Het schip dat vorige week kapseisde in Indonesie, is waarschijnlijk omgeslagen nadat de vele opvarenden op het dak waren gaan zitten voor een betere bereik met hun mobiele telefoon. Bij de ramp kwamen zeker 31 mensen om het leven. Het schip sloeg afgelopen vrijdag om nabij Sulawesi. 125 mensen zijn uit de zee gered. Volgens officiële lijsten zouden er maar 60 man op het schip meevaren. De minister van transport, Djoni Algamar, kwam een dag later met het treurige nieuws dat mobiele telefoons indirect de oorzaak waren van de ramp. "Het schip raakte uit balans en kapseisde", aldus Algamar.
Hebben ze daar dan nog zeker van die ouderwetse koelkasten qua formaatje telefoon dat zelfs een boot daar van gaat kapseizen? Of zou het toch liggen aan het dubbele aantal passagiers?
't Is van de straling, wedden? Ze hebben natuurlijk allemaal dezelfde kant op gebeld en dan krijg je zoveel straling naar één kant, dat hou je niet als bemanning. Volgende keer waarschuwen dat niet iedereen naar het oosten moet bellen, maar ook naar het noorden, westen en zuiden, dan krijg je weer balans.
Quote Tistochwat: Zou dit ook de oorzaak zijn geweest van het zinken van de Titanic? "Zelfs God kan haar niet doen zinken", zei men ooit...
Er bleef toen een ijsklontje te veel in de Martini steken van de kapitein.. die draaide door.. dat stuurwiel.. helemaal doorgedraaid.. tja.. kan niet goed gaan..
wat een onbetamelijke opmerking zeg, BOOT , zoiets heet een schip. en als je een schip verkeerd ballast dan slaat het om. dus als al die lieve bellertjes zich op het dek verzamelen om te bellen dan is het vlug bekeken , jawel dan kapseist het schip.
tja, dit is de ÉÉNENTWINTIGSTE EEUW... dat konden die verantwoordelijken die meer dan het dubbele aantal passagiers op het schip toelieten (uit winstbejag) ook weten... net zoals ze konden weten dat die passagiers mobieltjes bij zich konden hebben, en ook konden ze bij een regelmatige veerdienst weten waar je tijdens de overtocht de beste ontvangst hebt voor je mobieltje, en je weet dat veerpontpassagiers dat meteen door hebben, dus is de rederij met alle personeel ook aansprakelijk