hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2]

Mandriva Linux

30-06-08 17:30:15 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nieuwsflits: het uiterlijk van KDE kun je veranderen. Je bent niet verplicht om bij de openSUSE of bij de Ubuntu 'look' te blijven hangen.

30-06-08 17:32:58 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Na het installeren van opensuse 11.0 kon ik niet eens inloggen omdat de xorg.conf server geen monitor of device secties had... alleen mijn muis en keyboard stonden er maar in (6)

mijn virtualisatie meuk kon niet met de &*^&% kernel overweg en constant had ik vastlopers en werd mijn scherm in eens helemaal zwart en kon helemaal niets meer.

30-06-08 17:37:44 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
OpenSUSE laat mijn andere installaties met rust, in tegenstelling tot Mandriva, dat de onbedwingbare neiging voelt meer dingen kapot te maken dan te repareren.

Wat voor hardware heb je dat SaX2 het niet deed? Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Er is een bekend probleem met NVidia drivers en Compiz waardoor je vastlopers en zwarte schermen krijgt. Had je die twee dingen samen draaien?

Welke virtualizatie?

30-06-08 17:47:25 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
weet ik wel kerel maar de systemen werkte ook niet echt goed voor het geen ik ermee wou doen.

Op ubuntu kon ik wel virtualiseren, maar videos kijken en games lukte niet echt omdat ik de video driver van mijn ati kaart niet stabiel kreeg. (mandriva installeert hem zelf al voor de eerste boot :D)

En opensuse is wel duidelijk vanwege de bovenstaande meuk... mischien heb ik gewoon een lastig moederbord :[ (of ik ben zelf lastig :P)

maar de interface kan je veranderen door naar gnomelook of kdelook te gaan .... dat weet ik ook wel.

30-06-08 17:50:44 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Je geeft nog geen antwoord op mijn eerste vraag: welke hardware heb je dat SaX2 het niet doet?

30-06-08 18:04:04 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
een Asus moderbord een "M2N32-SLI Deluxe/Wireless Edition" met 2x een Asus(ati) Radeon 3850 256MB Crossfire opstelling.
2GB Geil Geheugen DDR2-800

er zitten 2 netwerkkaarten op en 1 wireless verbinding.... en een hele meuk sata poorten.

30-06-08 18:07:58 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Op een plank met een Nvidia chipset heb je twee ATi videokaarten in crossfireopstelling draaien? 8O Geen wonder dat SaX2 van slag raakte :P

Dat geheugen is inderdaad Geil :P

30-06-08 18:09:10 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
je kan er ook een crossfire gebeuren op draaien, maar zelf met die ene kaart werkt het niet

30-06-08 18:12:22 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
De wireless doet het bij mij onder OpenSUSE 11.0 wel :P Maar toen kwam ik erachter dat dat ding geen WPA ondersteunt, dus is die antenne alsnog nutteloos (A)

Verder weet ik het niet, ik zie genoeg voorbeelden van suse dat wel draait op je moederbord :S

30-06-08 18:28:00 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ja, maar de rest van de meuk zoals me videokaarten en tv kaart hebben een hekel aan de kernel (ben het nummer effe kwijt) van suse 11.

De kernel versie 2.6.24.4-Desktop-nmb1 waaronder mandriva draait is erg stabiel met mijn hardware en ook de xen virtualisatie werkt beter dan onder ubuntu of suse 11.0

Ik gebruik zen voor het draaien van virtual machine die ik als systeembeheerder maak op mijn computer en vervolgens overzet naar de clients in het netwerk (ghost).

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven