Quote
gwcbakker:
Weer een schoolvoorbeeld
van hoe de positie van de motorrijder in het verkeer voor het gemak maar weer eens vergeten wordt in een regelneverige drang het verkeer te be?loeden. De doorsnee motorrijder is altijd voorzichtig, omdat de kreukelzone van een motor de motorrijder zelf is. Ik vraagmet trouwens af of het niet gewoon illegaal is. In een aflevering van "Blik op de Weg" kwam een verkeers-0fficier van justitie aan het woord die uitlegde dat het Rijk bezig is een zgn. consistent wegbeeld te cre?n, zodat je aan de belijning en kleur van het wegdek direct kunt zien in welke situatie je je bevindt: woonerf (stapvoets), bebouwde kom (50km/h), provinciale weg (80), autoweg (100), autosnelweg (120) etc. Hij vertelde ook dat gemeenten die bijv. groene wegdekstroken gebruiken om een bepaalde situatie aan te geven, gemaand zullen worden deze te verwijderen en het wegdek volgens de standaard in te richten. Dit soort initiatieven druist daar weer lijnrecht tegenin en veroorzaakt bovendien nodeloos gevaarlijke situaties; zowel voor motorrijders als overstekende kinderen die geschept worden door een remmende en dus slippende motorfiets. Jammer. Eerst maar eens nadenken en dan pas over gaan tot een (verantwoorde) actie!
Pff, zeker zelf een motorrijder.
Ik zie zelden een motorrijder die zich aan de max. snelheid houd, dus hoezo voorzichtig. In de file gaan ze overal tussen door. Heb al een paar keer boven op mijn rem gestaan. Misschien zijn die cirkels wel goed om de vaart er een beetje uit te halen.