van en nu heb ik een financiele crisis. Ik kan misschien nog net een nieuwe kopen over 3 maanden die niet superslecht is.

04-06-08 09:05:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Giovan

Quote:
PS: liever geen vista gebruiken tenzij je bij elke aktie die je doet een prompt wilt krijgen met "Weet u zeker dat u dit wilt doen".

Vergeet de prompt niet die je vraagt of het ja/nee commando van de vorige prompt wel starten mag en zelfs dat moet je dubbel bevestigen...:ja:ja

het programma wil starten mag dat ? Ja/Nee
weet u het zeker ? Ja/Nee
Weet u zeker dat u het zeker weet ? Ja/Nee
Weet u het heeeeeel zeker ? Ja/Nee
het prograama wordt nu gestart....
-> Bluescreen :D

04-06-08 09:12:10 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

@Giovan: misschien ben ik niet helemaal duidelijk maar ik bedoel mac osx op een normale pc;)

04-06-08 13:49:40 - Quote! - @stryper
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
@ andreesie

Bekijk dit
Intel processor intel core 2 duo, of quadcores.

04-06-08 20:41:08 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

Quote Dennis Beekman:
@Giovan

Quote:

Vergeet de prompt niet die je vraagt of het ja/nee commando van de vorige prompt wel starten mag en zelfs dat moet je dubbel bevestigen...:ja:ja

het programma wil starten mag dat ? Ja/Nee
weet u het zeker ? Ja/Nee
Weet u zeker dat u het zeker weet ? Ja/Nee
Weet u het heeeeeel zeker ? Ja/Nee
het prograama wordt nu gestart....
-> Bluescreen :D
Dude, dat kan je uitzetten

06-06-08 20:07:30 - Quote! - @Giovan
Giovan
Senior lid

S
srry voor de wat late reactie.

@ andreesie
om mac osx op een pc te laten draaien en dan dual boot erbij wordt knap lastig. de bedoeling is dan om ervoor te zorgen dat je een harde schijf hebt die correct geformatteerd is tot een mac osc schijf. en daarna de software te kunnen installeren en opstarten zonder dat hij checkt of jou computer wel een echte mac osx computer is. dit is niet alleen moeilijk om te doen maar ook illegaal. ik heb het zelf geprobeerd maar mijn oude computer voldeed niet aan de eisen om ook maar de controle te omzeilen en te draaien. als je toch mac osx er op wilt draaien kan ik wel de link sturen naar de website die je uitlegt hoe maar ik weet niet of dit op wmr mag worden gepost.

@ Doctor Insano
alsnog blijft vista een van de k*tste operating system die microsoft heeft gemaakt.
geen wonder dat ze dus zeggen dat het enige product dat microsoft kan maken dat niet suckt een stofzuiger is.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven