" target="_blank">Dit is het nieuwe model brandweerwagen van de Oostenrijkse firma Empl. Empl bouwt speciale voertuigen en pakt uit met een brandweerwagen met twee stuurcabines. De eerste exemplaren van de omgebouwde MAN worden als sinds maart ingezet in Shanghai voor het blussen van branden in tunnels. Opmerkelijk is dat de wagen niet achteruit rijden kan maar dat is niet nodig dankzij de twee stuurhutten. Het voertuig heeft een topsnelheid van 110 kilometer per uur, schrijft de Duitse krant Express. De brandweerwagen is ook uiterst mobiel. Met een druk op de knop kan het in een ruk een draaibeweging van 180 graden maken. De creatie is ook uiterst vuurbestendig en heeft een watertank van 2.000 liter en een schuimtank van 400 liter.
nou nou....soms komt achteruitrijden heel goed uit...stel dat je te laat remd....of ergens achteruit moet rijden..moet je standaard iemand in de andere cabine laten zitten....
- doorgeven dat je achteruit wil en waar naar toe precies.... -motor uit -andere doet de motor aan - rijd dat stukje en moet daar bij constant communiceren of dat prima gaat...
Ik denk dat ermee bedoelt wordt dat je eigenlijk altijd VOORUIT rijdt, ook al rij je achteruit als je achter het stuur zit. Er zit namelijk geen achterkant aan deze brandweerauto. Natuurlijk kan je wel switchen en "achteruit" rijden met deze brandweerauto.
@Myne: dat snappen wij ook wel...maar soms moet je dus de brandweerwagen goed zetten oid...en dat is handiger als je dat even als chauffeur alleen doet dan dat je steeds via walkietalkie gaat roepen dat ie nou tever zit...
Achteruitrijden is niet nodig, want "De brandweerwagen is ook uiterst mobiel. Met een druk op de knop kan het in een ruk een draaibeweging van 180 graden maken. "
Alles wat in de weg staat, wordt daarbij gewoon weggemaaid.
Haha,het ziet er een beetje besluiteloos uit.Welke brand heeft nou prioriteit, die in het oosten of die in het westen. Dat wordt nog een heel geruzie met twee chauffeurs. nee hoor, ik maak maar gekheid. Ik snap het echt wel.
@Lenni: dat zou je zeggen...maar als de brandweermannen er niet goed mee overweg kunnen of dat ding is erg onhandig...dan denk ik dat het nog belangrijker is of de burger er blij mee is ja of nee...
In sommige situaties kan het inderdaad erg gemakkelijk zijn, maar ik zie er vooral een handicap in. Eén kleine vergissing en beide stuurhutten worden tegelijkertijd bediend