Pakje sigaretten naar 10 euro
Antirookorganisatie Stivoro heeft weer eens van zich laten horen. De organisatie wil dat de prijs van een pakje sigaretten omhoog gaat. Niet met een p
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
En terecht. Van mijn part mogen ze de verkoop van rookartikelen zelfs compleet stopzetten.
Quote:
Rokersgestapo
Slaat weer eens lekker nergens op. Zulke artikelen passen in mijn 'Slechte WMR-artikelen' lijst
.
Laatste edit 24-03-2011 18:08
ik ben ook voor
Ben bang dat het niets uithaalt, een nicotine-verslaafde zal niet gauw z'n peuk opgeven
Maar het is het proberen waard.
mensen moeten gewoon zelf de verantwoordelijkheid nemen om te stoppen, en als ze dat niet willen moeten ze het zelf weten
hoewel ik ook het liefst heb dat iedereen stopt =D
als ze het doen, dan gaan er ineens heel veel mensen stoppen waardoor de overheid een hele hoop inkomsten mis loopt en dus de niet-roker veel meer belasting moet gaan betalen.
ik denk dat ze daar ook niet blij van worden
En in België zijn de peuken dan veel goedkoper waardoor de rokers dan waarschijnlijk naar België zullen rijden voor hun rookwaar.
Dat is wat ik zou doen
Laatste edit 24-03-2011 18:19
heel goed! maar ik ben bang dat mijn opa en oma zo blut worden en niks meer voor mij kunnen kopen
Zullen we dan gelijk de file-problemen oplossen door benzine €2.50 de liter te maken ?
Of het aantal ongelukken terugdringen door alcohol 100% in prijs te verhogen ?
Maarnee
daar hoor je niemand over
dat raakt immers iedereen
@Relpa: Het eerste zinnige commentaar dat ik hier lees.
Stivoro zeker onderdeel van de Haagse maffia die regering heet.
Quote:
De rokersgestapo
Hahaha
Extra belastingcenten dus
@emmmert, Thnx
Maar sjoerd130 heeft ook een punt dat ik in de gauwigheid over;t hoofd gezien had
Minder belastings-inkomsten en waar gaan de centen uit die prijs-verhoging heen ?
*Ik las vanmorgen in de krant iets over extra voorlichtingscampagnes*
Indirect (verkapte) staatssteun voor de reclamebureaus dus
als ze dat doorzetten trekken ze het de illegaliteit in en denk dat je dan ook thuiskwekers gaat krijgen en dan loopt de staat een heleboel centjes mis
@Relpa: nee idd. daar hoor je niemand over
er is alleen 1 probleem als niemand meer rookt:
dan word er niks meer besteld door de winkeliers dus geen productie, dus dat betekent tering veel werklozen erbij.
botte bijl: straks komen er speciale tabak-shops, waar je net als coffeeshops met kopen én roken, omdat dat dan overal verboden is xD
Nu maar hopen dat die 2 producten niet evenduur worden
ik rook niet, ik ga niet roken.
maar roken is voor iedereen een eigen keuze. de 'niet rokers'-normen en waarden opdringen bij een roker vind ik gewoon fout.
zolang de roker sociaal genoeg is (wat ik merk dat de meeste zijn) om niet te roken bij mensen die er niet tegen kunnen, moet die gewoon z'n gang moeten kunnen gaan.
Als je dan toch rare dingen voor moet stellen,... Misschien is het beter om cigaretten, drank en drugs volledig te verbieden.
@Stranger1977:
in de oorlog kweekte men ook zelf tabak. als ze er geen vage papiertjes omheen deden, dan was de rookwaar wel zwaar, maar zonder alle geheimzinnige toevoegingen die de tabaksindustrie van tegenwoordig altijd ontkent maar die toch vaak worden gevonden
Bio91
Lid
WMRindex: 62
OTindex: 0
Wnplts: Leiden
Ik ben geen roker, maar dit idee is echt complete onzin
botte bijl: tegenwoordig heb je ook nog handiger apparaatjes dan destijds om zelf te rollen.
@Stranger1977: ik rook niet meer, maar op het moment dat mensen verboden wordt om in hun eigen huis te roken, ga ik emigreren.
Laatste edit 24-03-2011 18:53
neee! nou hoop het niet.
ik vind het nu al duur! ;o
Ik rook ook niet, en ben ook niet van plan het ooit te gaan doen.
Zo'n prijsverhoging zou mij dus niks doen, maar ik denk dat uiteindelijk de stevige rokers toch wel aan hun pakkie shag komen. Het grootste deel van de prijs bestaat nu al uit belastingen. In het verleden heeft men de prijzen al meermaals verhoogt, zonder resultaat.
Bovendien, als niemand meer rookt, dan zullen mensen gemiddeld langer leven = meer ziektekosten voor oude mensen + meer pensioenen + meer vergrijzing = meer belastingen op andere zaken.
Laatste edit 24-03-2011 18:59
@ledi:
die apparaatjes, die helpen alleen als je de tabaksbladeren al hebt gekweekt, gedroogd en klein gesneden, en dan heb je er ook nog papier bij nodig....
een cursus schutbladen snijden voor sigaren lijkt mij leuker. juist voor vrouwen. in de derde wereld worden sigaren ook vaak door vrouwen gemaakt
weer eens wat anders dan macramé en pergamano
@DubbleO-7: in het verleden waren de verhogingen altijd een lachertje voor de rokers.
Dit voorstel hakt er wel goed in.
Binnenkort word eten, sex en (gewoon) drinken dus ook verboden. Tegenwoordig kan alles kanker veroorzaken. Orale sex (
klik), Eten (
klik) en Drinken (gewoon water :
klik)
(dit zijn maar google voorbeelden!)
Ze zeggen nu bijvoorbeeld dat de straling vanuit Japan geen effect heeft, maar voor zover ik weet hebben we zelfs nog steeds last van de straling uit Chernobyl. Ze zullen er alles op zetten dat het niet schadelijk is, maar ondertussenw orden er wel mensen ziek van.
Edit Delenn: kliklinks van gemaakt
Voor verhoging van de prijs.
Voor rookvrije horeca.
Ik heb soms toch echt van die dagen dat het lijkt als of die rokers aan me geplakt zitten en dan weer eens passief mee moet roken.
Ik kan echt niet tegen de rookgeur noch de gedachte wat het aanricht in je longen...
De echte verstokte rokers zullen ook niet minder gaan roken, al kost een pakje 25 euro!
Het enige dat hiermee bereikt wordt, is dat mensen in de armoede geraken.
Dat roken zoveel mogelijk ontmoedigd dient te worden: mee eens!
Dat de jeugd goed geïnformeerd wordt omtrent de schadelijke gevolgen van roken: mee eens!
Dat tabakswaar uit de supermarkten verdwijnt, en alleen nog te verkrijgen is in speciaalzaken... kan ik ook inkomen!
Maar dit??? Complete onzin!!!
Ik denk dat ik dan maar stop met kopen. Rook ik toch lekker met mijn vrouw mee.
@Desphex: Volgens
dit artikel uit het AD heeft de straling uit Japan IJsland al bereikt, en Frankrijk verwacht vanaf komende woensdag straling te meten.
Zeer goede actie. Laten we vooral een stop zetten op de geldsluis naar culturele kaderonzin.
Laten we eerlijk zijn: als sigaretten nu op de markt zouden komen, zouden ze net als drugs verboden worden. Alcohol ook trouwens. Alleen het feit dat ze er al eeuwen zijn maakt dat het toegestaan is. Dat er dus steeds meer beperkingen komen is vanuit dat oogpunt niet meer dan logisch.
Een enorme prijsverhoging zal vele doen stoppen, anderen in financiele problemen brengen en misdaad zoals bij drugs bevorderen bij weer een andere groep. Of je dan niet van de regen in de drup komt?
Hoewel anti roker zijnde heb ik dus mijn bedenkingen bij dit voorstel.
Volgens mij is dit geschreven door een roker... Niet echt objectief.
Verder is het een feit dat roken slecht voor je is, en dat men daar eigenlijk meer rekening mee zou moeten houden.
Om de sigaretten 10 Euro te maken lijkt me dan weer niet de juiste aanpakmethode..
Ik ben een ex-roker van 28, heb gerookt van mn 16e tot 26e...
Ik denk als dit wordt doorgevoerd dat:
1) Er weer een redelijk aantal mensen stoppen met roken.
2) Veel mensen overstappen op shaq, wat veel ongezonder is en zwarte tanden geeft.
3) Doordat de overheid minder accijnzen binnen haalt, moet dat worden gecompenseerd door de standaard burger meer te belasten.
4) Er verdwijnt meer geld naar het buitenland, omdat het daar goedkoper is.
5) Nog een reden waarom de (rokende) jeugd dit land willen verlaten, vanwege de betutteling. (atm 110.000 mensen emigreren uit NL per jaar, ik vraag me af wat er later overblijft...)
Maar als nummer 1 meer weegt dan nummer 2 t/m 5, tuurlijk, ga ervoor...
Laatste edit 24-03-2011 19:26
Je reinste waanzin.
Straks krijgen we hier New Yorkse toestanden.
Dit gaat dus echt niet werken.
Den haag kijk om je heen,het aantal rokers daalt al jaren gestaag.
Het is slechts een kwestie van tijd tot de roker tot een uitgestorven ras behoort.
Gewoon stapsgewijs opvoeren elk jaar een euro erbij zodat die rokers er aan wennen en gewoon door blijven roken
Of gewoon in 1 keer helemaal verbieden, wil ik best wat meer belasting voor betalen om eindelijk eens overal fris te kunnen ademhalen
Ze moeten niet de prijs verhogen van de sigaretten, maar van de nicotine. Doen de fabrikanten er vast iets minder in.
Als ze het accijns dat dat oplevert nou eens in de gezondheidszorg zouden stoppen aangezien je als je rookt een veel groter risico hebt op ziektes en kwalen, en dus ook een veel hogere zorgkostenpost met je mee brengt, hoeven mensen zoals ik die wel gezond leven niet extra gaan betalen voor zorg die we nooit gebruiken..
Ben TEGEN de prijsverhoging ook al rook ik zelf niet. Mensen moeten zelf weten of ze roken of niet. Ben wel voorstander van hoge boetes voor vervuilen en ook sigaretten peuken rond gooien.. Maarja zoiemand vang je niet snel op heterdaad..
Quote
@sjoerd130:
als ze het doen, dan gaan er ineens heel veel mensen stoppen waardoor de overheid een hele hoop inkomsten mis loopt en dus de niet-roker veel meer belasting moet gaan betalen.
ik denk dat ze daar ook niet blij van worden
En in België zijn de peuken dan veel goedkoper waardoor de rokers dan waarschijnlijk naar België zullen rijden voor hun rookwaar.
Dat is wat ik zou doen
Laatste edit 24-03-2011 18:19 het grootste fabeltje van rokers is dat ze goed zijn voor de staats kast dat is niet waar. rokers kosten geld
netzoals mensen die drinken en te dik zijn overigens ( de slimsten zijn overigens die drinken roken en te dik zijn)
maar om de prijs nu zo drastich te verhogen nee (ookal ben ik zelf geen roker en nooit gerookt) het huidige beleid (maar dan wel met rookverbood in alle kroegen) gaat wat mij betreft vergenoeg (al zulllen ze wat meer aan de na leving moeten doen).
ik d8 dat de gestapo was opgeheven na WO II?
idd gewoon doen. dan komt er veel illegale handel en krijgt de overheid minder geld... goed gedaan stivoro nu moeten we allemaal meer belasting gaan betalen
Wat let mij om 1x in de maand naar België te rijden voor shag en een volle tank benzine.
Missen ze wel weer accijns.
En dat maal 100.000 zijn ze in België heel blij mee.
De Nederlander niet...
@Koroi: dat aantal mensen dat uit Nederladn weg emigreert wordt weer opgevuld door een veel groter aantal (vaak kansarme) allochtonen dat naar Nederland toe emigreert.
niet dat ikzelf rook maar ik ruik aleen geld klopperij.
als ze willen dat met mensen ermee kappen stop dan de productie en verkoop, maar neee want dat kost geld.
Sterf lekker zelluf Stivoro!!
perfect idee: je vervuilt je eigen longen, die anderen en verpest het milieu=betalen
Mensen die nog nooit gerookt hebben, die nemen niet zo gauw deel aan dit soort discussies.
Het zijn vooral de mensen die "het licht " gezien hebben en ooit gestopt zijn die nu zo tekeer gaan
Want ooit waren ze een tevreden roker , maar ja, als je dat kwijt bent dan moet je andere manieren vinden om aan je genot te komen.
En dat is dan blijkbaar je wil opleggen aan de tevreden rokers
Quote
Vailan:
Quote:
Rokersgestapo
Slaat weer eens lekker nergens op. Zulke artikelen passen in mijn 'Slechte WMR-artikelen' lijst
.
inderdaad
haha ja en dan gaat de illegale handel weer opzetten! en click peuken worden dan lekker normaal!
iedereen kan wel mooi zeggen van ja doe maar. maar mocht dit ooit zo worden of verboden worden. dan krijgt nederland er nog een financiele crisis bij en niet alleen de overheid.
wat te denken van al die mensen die er voor zorgen dat de shag of cigarreten op de toonbank kaomen. dat zijn er 10.000en. het is niet alleen de tabaksfabrikant maar ook alle leveranciers transporteurs enzovoort. en ook in de zorg komen ze er dan wel achter. mischien minder zieken. dus ook weer minder mensen nodig in de zorg. e.d enzovoort. btw binnenkort weer 50 gram in sommige pakjes hoor:d
Quote
@DubbleO-7:
@Desphex: Volgens
dit artikel uit het AD heeft de straling uit Japan IJsland al bereikt, en Frankrijk verwacht vanaf komende woensdag straling te meten.
Volgensmij doet niemand alsof het niet gevaarlijk is in japan zelf, hier daarentegen is er niks om je zorgen om te maken zoals het er nu uitziet.
Leuk en aardig die stichting Stivoro.
Stelletje minukkels.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat sigaretten goedkoper zijn als drugs.
Als een halve wiet 10 euro kost en een pakje malboro ook wat wordt de keus.
Even te voorbeeld een XTC pil heb je voor (verkoopprijs handelaar) 2,5 euro.
Speed 5 euro.
Waar gaat dit heen.
Los eerst de drugs problemen op.
Kijk daarna verder.
mensen, het is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar als iedereen stopt met roken, dan kunnen we vaarwel zeggen tegen een inkomstenbron van de staat waar het niet meer zonder mee kan. Ik vind het een beetje heel erg overdreven om het naar €10,00 te doen, omdat je verslaafden er niet mee helpt, en je mensen die willen roken er niet daadwerkelijk mee remt.
Quote
@Relpa:
Zullen we dan gelijk de file-problemen oplossen door benzine €2.50 de liter te maken ?
Of het aantal ongelukken terugdringen door alcohol 100% in prijs te verhogen ?
Maarnee
daar hoor je niemand over
dat raakt immers iedereen
Nog 1+
Tegenwoordig krijg je overal al kanker van. Oud vet in de frituurpan, verkeerde schoonmaakmiddelen, toevoegingen in het eten en drinken, straling van zendmasten en zelfs orale sex.
Maar nee, de roker is een gevaar voor de omgeving. En het stinkt. En het is verslavend.
Zolang ze het alcohol maar gewoon blijven vinden, moeten ze met hun fikken van mijn peuken afblijven. Ik kies er zelf voor.
Ben het goed zat dat de staat me gaat lopen te vertellen op welke manier ik mijn eigen leven naar de knoppen help. En ondertussen maar zeuren over de vergrijzing.
Ze moeten de roker niet pakken door de prijs te verhogen naar 10 euro maar de fabrikant daar moeten ze voor de deur gaan liggen en van zich laten horen. Eens kijken hoe een grote mond de Antirookorganisatie Stivoro dan heeft. Mensen halen oorzaak en gevolg zo graag door elkaar.
ff helemaal los van het feit of het gezond is of niet...feitelijk willen ze de nederlander gaan verbieden/onmogelijk maken iets wat een vrije keus zou moeten zijn.
Omdat er een groep mensen is die deze specifieke dingen als niet fijn/vies/ongezond/gevaarlijk beschouwd
Dat is hetgeen wat mij vreselijk tegen staat.(voorbeeld)Wat als de groep mensen die een hekel heeft aan honden gaat roepen doe die belasting erop maar naar 1000 euro per half jaar verhogen honden zijn vies /mogelijk gevaarlijk/geluidsoverlast enz
Het is toch van de gekke dat er steeds meer regels gaan komen over vrije keuze.Tuurlijk zitten er voors en tegens aan dingen...zo is er altijd wel een groep mensen te vinden die zich aan iets stoort...
Laatste edit 25-03-2011 06:53
wordt weer net als in de 18e eeuw. roken alleen voor de rijke mensen
Is toch je eigen probleem als roker?
Eigen keuze, niet zielig doen
Goed initiatief. Ik heb het echt helemaal gehad met die rokers. Overal lopen/fietsen ze en vervuilen ze de lucht om je heen. Erg smerig.
Als je helpt stoppen met roken voor; anders tegen! :'(
@martijntje: Fijn, en ik heb het helemaal gehad met al die stinkende brommers en dieselmotoren wie mijn lucht verpesten.
Wat een f*cking betuteling weer zeg waarom zou ik als roker zijnde 10 eurie per pakkie moeten dokken terwijl alcohol en overgewicht voor net zo'n hoog sterfte cijfer/ medische kosten zorgen.
ik ga altijd netjes buiten roken waar het moet en wacht zonder zeuren op me pauzes tot ik ga roken. dus wie heeft er last van als ik rook ??
doe gvd ff normaal een tientje per pakkie dan wordt een biertje in de kroeg straks zeker ook 20 euro
@jackjanjanus: de overheid zal wel willen dat je stopt met roken ofzo!
*steekt een cigaretje op*
De antirookterroristen behartigen de staatsbelangen goed.
Hoe meer mensen stoppen met roken, hoe minder accijns er binnen komt. Die inkomsten heeft de staat nodig. Dus is het credo: zorgen dat de staat haar inkomsten op peil houdt.
En ja.. de nietrokers hebben gelijk. Roken stinkt. Maar dat doet kerosine ook, en uitlaatgassen. Dus jullie klagers rijden geen auto en nemen nooit een vliegtuig omdat het zo zielig is voor de mensen die daar last van hebben?
Roken is een verslaving, geen vrije keus na het eerste pakje.....
*32 dagen rookvrij, verslaafd voor het leven*
je kan het verhogen naar €25 of zelfs €35 maar mensen blijven toch wel roken. En anders gaan alle rokers 1 keer per week naar België om in te slaan
Kpuc: Ik las :
Binnenshuis zaaien in maart-mei, in potjes bij kamertemperatuur. Mensen, grijp je kans en kweek je eigen tabak.
Overigens heeft dit artikel in nog geen dag tijds al ruim 70 reacties opgeleverd. Daar komen er vast nog de nodige bij, waarmee dit artikel ongetwijfeld onverslaanbaar op de eerste plaats in de weekkrant zal staan.
Laatste edit 25-03-2011 09:46
Dat hele antirookbeleid daar wordt ik pas goed ziek van. Ik rook al 30 jaar shag, heb nog steeds mooie witte tanden (wtf, zwarte tanden, mafkees...?), en verder helemaal nergens last van, op jullie constante gebitch na dan. Echt zeg, focus jullie eens op een andere hetze. Spuugzat ben ik de antirookgestapo en hun aanhang in dit pietlutland.
n lekker frietje met, en n fikandel, ook maar naar 20 EUR dan ????? 400% tax op alle Mcdonalds crap dan ook maar ??? En owja, ook maar n heeeeele grote koepel om DSM heen mikken??? Komt toch ook vieze lucht uit? En alle wintersportvakanties ook maar verbieden, wat meen je wat ons die gipsvluchten kosten...
Stelletje achterlijken, jullie rookhuilies.
Brood dan ook maar gelijk een 10tje per heel brood maken om overbevolking tegen te gaan? Flikker toch op man.
Quote
@Brammiee:
Volgens mij is dit geschreven door een roker... Niet echt objectief.
Weet je hoe moeilijk het is om echt objectief te zijn?
Als dit door een anti-roker geschreven zou zijn, zou er waarschijnlijk iets in doorgeklonken hebben van 'goed bezig zo; maar kan het niet nog wat meer?'
Iedereen heeft een mening. Dus iedereen is subjectief.
100% Objectief is een utopie.
OT: Ik ben zelf een roker. Als de tabak echt zo duur wordt, ga ik mijn rokerswaren wel over de grens halen.
Ik zal dan niet minder gaan roken, maar de staat zal minder aan mij verdienen. Want ik zal daar dan ook meteen tanken; als ik daar toch al ben...
-> Hoe noem je iemand die niet rookt, niet drinkt en geen auto rijdt?
Een belastingontduiker!
Quote
@Feraturion:
Leuk en aardig die stichting Stivoro.
Stelletje minukkels.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat sigaretten goedkoper zijn als drugs.
Als een halve wiet 10 euro kost en een pakje malboro ook wat wordt de keus.
Even te voorbeeld een XTC pil heb je voor (verkoopprijs handelaar) 2,5 euro.
Speed 5 euro.
Waar gaat dit heen.
Los eerst de drugs problemen op.
Kijk daarna verder.
Volgens mij ben jij aardig geraakt door de verandering, omdat jij je verslaving niet wil stopzetten.
Ontopic:
Ik ben voor. Ik vind mensen die roken de meest asociale groep mensen in onze planeet. Ze denken absoluut niet aan hun medemens (de meeste rokers), en paffen gewoon door terwijl er mensen in de buurt zijn die niet roken.
Van mij mogen ze de hele peukenindustrie op stop zetten, niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland. Weg met deze waardeloze troep!
Quote
@WillemStyle:
Quote
@Feraturion:
Leuk en aardig die stichting Stivoro.
Stelletje minukkels.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat sigaretten goedkoper zijn als drugs.
Als een halve wiet 10 euro kost en een pakje malboro ook wat wordt de keus.
Even te voorbeeld een XTC pil heb je voor (verkoopprijs handelaar) 2,5 euro.
Speed 5 euro.
Waar gaat dit heen.
Los eerst de drugs problemen op.
Kijk daarna verder.
Volgens mij ben jij aardig geraakt door de verandering, omdat jij je verslaving niet wil stopzetten.
Ontopic:
Ik ben voor. Ik vind mensen die roken de meest asociale groep mensen in onze planeet. Ze denken absoluut niet aan hun medemens (de meeste rokers), en paffen gewoon door terwijl er mensen in de buurt zijn die niet roken.
Van mij mogen ze de hele peukenindustrie op stop zetten, niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland. Weg met deze waardeloze troep!
'de meest asociale groep'.... jij weet niet wat je zegt willem. Het BS gehalte in jouw mening over 'mensen die roken' overstijgt de nicotine in mijn peuk by far. Ik ga het niet eens over mezelf hebben, maar lees dit: JA, er zijn mensen die zich op eoa manier asociaal opstellen. En JA, daar zitten ook rokers bij. Ongeveer net zoveel als niet-rokers. Schei toch uit met je generalisaties vent.
Laatste edit 25-03-2011 10:37
@Feraturion:
inderdaad helemaal mee eens je kan dadelijk makkelijker aan drugs komen dan aan sigaretten
laten we roken dan ook gelijk illigaal maken dan word het nog spannend ook
refiu
Lid
WMRindex: 34
OTindex: 0
Wnplts: Empel ('s-
S sigaretten zijn al duur zat. Iemand die wil roken moet dat gewoon kunnen doen, daarvoor leven we in een vrije samenleving en vindt niet dat 1 of andere debiele organisatie een halt voor hoeft te roepen. mensen kunnen zelf wel inzien of het slecht is of niet...
Ik denk dat menig roker zelf ook beseft dat wat ze doen, niet gezond is, maar indd het stoppen ervan is gewoon lastig...
als ze dan het geld wat ze minder hoeven uit te besteden aan kanker, gaan investeren in het afkicken van roken en dit ook gratis maken. zo zorg je ervoor dat rokers zullen gaan stoppen.
Sukkels... Zo helpen ze alleen maar de diefstal cijfers omhoog en zo zorgen ze er alleen maar voor dat mensen die weinig inkomsten hebben en roken op straat terecht komen...
Ik moet ineens denken aan de zgn. drooglegging van Amerika.
Krijgen we hier straks nicotine-runners, zoals ze daar toen de rum-runners hadden?
in tijden van crisis zal de overheid dit vast niet doen, ze hebben de inkomsten uit de accijnzen véél te hard nodig
als de NL-overheid 'van de EU' accijnzen mocht gaan heffen op de in NL gedoogde soft-drugs, dan deed de NL-overheid niet zo moeilijk over 'drugstoerisme'
Wat denken de meesten mensen hier wel niet wie ze zijn, waarom zou je een medemens iets verbieden!
Iedereen doet wel iets wat een ander weer niet aanstaat!
Ik vraag me af hoe en wie zo'n stichting financiert.
Subsidie???
Laatste edit 26-03-2011 00:01
Laatste edit 26-03-2011 00:01
Ik denk niet dat de prijs veel uit zal maken voor echte 'verslaafden'. Het roken gaat gewoon door, koste wat het kost
ik begrijp niet dat rokers zich druk maken dat de belasting omhoog gaat als zij stoppen met roken.
als je alle ziekenzorg bij elkaar optelt wat o.a. wordt veroorzaakt door roken en meeroken, gecombineerd met ander ongezonde leefgewoontes, die over het algemeen bij alle rokers terug te vinden zijn, dan is een verbod op tabak de heilige graal van onze gezondheidszorg. Nu nog een verbod op slechte olie en vetten in onze voedselketen.
Sjonge jonge jonge, dit gaat weer helemaal nergens over..
Allereerst, ik ben niet echt een roker, maar als mij een sigaretje wordt aangeboden wil ik die wel eens aannemen. Dat dat alvast de wereld uit is.
Wat is er gebeurd met de vrijheid om te kiezen of je gaat roken of niet? Als die mensen dat lekker vinden moeten ze dat gewoon kunnen doen in ons land. Er zijn al genoeg maatregelen getroffen om te zorgen dat minder mensen last hebben van rokers en een geleidelijke prijsstijging van een paar cent per jaar kan er ook wel bij om de inflatie tegen te gaan natuurlijk. Maar om mensen nou zo hard te dwingen om hun genot op te zeggen omdat je last hebt van een rookpluimpje dat wel eens je neusgaten in wil zweven? Kom op..
Als we zo gaan doen mogen ze het brommer rijbewijs ook verhogen naar €10.000 en de benzinekosten verdubbelen. Ik heb immers meer last van die ranzige uitlaten van die lawaaikrengen dan van sigarettenrook. Om van dat zeurgeluid dat je midden in de nacht van 3 straten verderop kunt horen maar te zwijgen. En dan heb je nog die lui die het presteren om geluid te maken voor 10 maar alleen stapvoets vooruit bewegen of zelfs helemaal stil te staan, terwijl ze staan te ouwehoeren.
Alcohol. In hoeveel gevallen van geweld in het uitgaansleven is er wel niet drank in het spel? Of dat je gewoon je ding staat te doen in de kroeg en een of andere dronken aso je aan de kanten butst. En dan beperkt het zich niet eens tot de kroeg, mensen drinken thuis ook. En als je naar huis gaat heb je ook nog de kans dat je een dronken automobilist voor je kiezen krijgt. Fijn.
Dan heb je nog de mensen die, als ze eenmaal toegang hebben tot een auto, die auto optimaal gaan benutten en in plaats van een kwartiertje te fietsen liever 5 minuten rijden. Worden die mensen aangepakt? Nee joh, de automobilist is heilig! Laten we in plaats van extra belastingen te vragen voor die onzin ze lekker in de watten leggen door de snelheidslimiet op snelwegen te verhogen naar 130 km/u, waarbij je koekblik overigens nog meer brandstof verbruikt dan eerst! Om dan nog te zwijgen over alle uitlaatgassen die je de lucht in spuit als je weer eens in de file staat.. En als de niet-rokers werkelijk schone lucht willen inademen zal het stoppen van rokers echt niet zo'n impact hebben hoor!
En tja, als Geert Wilders zich stoort aan moslima's met hoofddoekjes, dan heeft hij het volste recht om die kopvoddentax in te voeren. Hij irriteert zich er toch aan? Dan mag hij toch belachelijke maatregelen nemen? Plus dan betalen hun meer belasting en alle andere Nederlanders wat minder. Oh, nee, dan is dat opeens een belemmering op de vrijheid van die dames.
Het is echt triest hoe erg niet-rokers met dubbele maten meten en rokers overal de schuld van geven in plaats van echte boosdoeners onder ogen zien en te kijken naar wat ze zelf kunnen doen om de wereld te verbeteren. Gezien het feit dat ze al dik de helft van een pak sigaretten aan belasting betalen vind ik dat rokers al genoeg geboet hebben voor hun pleziertjes. Tijd voor de rest van Nederland om te boeten.
hebben ze niks beters te doen???
Het is echt ongeloofelijk hoe belachelijk NL politicie zich maken met al dat soort onzin maatregellen, de economie licht nog steeds op zijn gat, file probleem is ook nog niet opgelost, armoede bestrijding daar denkt helemaal niemand over na, maar het eeuwig gezeur over hooftdoekjes en roken daar hebben de idioten hun handen vol aan.
Kwalitatief Uiterst Triest zo mogen wij de NL politici wel noemen.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: