hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Ik en de computer.

21-07-08 20:49:35 - Quote! - @Haras
Haras
Junior lid

WMRindex: 1
OTindex: 20
Wnplts: Parkstad
Mijn computer loopt op Windows. En nog wat.
Hij was ooit van mijn zoon en is verworden tot een samenraapsel vol toeters en bellen waar ik geen behoefte aan heb.
Ik gebruik hem alleen om te te e-mailen te googelen, om iets op te zoeken, en als veredelde schrijfmachine.
Ik heb er totaal geen verstand van.
Ik weet alleen hoe hij aan en uit moet en hoe het werkt waar ik mee bezig ben.
Mijn zoon onderhoudt dat ding.
Ik ben te lui om in bij behorende boeken te kijken.
Maar soms lukt mij bij toeval iets, dat ik nog niet kende en niet wist.
Ik twijfel er wel eens aan of onze huidige computers een uitvinding van mensen is.
Maar ik geloof wel, dat dat ding voor Big Brother een ideaal middel is om ons vanuit de verte, te kunnen bespionneren.
Mijn zoon kan vanuit zijn huis ook in mijn computer kijken en van daar uit, er zaken in verbeteren en veranderen.
In principe zijn wij oerstom, dat wij allemaal zo'n apparaat willen bezitten en gebruiken. Want wij kunnen er economisch en sociaal ons eigen graf mee graven. Onze vrijheid er door verkopen. Wat wij eerder voor ons hielden, wordt nu zowat openbaar.
Alle site's die wij bezoeken kan grote broer achterhalen. En zo vormt hij een mening over ons!
Ik geloof niet, dat wij alle site's kunnen vertrouwen waar wij ergens op reageren of onze grieven uiten.

21-07-08 20:53:11 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende

WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Je hoeft het ding niet te gebruiken natuurlijk..tnt brengt nog brieven rond, en de encyclopedie staat nog in de kast ;)

21-07-08 21:48:45 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Volgens je profiel ben je 75. Dat betekent dat je nu of binnen een aantal jaren minder in de gelegenheid zult zijn om (verre) reizen te maken.
De vrijheid (die wij volgens jou verkopen) bestaat er dan uit dat je nog de hele wereld af kunt reizen zonder een stap buiten de deur te doen. En wat dacht je van alle contacten die je kunt hebben, eveneens zonder uit huis te gaan.
In elke gemeente worden computercursussen gegeven; je hoeft het dus niet uit boeken te halen en hoe meer je leert, hoe leuker je het zult gaan vinden. :ja

En wat Big Brother betreft: zolang jij goede anti-spam en anti-virus proggies op je computer hebt, zal het je een rotzorg moeten zijn wie wat ziet, tenzij je graag dubieuze sites bezoekt. :P

22-07-08 15:22:06 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Het internet is bedoeld om anoniem op te kunnen zijn. Overheden/ISP's kunnen je in standaardconfiguraties makkelijk traceren ja, maar er zijn legio methodes om het ze verdomd lastig te maken: surfen via Tor, versleutelde mails, etc.

22-07-08 16:10:52 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Ach, dan moet je ook maar geen bankrekening hebben, geen credit card, alles contant betalen, niet naar het buitenland gaan, je nergens registreren.
Ook zonder internet ben je namelijk al bekend.

22-07-08 22:22:04 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende

WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
Het beste is dan om niet geboren te worden denk ik, maar zelfs daar zijn ze nu mee bezig... :P

23-07-08 22:13:33 - Quote! - @Haras
Haras
Junior lid

WMRindex: 1
OTindex: 20
Wnplts: Parkstad

Ik zal in mijn mening wel wat overdrijven.
Maar de Staat of wie dan ook, willen, volgens wat ik heb gehoord, de hele reutemeteut, maar wat graag inpikken. En overal "pleisters plakken" om de zaak te kunnen verstoren en ondermijnen.
Mijn zoon, die heel veel weet van computers en in die branche werkt, die heeft mijn computer heel goed beveiligd.
De computer herkent al mijn contacten. En waarschuwt mij voor spam, virussen en ongewenste reclame en zo. Hij ligt altijd op de loer, om spyware de nek om te kunnen draaien.
Debieuze sites laat ik links liggen.
Voor heel wat contacten die ik via de computer zou kunnen of willen leggen, moet (te veel) betalen.
Behalve voor schrijfwerk, gebruik ik mijn computer ook om zelfbedachte liedjes en melodietjes in elkaar te husselen.
In een gemakkelijke versie, verliest hij van mij, met schaken.
Had men 75 jaar geleden al bij mijn moeder in de buik kunnen kijken, dan was ik misschien niet geboren.
Ik was wel beschouwd, graag zeker 50 jaar later geboren. Pas vlak voor mijn oude dag, ben "het licht" gaan zien.
Hopenlijk word ik ooit opnieuw geboren.

24-07-08 00:07:45 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Je hebt gelijk - De staat wil net als in de UK overal plakketjes oppakken - want het intellectueel niveau is gestaag onder het maal-werk geraakt.

Je zit niet vast. Voor 4.5€ pak je een dagkaart van de bus en hobbelt waar de bus naartoe kan. Internet verbind mensen met Australië of brasilie - mIRC ken honderden kanalen voor de meest uiteenlopende onderwerpen van technisch tot filosofisch.

We worden herboren als we het licht zien.

24-07-08 08:42:01 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Het is heel simpel: vertrouw nooit een computer.

24-07-08 15:28:03 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Ikke:

En weer iets waarin computers jammergenoeg iets te veel op mensen zijn gaan lijken :|

24-07-08 16:08:24 - Quote! - @Giovan
Giovan
Senior lid

WMRindex: 50
OTindex: 1.488
S
Quote pietjevlip:
Quote Ikke:

En weer iets waarin computers jammergenoeg iets te veel op mensen zijn gaan lijken :|

ik zeg "Gebruik een Mac"
de enigge computer die ik kan vertrouwen is een mac osx van Apple.

24-07-08 16:10:22 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

Er is geen enkele reden "to go Fanboy" ;)

Comment Mmore: Precies. Reacties die hier opvolgen en wel fanboy-ish zijn worden dus verwijderd.

24-07-08 17:49:33 - Quote! - @stryper
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Opzich, is voor Haras een mac wel beter omdat deze makkeljker te bedienen zijn, voor mensen die net met een computer beginnen he. Anyway..

Ik ontdek ook vaak nog wat nieuws op mijn computer, doet iedereen nog wel eens.:)

24-07-08 19:15:16 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Quote Giovan:
ik zeg "Gebruik een Mac"
de enigge computer die ik kan vertrouwen is een mac osx van Apple.

Hate to break it to you, maar geen enkel systeem is zonder fouten, 'zelfs' de mac niet. De enige oplossing is om nooit een computer te vertrouwen en alle instellingen en dergelijke zelf te controleren en dan nog achterdochtig zijn.

24-07-08 19:22:18 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

Het houdt de relatie een beetje spannend (A)

24-07-08 22:16:52 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
euh.. en een postduif?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven