Scholiere geschorst om radioactie
Een VWO-leerlinge is geschorst, omdat ze een docent had opgegeven voor de verkiezing van 'de meest slaapverwekkende leraar'. Hoewel de leraar
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
Wat een aansteller. Echt belachelijk om daar nou iemand om te schorsen...
Zo'n radioactie dien je niet serieus te nemen, tenzij er een groot geldbedrag te winnen valt. Kinderachtige school zeg.
Ik zou zeggen, doe liever iets met de kritiek...
Ik snap het stiekem wel dat de school dit niet leuk vindt. Beetje onrespectabel. Beeld je eens in dat jij afgekraakt wordt via de radio en het blijkt dat een groot deel van leerlingen die je kent ermee eens is?
Dat de leraar gekrenkt is snap ik wel, maar het is ook wel een beetje aanstelleritus. Vooral om de leerling er voor te schorsen? Niet echt een school met humor.
nou, de saaiste school van nederland winnen ze nu ook zeker!
Je zou denken dat leraren wel een olifantenhuid hebben, maar dat valt dus vies tegen
Ik vind het goed dat de leerling geschorst is. Ik vind het van 538 zelfs belachelijk dat ze zo'n actie doen. Leerlingen horen respect te hebben naar docenten. Dit soort dingen ondermijnd alleen maar het gezag.
Daarbij kom je ook nog eens landelijk in de belangstelling te staan, wat niet goed doet voor je kansen op de arbeidsmarkt mocht je op zoek moeten naar een nieuwe baan.
Ik was niet een jongetje eigenlijk een kleine rat, maar toch vind ik dit te ver gaan. Daarbij als je een grap uithaalt moet je ook de consequenties dragen als die daaraan verbonden zijn.
[harde modus uit]
Jah, als je de docent nationaal te kakken zet, moet je ook consequenties ervaren. Beetje flauw? Weet ik zo net nog niet. Die docent is op radio bij naam genoemd als de meest slaapverwekkende van het hele land!
Nou zijn er heus wel slome docenten hoor, maar dat kan ook op een socialere manier duidelijk worden gemaakt dan nationaal worden uitgelachen.
Radio blijft radio. Niet hun schuld, ze worden verwacht om over de streep te gaan. Leerling had 't moeten weten en heeft anders het lesje goed geleerd.
Quote:
“Dit was geen grap meer. De docent was behoorlijk gekrenkt en aangeslagen. Dat ging ons te ver”
Weet mevrouw Zandbergen dan niet dat leerlingen ook het recht op vrije meningsuiting hebben? Dat de schoolleiding dit niet graag in de media uitgemeten wil zien snap ik helemaal.
Maar als bijvoorbeeld een niet nader te noemen politicus bepaalde bevolkingsgroepen als ongewenst uitschot mag betitelen, dan mag een student(e) ook een leraar als saai betitelen
Quote @dnner:
Ik zou zeggen, doe liever iets met de kritiek...
Het was het eerste waar ik aan dacht.
-----------------
Wat maakt quote een mal geheel van de naam d@anner !!!!! Mal hoor die hoofdletter D en die spatie.
Laatste edit 04-07-2011 20:34
Dit soort programma's zijn een grote grap, geen hond die het echt serieus neemt. Die leraar mag best een beetje opgewassen zijn tegen kritiek.
Ik kan deze actie nergens vinden op de 538 site... weet iemand welke leraar met welk stukje tekst gewonnen heeft?
Veel slechte leraren worden de hand boven het hoofd gehouden.En terwijl alle leraren weten dat een collega slecht presteert, dan nog mag hij jaar in , jaar uit voor een klas staan.
Dat leerlingen wel kristisch zijn en zo een problem op een ludieke manier aan de kaak stellen , betekent dat de school zich in hun hemd gezet voelt. En ipv dat ze eens hun eigen tekortkomingen onder de loep nemen, gaan ze voor de makkelijke manier en schorsen ze de boodschapper
Zal me niet verbazen als er nu diverse media op inspringen en de school alsnog hun standpunt moet herzien, om hun gezicht te redden
Schijnbaar is die leraar echt slaapverwekkend anders hoeven ze zich er niet zo druk om te maken. Maar ipv de leraar uit te nodigen op een beoordelings gesprek schorsen ze de leerling. Hoe slaapverwekkend. Tijd om van school te wissellen.
Terecht dat ze geschorst is. Op zich is er niets mis met het feit dat je een leraar slaapverwekkend vindt, die zijn er nu eenmaal. Maar deze scholiere beseft niet dat ze, in dit land van concurrerende scholen, haar eigen school veel (financiele) schade berokkent, door deze leraar landelijk in de picture te zetten. Gaat zij ook de gederfde inkomsten vergoeden als de school in de jaren daarop minder scholieren krijgt?
Verder vind ik het belachelijk dat Radio 538 de gedachte 'schijt aan school en leraren hebben', hetgeen voor de meeste mensen een minder intelligente fase in je leven betreft (de puberteit), neerzet alsof het de standaard is en de manier hoe je tegen school aankijkt behoort te zijn. Gelukkig weet je als volwassene wel beter, tenzij je bij Radio 538 werkt dus. Ik ben 24 jaar en heb altijd veel respect voor leraren gehad, ook al waren ze niet allemaal even aardig of goed in hun vak. Dat is nou eenmaal zo. Ze hebben een verschikkelijk zware baan in deze tijd waar de meeste mensen hun hand niet voor omdraaien.
Ik vind dat de Radiomakers wel eens hadden mogen nadenken over deze actie. Zij horen de volwassenen te zijn en een keer na te denken. De VWO leerlinge is nog volop in ontwikkeling waardoor ze misschien wat irrationeel heeft gehandeld. (adolescenten zijn niet zo goed in rustig ergens over nadenken.)
Ik kan me voorstellen dat de school de leerlinge schorst om te laten weten dat dit niet de bedoeling is, als je een probleem hebt met een docent dien je eerst intern aan de bel te trekken anders geef je niet de school de kans om er iets aan te doen.
Hoewel ik dit soort leraren wel ken. De ergste die ik ooit heb gehad heeft inderdaad vele jaren achter elkaar vijanden kunnen maken. (Ik was niet de enige die een hekel aan hem had, dat gold eigenlijk voor iedereen die ik ken die les van hem hebben gehad over vele jaren).
NordicGuardian: Ik sta geheel achter je!
ohh.. komop zeg.. wat is dit kinderachtig.. Dit is gewoon een grap.. en als je daar dan al niet tegen kan ;S...
[quote=
@emmertje]
Quote:
Maar als bijvoorbeeld een niet nader te noemen politicus bepaalde bevolkingsgroepen als ongewenst uitschot mag betitelen, dan mag een student(e) ook een leraar als saai betitelen
Emmertje in dat geval had de leerlinge het leraarschap als saai moeten noemen. Wat overeenkomt met de werkelijkheid want meestal is er vaak meer één docent op school die inspirerend kan zijn, bij de rest val je in slaap.
De school had alle leerlingen moeten schorsen want kennelijk hebben alle medescholieren gestemt op deze man.
dat er zo heftig op werd gereageerd, dat wijst erop dat het schoolbestuur weet dat het terecht is dat die leraar won
Quote
@Annelijsje:
Ik snap het stiekem wel dat de school dit niet leuk vindt. Beetje onrespectabel. Beeld je eens in dat jij afgekraakt wordt via de radio en het blijkt dat een groot deel van leerlingen die je kent ermee eens is?
Misschien tijd voor een beetje zelfreflectie?
Quote
@Oet_Gaol:
Hoewel ik dit soort leraren wel ken. De ergste die ik ooit heb gehad heeft inderdaad vele jaren achter elkaar vijanden kunnen maken. (Ik was niet de enige die een hekel aan hem had, dat gold eigenlijk voor iedereen die ik ken die les van hem hebben gehad over vele jaren).
Hier ontkracht je eigenlijk je eigen punt..
Die leerlinge moest waarschijnlijk wel iets ludieks doen anders wordt het nooit opgemerkt.
Leerlingen worden al tijden niet serieus genoeg genomen. Nog steeds niet door dat achterlijke argument dat onze (ik ben 16) hersenen nog niet helemaal volgroeid zijn op bepaalde gebieden.
Maar we kunnen dan nog wel nadenken!
538 is een puinzender dus die dien je sowieso niet serieus te nemen. En verder kunnen ze beter de leraar schorsen. Die kan beter bedden gaan verkopen.
ik denk dat die rector jaloers is dat ie zelf niet heeft gewonnen. Maar als ie zo door gaat maakt ie de volgende keer wel een goede kans daar kan die zeker van zijn
Toen ik begon met de studie Nederlands deed ik dit met het doel docente Nederlands te worden. Ben ik blij dat ik die richting niet op ben gegaan, want leraren hebben het echt niet makkelijk. Deze actie kan zo'n man jarenlang achtervolgen en kan zijn carrière kapotmaken...
Alle reacties hebben een punt maar het ging de scholiere(n) alleen maar om, lees quote
Quote:
mocht met de hele klas naar de film
Is het dan zo erg om een docent eruit te pikken die hieraan mee kan werken?
Maar het is natuurlijk nooit goed te praten dat een radiozender of anderzijds programma kinderen aanzet tot zulke dingen met een mooie belofte.
Tja, ze had dit kunnen verwachten. Die leraar is nu al zijn respect verloren bij iedereen. Vind de actie erg respectloos. Maar goed, 538 is gewoon zo'n zender.
Quote
@Redduggy:
Ik vind het goed dat de leerling geschorst is. Ik vind het van 538 zelfs belachelijk dat ze zo'n actie doen. Leerlingen horen respect te hebben naar docenten. Dit soort dingen ondermijnd alleen maar het gezag.
Daarbij kom je ook nog eens landelijk in de belangstelling te staan, wat niet goed doet voor je kansen op de arbeidsmarkt mocht je op zoek moeten naar een nieuwe baan.
Ik was niet een jongetje eigenlijk een kleine rat, maar toch vind ik dit te ver gaan. Daarbij als je een grap uithaalt moet je ook de consequenties dragen als die daaraan verbonden zijn.
[harde modus uit]
[irritante betweter modus aan]
Ik vind het bullshit dat de leerlinge geschorst is. Het is namelijk buiten schooltijd gebeurt. Of het nou over school gaat of weet ik veel wat BOEIT NIET. En als die pussy leraar nou inderdaad wat met die kritiek gaat doen zoals iemand hiervoor ook al zei. I.p.v te gaan huilen thuis voor de buis als een pussy zonder enige mentale weerstand. Wat trouwens door mensen met jouw instelling komt. Oh je moet respect hebben voor die en je mag zn fouten niet op een humoristische manier aan het licht stellen. BULLSHIT. Je kan ze respecteren maar de fouten eruit pakken is goed voor ieder mens. Hier wordt er met een open mind een geintje uitgehaald. Nou nou wat erg. BOE FREAKIN HOE.
Dat je zogenaamd niet goed voor de arbeidsmarkt komt is ook onzin. Welke achterlijke baas is zo dom om hier mensen op te gaan selecteren. Oh jouw neem ik niet aan want jij was die slaapverwekkende leraar van die en die school waar 538 het over had. Die naam zijn ze allang weer vergeten. Of het boeit ze niet zolang die maar lesgeeft aan de leerlingen.
Ik was al helemaal geen lieverdje. Kom van een ZMOK school en heb in internaat gezeten maar ook ik heb grenzen. En dit is er geen 1 van. Want moet je je mening maar voor je houden als het beledigend is? Waar is de vrijheid van meningsuiting dan? Je doet namelijk bijna altijd wel iemand pijn als je je ECHTE mening uit over iemand (oftewel zonder al die witte leugentjes). Zoniet dan ben je (alvast sorry voor taalgebruik
) een geniepige klootzak om het maar ff hard te brengen.
[irritante betweter modus gaat nooit uit dus leef er maar mee.]
Laatste edit 05-07-2011 00:59 Laatste edit 05-07-2011 01:00 Laatste edit 05-07-2011 01:02 Laatste edit 05-07-2011 01:10
@TimQ1986:
Hij moet zich niet 'aanstellen' omdat hij nationaal ten schande wordt gemaakt en dat de school enorm veel negatieve publiciteit krijgt?
Hoever gaat een "geintje"? Tot het financiële schade op zal leveren? Tot er mensen overstuur van worden? Ik vind schorsing helemaal niet zo'n zware straf ook. Dat krijg je ook als je een leraar in zijn gezicht zou uitschelden of iets dergelijks. Of een beledigende tekst door de school heen hangt over een docent. Ook al is het waar, toch moet je beseffen waar de grens ligt tussen vrijheid van meningsuiting en gebrek aan respect. Het is een dunne lijn jongen en ik zal dan wel een pussy zijn, maar hier wordt deze lijn dik overschreden in mijn ogen.
Beetje overdreven reacties lees ik wel..
Kan daarbij wel weer beide groepen begrijpen.
Het is niet echt netjes om je leraar op te geven zonder toestemming en hem te laten uitroepen tot saaiste van Nederland. Maar om dan die leerling weer te schorsen geef je wel toe aan je saaiheid. Ze konden het een stuk creatiever oplossen.
Laatste edit 05-07-2011 03:58
De meest saaie leraar eigenlijk, wel, wordt je dan verkozen, pak dan de eer en bedenk dat ieder mens uniek is
Quote
NordicGuardian:
@TimQ1986:
Hij moet zich niet 'aanstellen' omdat hij nationaal ten schande wordt gemaakt en dat de school enorm veel negatieve publiciteit krijgt?
Hoever gaat een "geintje"? Tot het financiële schade op zal leveren? Tot er mensen overstuur van worden? Ik vind schorsing helemaal niet zo'n zware straf ook. Dat krijg je ook als je een leraar in zijn gezicht zou uitschelden of iets dergelijks. Of een beledigende tekst door de school heen hangt over een docent. Ook al is het waar, toch moet je beseffen waar de grens ligt tussen vrijheid van meningsuiting en gebrek aan respect. Het is een dunne lijn jongen en ik zal dan wel een pussy zijn, maar hier wordt deze lijn dik overschreden in mijn ogen.
Het is niet op school gebeurt jongen dus school heeft er geen moer over te zeggen punt uit. Ze heeft geen geheimhoudingsplicht getekend voordat ze daar begon ofzo. En als die leraar gewoon z'n bakkes had gehouden zou het ook niet zo in "het nieuws" zijn gekomen. En waar ligt de lijn dan? Als je niet eens mag zeggen op de radio dat jij je leraar slaapverwekkend (wat een belediging poeh poeh. Want ze zijn het allemaal.) vind, vind ik dat de vrijheid van meningsuiting word aangetast ja.
Ik zie hierboven ook een heel hoop mensen die genomineerd kunnen worden...
Die hele actie is met een knipoog bedacht en als mijn klas zou winnen zou ik daar trots op zijn.. ook al gaat het over mijn rug om. (nee ben geen leraar) Ik had als eis gesteld dat ik ook mee mocht naar die film.
De actie is wat flauw, maar die school laat zich erg kennen. Waarschijnlijk doen ze zichzelf zo meer schade toe dan dat die leerlinge deed.
Quote
@Shadowz:
Tja, ze had dit kunnen verwachten. Die leraar is nu al zijn respect verloren bij iedereen. Vind de actie erg respectloos. Maar goed, 538 is gewoon zo'n zender.
Voor die actie van 538 genoot deze leraar waars al de titel saai en geen respect....Bovendien waar is het recht van vrijheid van meningsuiting gebleven?
Aangezien zoals Emmmertje al opmerkte als een zekere politici zijn mening mag ventileren zonder juridisch vervolgt te kunnen worden(iets wat mij een stuk erger lijkt)Dan mag een leerling(en) toch zeggen en laten weten wat hij/zij van zijn/haar docent vindt?
Een grap moet op zijn tijd kunnen hoor zeker als je dan met de hele klas naar de bios mag wat het uiteindelijke doel van deze actie was want de film in kwestie gaat over BAD TEACHERS;)
@TimQ1986: Dat het niet op school gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken en is ook geen reden voor de school om de leerling niet te straffen. Of vind jij dat als een leerling een andere leerling net na schooltijd net buiten het schoolgebied in elkaar slaat de school dan maar iets moet hebben van, 'tja maar dat heeft niks met ons te maken dit kunnen we eigenlijk maar net zo goed negeren'. En waar haal jij in hemelsnaam vandaan dat die docent zijn bakkes heeft opengetrokken? Staat nergens. Dit was trouwens ook geen humoristische manier om het aan het licht te brengen. Dat zou het zijn geweest als leerlingen allemaal een kussen mee zouden nemen naar zijn les en dan zouden doen of ze gingen slapen. Dit was gewoon iemand aan de schandpaal nagelen. Waarschijnlijk hebben die leerlingen nooit geprobeerd om de docent duidelijk te maken dat hij de leerstof nogal saai overbracht.
Er is hier echt wel een grens overschreden. Dit was geen geintje, of ook niet plagen dit was gewoon bloedserieus pesten. Zal misschien niet de bedoeling zijn geweest maar dat is het wel.
Al die serieuze reacties hier, ik heb smakelijk om de actie gelachen.
Quote
@MaxTheDragon:
Terecht dat ze geschorst is. Op zich is er niets mis met het feit dat je een leraar slaapverwekkend vindt, die zijn er nu eenmaal. Maar deze scholiere beseft niet dat ze, in dit land van concurrerende scholen, haar eigen school veel (financiele) schade berokkent, door deze leraar landelijk in de picture te zetten. Gaat zij ook de gederfde inkomsten vergoeden als de school in de jaren daarop minder scholieren krijgt?
Verder vind ik het belachelijk dat Radio 538 de gedachte 'schijt aan school en leraren hebben', hetgeen voor de meeste mensen een minder intelligente fase in je leven betreft (de puberteit), neerzet alsof het de standaard is en de manier hoe je tegen school aankijkt behoort te zijn. Gelukkig weet je als volwassene wel beter, tenzij je bij Radio 538 werkt dus. Ik ben 24 jaar en heb altijd veel respect voor leraren gehad, ook al waren ze niet allemaal even aardig of goed in hun vak. Dat is nou eenmaal zo. Ze hebben een verschikkelijk zware baan in deze tijd waar de meeste mensen hun hand niet voor omdraaien.
Ik ben het met je eens!
Maar misschien had de school het wat creatiever kunnen oplossen dan een schorsing
@q-man: Nee want je gaat ervan uit dat de situatie van mij hetzelfde was als de situatie daar. Die leraar is uiteindelijk ontslagen, zonder media aandacht maar doordat de ontslagprocedure zo lang duurt koste het tijd eer hij ontslagen kon worden. Ik weet nog steeds niet of ze eerst bij de school aan de bel heeft getrokken, daarna kan je nog naar de krant/radio/tv whatever.
Ik zeg verder niet dat je niet kunt nadenken ik zeg dat de kans groter is dat jij nu iets in een opwelling zult doen dan wanneer je straks 24 bent.
Het is iets anders dan je niet serieus nemen, ik geef alleen aan dat het kan zijn dat ze in een opwelling handelde zonder echt goed de consequenties te overzien.
ha ha... geweldige actie
Je moet wel een beetje gevoel voor humor hebben.
Jammer dat die leraar en die directeur er niets mee hebben gedaan. Wat zou het anders zijn gegaan als ze gezegd hadden: "Hoe kunnen we dat gaan veranderen - vertellen jullie ons dat eens."
"Jullie leren van ons - wij willen ook van jullie leren."
Marisz: Wat ben je uiteindelijk geworden dan??
Quote
@Deminia:
@TimQ1986: Dat het niet op school gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken en is ook geen reden voor de school om de leerling niet te straffen. Of vind jij dat als een leerling een andere leerling net na schooltijd net buiten het schoolgebied in elkaar slaat de school dan maar iets moet hebben van, 'tja maar dat heeft niks met ons te maken dit kunnen we eigenlijk maar net zo goed negeren'. En waar haal jij in hemelsnaam vandaan dat die docent zijn bakkes heeft opengetrokken? Staat nergens. Dit was trouwens ook geen humoristische manier om het aan het licht te brengen. Dat zou het zijn geweest als leerlingen allemaal een kussen mee zouden nemen naar zijn les en dan zouden doen of ze gingen slapen. Dit was gewoon iemand aan de schandpaal nagelen. Waarschijnlijk hebben die leerlingen nooit geprobeerd om de docent duidelijk te maken dat hij de leerstof nogal saai overbracht.
Er is hier echt wel een grens overschreden. Dit was geen geintje, of ook niet plagen dit was gewoon bloedserieus pesten. Zal misschien niet de bedoeling zijn geweest maar dat is het wel.
Ik weet niet hoe het zit in mofrika maar hier zijn de scholen een uur voor en na de schooluren verantwoordelijk voor de leerlingen. Dus mogen ze het dan niet eens negeren.
Buiten dat is die leraar niet in elkaar geslagen hij is slaapverwekkend genoemd. NOU NOU. IK BEN EEN LERAAR VAN IN DE 30(mss wel jonger of ouder who cares?) EN WORD GEPEST DOOR LEERLINGEN VAN 17/18. *snik**snik* Mentale slappeling.
Straks mag je helemaal geen k*nk*r moer meer zeggen tegen iemand zonder dat er iemand begint te huilen en straffen eist. Rot toch gauw een end op. Ga lekker met al die mentale slappelingen een nieuwe kolonie beginnen op de maan en ga daar lekker geniepig en leugenachtig tegen elkaar doen omdat dat volgens het "etiket" is.
BTW.
In het bericht staat het volgende ; “Dit was geen grap meer. De docent was behoorlijk gekrenkt en aangeslagen. Dat ging ons te ver”
Oftewel hij heeft zn bakkes opengetrokken en er een drama van gemaakt. Hoe weten ze anders dat ie daardoor "gekrenkt en aangeslagen" is? Arm leraartje..
Boehoe.
Laatste edit 05-07-2011 13:24
"Het is niet op school gebeurt jongen dus school heeft er geen moer over te zeggen punt uit. "
Dat is regelrechte onzin. Een school of diens leiding draagt verantwoordelijkheid voor de werknemers, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
"En als die leraar gewoon z'n bakkes had gehouden zou het ook niet zo in "het nieuws" zijn gekomen."
Buiten het feit dat je hiermee gewoon een soort psychologische onderdrukking goedkeurt, blijkt nergens uit het artikel dat de publiciteit door toedoen van de leraar is ontstaan. Mevrouw de scholiere geeft leraar op, leraar wint (waarschijnlijk zonder dat hij het wist), en Radio 538 gooit het even lekker de ether in.
"Als je niet eens mag zeggen op de radio dat jij je leraar slaapverwekkend (wat een belediging poeh poeh. Want ze zijn het allemaal.) vind"
Nee dat mag niet. Dat heet respect. Iets wat jij vrij beperkt laat zien in je posts. Ik heb al moeite om serieus op je in te gaan. Als mensen op wat voor negatieve manier dan ook, landelijk bekend worden, door of vanwege iemand anders, dan beschouw ik dat als een grove misdaad, een schending van iemand's waardigheid.
"vind ik dat de vrijheid van meningsuiting word aangetast ja."
Ik hoop dat je beseft dat in deze tijd het lukraak gooien met de term "vrijheid van meningsuiting" zonder dat men weet wat het precies inhoudt, en in welke situaties het terecht gebruikt kan worden (in dit geval absoluut niet), het je er niet echt geloofwaardiger op maakt. Vrijheid van meningsuiting is tegenwoordig een stopwoordje voor mensen die hun onlogische redenatie op internet willen afsluiten met een soort "lekker puh". Kinderachtig, bijdehand en vooral ook zwak in een discussie.
Laatste edit 05-07-2011 13:35
Quote
@MaxTheDragon:
"vind ik dat de vrijheid van meningsuiting word aangetast ja."
Ik hoop dat je beseft dat in deze tijd het lukraak gooien met de term "vrijheid van meningsuiting" zonder dat men weet wat het precies inhoudt, en in welke situaties het terecht gebruikt kan worden (in dit geval absoluut niet), het je er niet echt geloofwaardiger op maakt. Vrijheid van meningsuiting is tegenwoordig een stopwoordje voor mensen die hun onlogische redenatie op internet willen afsluiten met een soort "lekker puh". Kinderachtig, bijdehand en vooral ook zwak in een discussie.
Laatste edit 05-07-2011 13:35 Ik reageer alleen op het laatste want de rest dringt toch niet door bij jullie etiketfreaks.
Het is geen stopwoordje. Het is gewoon de keiharde waarheid. Als ik iemand slaapverwekkend vind mag ik hem dat zeggen. Ik mag het van de daken schreeuwen. Ik mag het in de krant zetten. Ik mag hem opnoemen op de radio als me dat gevraagd word. Ik mag het op tv in een interview zeggen als dat me gevraagd word. Of mag dat soms niet? Welk land leef je dan als het bij jou niet mag? Libië ofzo?? Het is niet als een "lekker puh". Die kindertijd ben ik allang voorbij maar jij schijnbaar niet als je nog steeds denkt dat mensen de term op die manier gebruiken.
Als ik dat soort dingen niet meer mag zeggen word mijn vrijheid van meningsuiting onderdrukt en gaan we de kant van dictatorschap van de huilebalken op.
@TimQ1986: naast vrijheid van meningsuiting bestaat er wijsheid van meningsuiting.
ja je mag dat soort dingen zeggen. maar is het slim? is het niet ook jouw verantwoordelijkheid om sommige dingen voor je te houden omdat je er anderen mee kwetst? zeg dan tegen die leraar, joh je bent saai ipv het in de ether te gooien.
@TimQ1986: Ik denk dat het strafbaar is. De leraar zo te kijk zetten valt denk ik onder smaad o.i.d. Zeker als de leerlinge niet zou hebben geprobeerd om de problemen eerst bij de leraar zelf of een andere leraar/schoolleiding te hebben aangekaart.
Je kunt veel onder "de vrijheid van meningsuiting" gooien maar iemand beschadigen in diens functie, kleineren, beledigen etc. is gewoon strafbaar, ook in Nederland.
@TimQ1986: Dan moet je ook niet gaan zeiken als een leraar of directie van een school jou zou schorsen voor het uiten van die mening. Dat lijkt mij een ook een vrijheid waar zij dankbaar gebruik van mogen maken.
En vrijheid van meningsuiting is wel een stopwoordje. Voornamelijk gebruikt om jezelf ergens uit te lullen. Maar rekening houden met andermans vrijheden en rechten, ho maar. Want ja, dat zijn andere mensen....
Je vrijheid houdt op daar waar je andermans vrijheden inperkt.
"nog steeds denkt dat mensen de term op die manier gebruiken."
Nog steeds? Verklaar je nader? Het is juist iets van deze tijd, helaas. Vroeger was men nog terughoudend met vrijheid van meningsuiting. Het was er wel, maar men riep dat niet elke keer dat men op de een of andere manier weer beperkt werd in het doen en laten.
@Oet_Gaol: Het zou me inderdaad niets verbazen als het onder smaad valt. De reputatie van de leraar is immers ernstig beschadigd door dit voorval. Dan komt die scholiere er nog goed vanaf. Die middelbare scholieren wordt zowieso altijd een hand boven het hoofd gehouden in mijn ogen. Zomaar verslagjes van internet plukken en onbewerkt inleveren met hun eigen naam erop, om maar eens wat te noemen. Dat hoef je op de universiteit niet te proberen.
Laatste edit 05-07-2011 18:10
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: