Italiaanse reclame Renault van de buis om Lesbiennes
De Italiaanse televisiestations TV RAI en Mediaset zenden een reclame van Renault niet meer uit. De reclame, waarin reclame wordt gemaakt voor de nieuwe Renaul Twingo, veroorzaakte ophef door de lesbiennes in het filmpje. In de reclame zijn twee vrouwen samen in een bar. Een van hen is eigenaresse van een Renault Twingo. De ander gaat met haar mee naar huis en ze belanden schaars gekleed in bed. Nadat de Twingo-eigenaresse geblinddoekt is, trekt de ander snel haar kleren weer aan om er vandoor te gaan in de Renault-auto. Verbouwereerd blijft de geblinddoekte vrouw achter in bed. Aan het einde van de reclame komt Renault met de woorden "De nieuwe Twingo Miss Sixty. Het is een vrouwending." In het filmpje krijg je verder geen technische specificaties van de auto of beelden van het interieur. Op internetfora in Italië is er ophef ontstaan over de reclame. Vooral homoseksuelen laten zich horen en stellen dat het filmpje beledigend is voor lesbiennes. Anderen sluiten zich aan bij de Renault-slogan 'Drive the change', en vinden het wel een aangename verandering. In de Engelse krant The Telegraph licht de ontwerper van het filmpje, Daniele Tranchini van het Milanese bedrijf Publicis, toe wat de bedoeling was van de reclame. "We wilden een filmpje maken dat origineel en vermakelijk was, zonder vulgair te zijn. Ik heb het idee dat we daarin geslaagd zijn." Waar Mediaset, eigendom van Premier Berlusconi, en TV RAI besloten om het filmpje niet meer uit te zenden, doet Sky dit als enige nog wel. Ook is de reclame nog te zien op Youtube. Daar is het filmpje een grote hit. Op donderdag 23 december was het al 590 duizend keer bekeken.
was hier wel zo'n reclame maar weet niet meer welk merk, op een feestje neemt een man steeds een andere vrouw mee naar buiten, en ze komen na een tijdje terug, een andere man staat verbaasd en jaloers ze na te kijken totdat die man met een andere man naar buiten loopt. blijkt dat ze steeds een rondje gaan rijden in zijn nieuwe auto
Pff storm in een glas water en die Berlusconi kan nu wel heel erg de paus zelf uithangen maar is niet slechts één keer in het nieuws geweest wegens schandalen met jonge vrouwen. dus ik vind het heeel hypocriet om dit terug te trekken en het is echt niet vulgair en een geslaagde reclame
Ja hoor, en als het nu zo'n filmpje was waarin een vrouw een man die auto afhandig maakt op dezelfde manier, zou niemand het erg hebben gevonden. Vrouwen die mannen tot seks verleiden om iets van ze te stelen wordt dus wel gedoogd maar vrouwen die dat met andere vrouwen doen niet.
Het ging de vrouw volgens mij alleen maar om het jurkje omdat het dezelfde kleur roze had als HAAR roze auto. Daar stapt ze in het begin uit. Je ziet haar het jurkje matchen met de auto.
Er is geen sprake van diefstal alleen van ongevraagde kleding ruil
Nix mis met die reclame, 't enige wat ik dacht was, wat een dom ding dat zo haar auto laat stelen. btw, zo was een tijdje geleden de Honda crx populair bij de lesbiennes.