Een telefoontje van een telemarketeer is vaker ongewenst dan gewenst. Soms draait het op een hele discussie of zelfs een scheldpartij uit. Zo ook toen een Belgische telemarketeer zijn TL-verlichting wilde aanprijzen bij een Nederlands bedrijf. De man kreeg zijn praatjes niet verkocht en toen de Nederlander hem beleefd afwees, ontstak hij in woede. "U bent een dikke hoer!" klonk het meermaals. "Waarom scheldt u mij uit voor dikke hoer?" vraagt de Nederlander vervolgens. "Omdat u dat bént. U zit er maar wat om te lachen." "Ik mag er toch om lachen?" vraagt de Nederlander. Waarop de marketeer hysterisch "Nee, dat mag niét!" in de hoorn brult. Ook daarna ging de discussie nog even verder. De Nederlander wilde de baas van de telemarketeer wel eens spreken. Helaas kon dat niet: "Ik werk zelfstandig", klonk het. Vreemd, even daarvoor had hij nog verklaard dat "zijn directeur een geschenkje wilde aanbieden". Het hele gesprek is
opgenomen.
Ik heb bijna net zo gesprek gehad, ook met een belgische man die tl-lampen probeerde te verkopen en ik zou het zelfde cadeau krijgen.
Moest doorgeven hoeveel mensen er bij me werkte en hij zou het regelen maar toen ik naderhand vertelde dat ik ze wel uitgeef maar niet over nieuwe lampen mocht beslissen gooide hij gelijk de hoorn erop.
Wat een idioot (als het al echt is en niet in scene is gezet), maar ik zie Belgen er voor aan, om op deze manier tegen "klanten" te praten, ik heb het zelf eens meegemaakt, bij een bedrijf waar ik iets besteld had maar nooit ontvangen heb, (vermoedelijk bij de boven buren afgeleverd en die ontkenden dat), maar ze wilde wel dat ik 40 euro ging betalen voor iets wat ik niet had ontvangen, toen ik bleef weigeren, noemde ze me een WANBETALER.
Laatste edit 13-02-2011 14:24
aan.