Leraar scheldt student uit tijdens spreekbeurt
In Los Angeles heeft een student zijn hogeschool aangeklaagd omdat hij tijdens een spreekbeurt tegen het homohuwelijk voor fascist werd uitgescholden
lees verder bij De Morgen »Gerelateerde artikelen
een Geert Wildersje maar dan in LA
Heb je geen talent wordt dan docent
Uitschelden van een leerling is NOOIT goed te praten. Je dient deze jongen met argumenten te overtuigen van zijn ongelijk.
Geen vegelijkingen maken tussen deze jongen en met Geert Wilders, MuseMatt. Deze jongen heeft wél gelijk.
Ik begrijp het niet helemaal.
De jongen is TEGEN het homohuwelijk. En als ik zo de reactie van de docent bekijk is hij ZEER gelovig. Dan zou je toch juist verwachten dat de docent het met hem eens is?
oke, voor je mening uitkomen is een ding, maar het kan ook te ver gaan. ik zou mij ook in precipe irriteren aan die jongen met zijn verhaaltjes over de bijbel, maar hem gelijk op die manier aanvallen
je kan ook achteraf je mening geven en dan op een normale manier
laten we even duidelijk zijn, ik ben geen Homo en zal dat ook noooooit worden....
Maar als 2 mannen/vrouwen elkaar leuk vinden en willen trouwen dan hebben ze daar het recht toe vind ik, net als een man en een vrouw dat mogen.
Dat de kerk het hier niet mee eens is zal me zalig zijn...
Trouwens de kerk doet dingen in de naam van God die helemaal niet in de bijbel staan en waar ik zo mijn twijfels bij heb... dus zulke lieverdjes zijn het nu ook weer niet.
Quote Goth:
Ik begrijp het niet helemaal.
De jongen is TEGEN het homohuwelijk. En als ik zo de reactie van de docent bekijk is hij ZEER gelovig. Dan zou je toch juist verwachten dat de docent het met hem eens is?
Ik denk dat de leraar bedoelde als God het allemaal zo goed weet, moet hij je ook maar je cijfer geven.
Quote Siemens:
Geen vegelijkingen maken tussen deze jongen en met Geert Wilders, MuseMatt. Deze jongen heeft wél gelijk.
Dat is jouw mening.
ik ga daar heen
zal ze eens een spreekbeurtje geven over Amerika
mafkees. echt zo zo zo dom.
Quote artikel:
tijdens een spreekbeurt tegen het homohuwelijk
Quote artikel:
Jones zei echter ook dat de spreekbeurt van Lopez door in ieder geval twee studenten als 'zeer aanstootgevend' was ervaren.
En nu is de docent de lul omdat hij de leerling een fascist heeft genoemd? Terwijl zijn leerling daar even aan het discrimineren is? En terwijl dus andere studenten de spreekbeurt zeer aanstootgevend vonden? Only in America...
Ik sluit mij aan bij deze docent.
Je kunt ook nergens je mening uiten zonder er voor te worden gestraft....
Quote Project2501:
En nu is de docent de lul omdat hij de leerling een fascist heeft genoemd? Terwijl zijn leerling daar even aan het discrimineren is? En terwijl dus andere studenten de spreekbeurt zeer aanstootgevend vonden? Only in America...
Ik vind dat je gelijk heb, maar als leraar zou je dat toch anders op moeten kunnen lossen dan op deze manier. Bovendien zijn het 2 andere studenten. Bij jou lijkt het alsof de halve zaal in opstand kwam.
Ik zou die spreekbeurt wel eens willen zien dan. Het zou het een en ander wat duidelijker maken.
Ik vind dat school alleen maar voor puur wetenschappelijk onderwijs is en niet voor religieus. Dat kan alleen bij godsdienst behandeld worden en niet bij normale lessen.
docent moet eens uit de kast komen, voelde zich duidelijk benadeeld
Ik snap serieus waarom de docent de spreekbeurt afgekapt heeft, of hij had mogen schelden is een tweede maargoed (maarja die leraar is duidelijk er emotioneel door geworden).
Ik heb er een beetje de pest aan dat mensen religie als achtergrond gebruiken voor haat, dat is gewoon wat hier gebeurd is.
Ik hoop daarom echt dat de student zijn schadevergoeding niet krijgt.
Mensen die anti-homo huwelijk zijn blijven zich vasthouden aan de definitie van huwelijk (verbintenis van man + vrouw blabla) alsof definities niet vaker veranderen! Het gaat erom dat ook homokoppels op een officiele manier samen willen zijn, en dat is prima. Ik stem altijd voor meer liefde.
De jongen heeft echter wel het recht zijn domme mening te uiten. De leraar had niet mogen schelden.
Een leraar heeft nimmer het recht een leerling uit te schelden. Wat hij of zij ook zegt. Zijn medeleerlingen hebben dit recht natuurlijk wel.
De leraar moet een oordeel vellen over de opmerkingen van een leerling - wat iets anders is - maar geen moreel oordeel. Dat ligt op het persoonlijke vlak en dat is een heel ander verhaal.
Persoonlijk vind ik mensen die andere mensen haten op grond van hun seksuele geaardheid hele domme, primitieve mensen. Zeker wanneer zij dit doen op grond van hun religieuze geloofsovertuiging. Zo'n soort argumentatie zou ik belonen met een onvoldoende wegens een gebrek aan logica.
Quote Siemens:
Geen vegelijkingen maken tussen deze jongen en met Geert Wilders, MuseMatt. Deze jongen heeft wél gelijk.
inderdaad, want zover ik weet is geert niet tegen het homo huwlijk. correct me if i am wrong.....
ik dacht dat we in 2009 leefden... dan moet een homohuwlijk toch kunnen.
als jij die jongen gelijk leeft zijn er blijkbaar nog genoeg ouderwetsdenkende mensen ook in nederland.... en dat is eng.
wake up man, het is 2009
Quote
cletus:
Quote Siemens:
Geen vegelijkingen maken tussen deze jongen en met Geert Wilders, MuseMatt. Deze jongen heeft wél gelijk.
inderdaad, want zover ik weet is geert niet tegen het homo huwlijk. correct me if i am wrong.....
ik dacht dat we in 2009 leefden... dan moet een homohuwlijk toch kunnen.
als jij die jongen gelijk leeft zijn er blijkbaar nog genoeg ouderwetsdenkende mensen ook in nederland.... en dat is eng.
wake up man, het is 2009
het kan wel 2009 zijn maar in amerika is het homohuwlijk nog niet overal legaal.
en ik ben het wel eens met het feit dat het huwlijk een heilige verbintenis is tussen man en vrouw zoals het in de bijbel staat,
ik vind het niet erg dat 2 mannen of vrouwen gaan trouwen of levenspartners worden,, maar ik vind dat ze dat dan niet in een kerk horen te doen
iedereen recht op zn mening....
en voor die leraar , tis maar goed dat hij geen peuters of kleuters heeft lesgegeven want die zijn pas eerlijk.
OH MY FUCKING GOD
TWEE MANNEN WILLEN EEN LIEFDEVOL HUWELIJK VOLGENS DE WET EN EEN GOED ECHTPAAR ZIJN
HEBBEN ZE GEEN SCHAAMTE!
liever getrouwde homos met een liefdevolle relatie dan een hetro paar die elkaar hun huid vol schelden en elkaar slaan
Het blijft een feit dat de grote hoeveelheid mensen anderen hun meningen niet waarderen en hatelijk reageren. Ik dacht dat we in een vrije wereld leefden, of is dat allemaal een smoesje om ondertussen iedereen die anders denkt maar af te slachten, aangezien dat nu wel degelijk gebeurd. Wie zegt dat deze jonge dom is en een idioot is een gigantische respectloze loser die zijn mening niet respecteert. Zolang hij in de bijbel gelooft en zijn mening aan anderen wil kenbaar maken is dat zijn goed recht. Het is jouw recht om het al dan niet te geloven. Maar wees dan niet zo respectloos om hem hiervoor een idioot te noemen want dat ben je dan uiteindelijk zelf!
Ik ben het absoluut eens met deze student en ik hoop dat hij uiteindelijk zijn schadevergoeding krijgt. Want hij wordt uiteindelijk toch beschermd door de grondwet daar.
ik ben ook wel eens flink ontmoedigd tijdens een spreekbeurt door mijn nederlands docente.
maar dit is wel een stuk extremer.
Je kan geen oordelen vellen op basis van dit verhaal.
Ik had hem ook voor facist uitgemaakt, maar was daarna graag de discussie met hem aangegaan.
Quote Realmadrid:
Kudo's voor de docent.
tis hier geen dumpert hoor
Quote
spasje:
Quote Realmadrid:
Kudo's voor de docent.
tis hier geen dumpert hoor
Kudos komt van het Griekse κῦδος, kydos, (letterlijk "waarvan gehoord is") betekent "waardering" voortkomend uit een verrichting. Het geven van "kudos" aan een ander wordt gedaan om deze te waarderen. Kudos is enkelvoud, maar in de praktijk wordt het vaak als meervoudsvorm gebruikt.
Zo ziet u maar weer. Geloof, antitheisme, Dawkins en Amerikanen... ze zijn er allemaal voor uw vermaak!
@ Realmadrid, die mafkees verdient ook geen respect.
Quote:
Eén van hen had volgens Jones over Lopez gezegd "dat deze student op de een of andere manier zou moeten boeten voor het prediken van haat in de collegezaal".
ik wil niet veel zeggen hoor, maar als je het Christelijk Geloof predikt, kan het niet over haat gaan.
Quote Asperitas:
Ik heb er een beetje de pest aan dat mensen religie als achtergrond gebruiken voor haat, dat is gewoon wat hier gebeurd is.
dit is helemaal het toppunt! Als je een homohuwelijk verbied, is dat nog niet gelijk haat...
in de Bijbel staat: Haat de zonde, maar heb de zondaar lief. Dus de Christenen moeten de zonde(het homohuwelijk) haten maar de zondaar(de homo) liefhebben. dus er is hier helemaal geen sprake van wanrespect, of die jongen is geen echte Christen.
@ spasje, vindt van wel, aanpakken die anti homo lui. Wat is het verschil tussen iemand die tegen homo's is en iemand die tegen het christendom is?
Beide schaden de vrijheid van meningsuiting, en beide zijn gewoon fascisten.
Quote Realmadrid:
@ spasje, vindt van wel, aanpakken die anti homo lui. Wat is het verschil tussen iemand die tegen homo's is en iemand die tegen het christendom is?
Beide schaden de vrijheid van meningsuiting, en beide zijn gewoon fascisten.
srry..ik had niet goed gelezen, ik ben het met je eens
Quote Realmadrid:
@ spasje, vindt van wel, aanpakken die anti homo lui. Wat is het verschil tussen iemand die tegen homo's is en iemand die tegen het christendom is?
Beide schaden de vrijheid van meningsuiting, en beide zijn gewoon fascisten.
even 1 ding, Christenen zijn niet tegen homo's, maar tegen het homohuwelijk, stog net ff iets anders...
Quote
jenine:
Quote Realmadrid:
@ spasje, vindt van wel, aanpakken die anti homo lui. Wat is het verschil tussen iemand die tegen homo's is en iemand die tegen het christendom is?
Beide schaden de vrijheid van meningsuiting, en beide zijn gewoon fascisten.
even 1 ding, Christenen zijn niet tegen homo's, maar tegen het homohuwelijk, stog net ff iets anders...
sorry, je hebt gelijk. Maar mijn punt staat vast!
Quote cletus:
inderdaad, want zover ik weet is geert niet tegen het homo huwlijk. correct me if i am wrong.....
ik dacht dat we in 2009 leefden... dan moet een homohuwlijk toch kunnen.
als jij die jongen gelijk leeft zijn er blijkbaar nog genoeg ouderwetsdenkende mensen ook in nederland.... en dat is eng.
wake up man, het is 2009
Precies, het is 2009, en in 2009 hebben mensen recht van vrijheid van meningsuiting.
Zoals jij het recht hebt om te zeggen dat je voor bent, hebben anderen het recht om te zeggen dat ze tegen zijn!
Dus, wake up man, het is 2009
laat iedereen in zijn waarde en respecteer elkaars mening.
zullen we het eens zijn dat we oneens met elkaar zijn!
Zolang je een mening met goede argumenten kunt onderbouwen is het prima, maar dan hoeft een ander het er nog niet mee eens te zijn.
leven en laten leven
vrede op aarde.
Quote Vailan:
Je kunt ook nergens je mening uiten zonder er voor te worden gestraft....
Je mening geven mag, maar er is een verschil tussen zeggen dat je het niet eens bent met de student en zeggen dat hij een fascist is. Net zoals de student in kwestie ook respect moet tonen voor zijn medemens, in de bijbel staat niet alleen "Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel" (Lv 18,22) maar ook " Wees niet haatdragend tegen uw broeder. Wijs elkaar terecht: dan maakt u zich niet schuldig aan de zonde van een ander. Neem geen wraak op een volksgenoot en koester geen wrok tegen hem. U zult uw naaste liefhebben als uzelf. Ik ben de HEER." (Lv 19,17-1
Offtopic:
"Wanneer er vreemdelingen in uw land wonen, mag u die niet slecht behandelen. Vreemdelingen die bij u wonen hebben dezelfde rechten als een geboren Israëliet. U moet hen beminnen als uzelf, want u bent zelf vreemdeling geweest in Egypte. Ik ben de HEER uw God" wordt ook wel 'ns genegeerd...
Ik vind dat zowel de docent als de student vervolgd moeten worden, op basis van het statuut van de instelling die aanstootgevende opmerkingen verbiedt. En jà, dat statuut moet blijven, er is écht niets mis met een beetje respect voor mekaar.
Ugh, ik heb gesproken
De docent had geen enkel recht om zijn leerling zo te behandelen, ook al vonden twee andere studenten het betoog aanstootgevend. Deze jongen geeft zijn mening, met argumenten onderbouwd, en dat is zijn goed recht en waarschijnlijk zelfs zijn plicht als het tijdens een college gebeurde. Afgezien van het feit of je het wel of niet met zijn standpunt eens bent heeft hij het recht om te zeggen wat hij vindt, zolang het niet al te heftig en beledigend wordt
Geef een goede reden waarom homo's niet zouden mogen trouwen.
Quote
M-Cyclone:
Geef een goede reden waarom homo's niet zouden mogen trouwen.
't Staat zo in de bijbel is voor sommigen de beste reden die je kunt bedenken...
Quote Goth:
Ik begrijp het niet helemaal.
De jongen is TEGEN het homohuwelijk. En als ik zo de reactie van de docent bekijk is hij ZEER gelovig. Dan zou je toch juist verwachten dat de docent het met hem eens is?
de reactie "vraag god maar wat je cijfer is" is mijns inziens sarcastisch bedoeld.
tja... zaakje dit, doet me beetje denken aan "de nieuwe Uri Geller"
Ik denk dat die student toch een behoorlijk beledigend en provocerend betoog moet hebben gehouden, om zo`n reactie van zijn docent te krijgen.
Maar misschien was de docent er ook emotioneel teveel bij betrokken, omdat hijzelf of een famielid homoseksueel is.
Het wordt nu breed uitgemeten in de media en allerlei organisatie`s kunnen dit voorval mooi gebruiken, om hun gelijk te halen.
@ Henise: ja, maar volgens mij gaan het nu vooral christenen zijn die zich in een slachtofferrol wenden en medelijden vragen, aangezien ze het slachtoffer zijn van een war against Christians door atheïsten... Terwijl een atheïst in Amerika nog altijd op dezelfde manier wordt bekeken als een zwarte in de "jaren stillekes" (vind ik nog wel een mooie uitdrukking
)
Zie ook
deze afbeelding
@SillieWillieJa ik doelde ook op verschillende Christelijke organisatie`s.
groot gelijk heeft die leraar ik het hem letterlijk het lokaal uit geschopt met een tekst er achteraan in de trent van vraag je heer maar om de reden
je zecht toch ook niet dat joden niet mogen trouwen
@ deeese: of Mormonen... Dat ze dààr eerst 'ns tegen zeggen hoe immoreel ze zijn
Tien vrouwen, jaaaat, waarom niet he
Dat de student onderbroken werd is begrijpelijk, en ook wel correct gehandeld. Het had echter wel met andere bewoordingen gekund. De leraar gaat in deze dus ook niet vrij uit.
Quote
Project2501:
Quote artikel:
tijdens een spreekbeurt tegen het homohuwelijk
Quote artikel:
Jones zei echter ook dat de spreekbeurt van Lopez door in ieder geval twee studenten als 'zeer aanstootgevend' was ervaren.
En nu is de docent de lul omdat hij de leerling een fascist heeft genoemd? Terwijl zijn leerling daar even aan het discrimineren is? En terwijl dus andere studenten de spreekbeurt zeer aanstootgevend vonden? Only in America...
niemand die geert ****ers tegengehouden heeft tijdens zijn film en uitspraken?? terwijl hij voor NL hoop vijanden maakte en het volk kwetste, je bent niet de enigste die het allemaal beetje raar vind
Sorry, ik maakte een leesfout. Ik ben voor het homohuwelijk, iedereen is tenslotte gelijk. Ik dacht dat het sprekkbeurtding ging over het feit dat hij vóór het homohuwelijk was.
Dus WIlders en de jongen hebben beiden niet gelijk, en ja dat is mijn mening.
Quote MuseMatt:
een Geert Wildersje maar dan in LA
gekken heb je overal
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: