Vader agressief na verlies spel
Er is de laatste tijd veel ophef over gewelddadige games. Het zou leiden tot een agressievere gemoedstoestand bij mensen. En dat kan wel eens uit de hand lopen. Zo heeft een 46-jarige Britse vader – Mark Bradford – geprobeerd een tienerjongen te wurgen, nadat hij hem had doodgeschoten in het populaire spel ‘Call of Duty’. De moeder van het kleine slachtoffer kon net op tijd ingrijpen. De volwassen man communiceerde via een headset met de tiener. Toen het jochie hem had doodgeschoten, sloegen de stoppen door bij Mark Bradford. De 46-jarige man stormde zijn huis uit en zocht de jongen op in de woning van een vriend. Daar probeerde hij de jongen te wurgen, maar de moeder kon er net op tijd tussen komen. “Het is zielig dat een volwassen man hiervoor een kind wil aanvallen”, zegt de moeder van de jongen in de Daily Mail. “Als je niet kunt verliezen tegen een kind, dan moet je maar niet meespelen.” Bradford heeft mentale problemen en zou door het lint gegaan zijn toen de jongens hem langs de microfoon plaagden. De man zou volgens de rechtbank de familie van de jongen kennen.
Gerelateerde artikelen
Nah~ komt echt niet door dat spel.
1) die kerel was al leip.
2) het is handig om het spel de schuld te geven en zo strafvermindering te krijgen.
Al ben ik het er wel mee eens dat 10-jarigen gewoon geen CoD moeten spelen. Ze zijn echt vreselijk irritant die jochies.
@Jianetsu: Ben het helemaal met je eens.
Ik vind dat ze die man gelijk in het gesticht mogen stoppen.
Edit: of klaag hem aan voor poging tot moord.
Laatste edit 03-10-2011 13:14
artikelkloptn niet helemaal dat rot jong was hem ook aan het uit lokken door zogehete "Trash-talk" dus dat joch was het gewoon aan het uitloken. als je opstraat iemand geen grote bek geeft doe het dan ook niet op het internet want er zijn van die mensen die je gelukkig dan helemaal tot moes slaan
Quote:
Er is de laatste tijd veel ophef over gewelddadige games. Het zou leiden tot een agressievere gemoedstoestand bij mensen.
Die ophef is er altijd al. Het is gemakkelijk om een medium de schuld te geven dat zichzelf niet kan verweren.
Gamen maakt ook relaxt en blij. Alles wat je doet heeft invloed op je gemoedstoestand.
Ps. Geef die man maar een fikse celstraf.
@Jianetsu: Ja, maar hier staat niet hoe oud het jochie was. Verder kun je wel stellen dat het niet het spel is dat hier de schuld van heeft maar hoeveel idioten worden wel gestimuleerd door dat spel. Dat die mensen niet sporen, dat klopt, maar ze worden wel heftig gepusht.
@Hisoka: De man was 46 jaar oud. 46.
@Hart: Zullen we de tv dan ook maar afschaffen?
Laatste edit 03-10-2011 13:23
Als je niet tegen je verlies kan moet je geen spelletjes spelen!!!!
@Hisoka: Ook al was die jonge aan het "Trash Talken" moet die man dat nog niet doen.
Hij is volwassen en laat dat jong toch, die jongen wil alleen aandacht en denken dat ze stoer zijn als ze zo doen.
Ik heb zelf ook regelmatig dat ik word uitgescholden door die rot jongen's, als ik ze kill. Ik mute ze gelijk en report ze ook nog als ik er tijd en zin in heb.
@Hart: Met alle respect maar dat is een idiote redenering want op die manier zou je heel wat dingen moeten afschaffen.Bv; tv,games,boeken,radio,billboards,drank,feesten,sport,etc,etc,......
@Hisoka: sprak hij met een trollface profielfoto
@Hart: ja want nadat iedereen schaak speelde werden in de meeste landen de koning afgezet.
dus jou redenering klopt helemaal!!!!!!!
Quote
@Jianetsu:
Nah~ komt echt niet door dat spel.
1) die kerel was al leip.
2) het is handig om het spel de schuld te geven en zo strafvermindering te krijgen.
Al ben ik het er wel mee eens dat 10-jarigen gewoon geen CoD moeten spelen. Ze zijn echt vreselijk irritant die jochies.
Dat komt wel zeker door dat spel, COD veranderd aardige mensen in mensen die aggresief zijn en niet tegen hun verlies kunnen. COD maakt sociale banden stuk, maakt mensen agressief en zorgt er voor dat menen in het echten leven elkaar proberen te vermoorden!!!!
Schiet die vent ook in het echte leven maar dood; met zulke figuren komt het nooit meer goed.
Quote
@Jianetsu:
Al ben ik het er wel mee eens dat 10-jarigen gewoon geen CoD moeten spelen. Ze zijn echt vreselijk irritant die jochies.
ik ken het, een paar jaar geleden alle moves van tekken uit mijn hoofd geleerd en dan wordt ik finaal ingemaakt door een rotjochie die aan het button-bashen is
Als je niet eens voldoende opvoeding hebt genoten om van zo'n spel niet agressief te worden vraag ik me af hoe je in 's hemelsnaam tot je 46e bent gekomen. Dit soort agressieve gasten moeten ze eens goed aanpakken.
snap het niet die van mij is nog steeds zo mak als en lammetje
@Commentator: I know! ik kan wel een paar bekenden opnoemen.. niet zo overdreven maar toch anders.
Ik vind schietspellen wel leuk zo af en toe.. maar ik ben meer van de partygames
en racegames
Quote
@jero:
Quote
@Jianetsu:
Al ben ik het er wel mee eens dat 10-jarigen gewoon geen CoD moeten spelen. Ze zijn echt vreselijk irritant die jochies.
ik ken het, een paar jaar geleden alle moves van tekken uit mijn hoofd geleerd en dan wordt ik finaal ingemaakt door een rotjochie die aan het button-bashen is
Hahaha ik ken t ook
dan denk je yeah, ik ben goed/kan het! maar word je op lullige wijze finaal gepowned.
Quote:
Bradford heeft mentale problemen
Werkelijk?
Dat had ik nou niet gedacht van een volwassen vent die een kind probeert te wurgen vanwege een spelletje
Spellen zijn al jaren een uitlaatklep voor veel mensen, dus het statement games maakt geweldadig is weer zo heerlijk slecht gebruikt als het maar kan, kunnen we werkelijke cijfers geven die aantonen dat games aggresiever maken, met controle groepen en gecontroleerde omgevingen?
Ik zal eerlijk durven posten hier dat ik juist minder opvliegerig ben geworden dankzij spellen. Die gast had gewoon al een steek los
@Commentator: nee, er zit bij dit soort mensen gewoon een steekje los.
het is net zoiets als de rookbedrijven de schuld geven van het feit dat er te veel kinderen roken. het komt gewoon door die kinderen!
Laatste edit 03-10-2011 15:12
hier word je toch zo simpel van. als mensen doordraaien en hij was toevallig call of duty aan het spelen, dan zal het wel aan call of duty liggen. als hij een potje aan het schaken was op de pc met dat joch zou hij precies hetzelfde hebben gedaan.
@sinshz:
Niks is zo lekker om na een drukke dag een shot-gun leeg te schieten op een stel pixels.
@sinshz: in feite, precies het tegenovergestelde is waar. sinds schietspellen uitkwamen is de criminaliteit onder jeugd flink gedaald. zoek het maar op
*facepalm*, die kerel is niet goed wijs.
Het komt WEL door het spel. Spellen waar je andere mensen doodschiet is totaal verkeerd! Het zet tot agressie aan!!!!!!Dát willen jullie gewoon niet zien!!!!!Er zijn mensen die zich te veel verdiepen in het spel en degenen die niet sterk zijn en zich kunnen beheersen vervallen in een gedrag als hier genoemde man.
@gloria: Ga jij maar nooit een spel spelen dan want ik schiet geen mensen dood maar pixels.
Laatste edit 03-10-2011 16:15
@gloria: dus gtst zet je ook aan tot moord. ik bedoel daar worden mensen ook vermoord.
of csi? of cold case? of weet ik niet nog wat?
want als iemand die er niet goed tegenkan daar naartoe kijkt draait hij ook door.
Quote
@Jianetsu:
Nah~ komt echt niet door dat spel.
Het komt misschien inderdaad niet door het spel, maar zulk soort spelen dragen wel bij aan een extra geweld. Er zijn genoeg bewijzen daarvan geleverd in het verleden.
Kijk maar naar wat Anders Breivik deed voor inspiratie voordat hij in Noorwegen daad werkelijk 69 mensen dode.
Umpie: Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Met zo'n soort filosofieën kun je uiteindelijk zelfs nog de goudvis in de kom de schuld geven voor alles.
Mensen die zo gestoord zijn dat ze realiteit en fictie niet meer kunnen onderscheiden schieten er ook wel op los zonder spelletje gespeeld te hebben.
die vent is zo gestoord dat hij beter niet in de buurt kan komen van internet of spelletjes (ook ganzenbord en domino en zo)
Wat een belachelijk domme reacties hier zeg. Mensen die zeggen dat het aan gamen ligt hebben echt geen flauw idee waar ze het over hebben. En kan iemand alsjeblieft Umpie een ban van het hele internet geven omdat hij Breivik hier bij haalt? Allemachtig wat een dom geblaat hier, niet te geloven.
Ja, de man was vast al wat uit balans uit zich zelf, maar om nou glashard te verkondigen dat gewelddadige spelletjes relaxend werken gaat me toch wel iets ver.
Probeer eens gewoon lekker op de bank, pootjes op tafel een krantje te lezen of een boek, een glas wijn erbij. Werkt perfect!
@gloria:
Ja natuurlijk puur en alleen door het spel draaien mensen door.
Ik speel zeer gewelddadige spellen en nooit ben ik hierdoor agressief. Als het wel zo was zouden er dagelijks miljoenen situaties als deze voorkomen door games. Jij hebt echt geen idee. "start gewelddadig zombie spel"
Laatste edit 03-10-2011 19:37
Dat zeg ik, ban CoD en heil Battlefield!
En dan maken ze zich druk over de effecten van geweldspellen op kinderen, maar volwassenen kunnen ook behoorlijk doorslaan (letterlijk en figuurlijk)...
"plaagden". dat woord vind ik hier niet op zijn plaats. wat wel op zijn plaats zou zijn is "wellicht gepest". plagen is vriendelijk, pesten kan tot (zelf)moord etc. leiden.
Ik blijf ervan overtuigd dat computergames gemakkelijk aanzetten tot agressief gedrag, Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen dat gaat doen, maar de zwakkelingen van karakter wel. TV en spellen minder omdat je daar niet actief bij betrokken bent, maar het blijkt toch dat als je wordt doodgeschoten in zo'n spel dat je behoorlijk van streek kunt raken.
@Hart@gloria@Commentator:
Dan moeten we TV ook maar verbieden, al die films en CSI 'investigation' programma's, dan ook maar meteen de kranten, met al die geweldadige foto's en natuurlijk het internet met al die ongecensureerde filmpjes. De schuld bij een spel leggen is de politci-manier. De makkelijke uitweg. Als iemand aggresief word na het spelen van een spel, ligt het aan de persoon zelf, niet aan het spel. Ik speel zelf elke dag games, maar ik heb nog nooit iemand aangevallen of wat dan ook (tenzij zij mij eerst rammen natuurlijk).
Trouwens: de meeste gamers zien het verschil tussen de échte wereld en de gamewereld. Daarentegen linken de niet-gamers maar al te vaak de twee met elkaar. Een game bestaat uit pixels. 1 en 0. Niets anders. De echte wereld bestaat uit CxHy en H2O en Fe2+ etcetc. Toch wel een duidelijk verschil als je het mij vraagt.
@Hart: Heb je wel eens een computerspelletje gespeeld? Ik betwijfel het ten zeerste.
Als je wordt doodgeschoten in zo'n spelletje respawn je na 5 seconden gewoon weer. Daarbij zijn games ook echt geen indoctrinatie waarbij je zoveel mogelijk onschuldige mensen moet afslachten (op Hostel na voor wie dat kent
). Bij online shooters is het vaak de uitdaging om als team iets te bereiken.
Je kunt trouwens ook gefrustreerd raken als de trein te laat komt of als de prik uit de cola is of als je pizza iets te lang in de oven is geweest. Wellicht moeten we het openbaar vervoer, cola en pizza's ook afschaffen.
Als je al niet tegen verlies kan , moet je aan zulk spelletjes niet beginnen..
Oké... vader spoorde dus niet
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: