Een vrachtschip, geladen met raketonderdelen heeft zich een weg gebaand door een boogbrug in Kentucky, V.S., een gat van 100 meter in het midden van de brug achterlatend.
De ruim 100 meter lange 'Delta Mariner' raakte de 'Eggner Ferry Bridge' in Benton, Kentucky afgelopen donderdagavond.
Het schip was té hoog om onder de brug door te kunnen en vernietigde twee secties van de brug.
Op de
foto is duidelijk te zien hoe de spanten en stukken asfalt over de boeg gedrapeerd liggen terwijl het schip zijn weg vervolgde over de Tennessee rivier op weg naar Cape Canaveral in Florida.
Op het moment van de botsing bevonden zich vier auto's op de brug maar er zijn geen verwondingen gerapporteerd.
De brug werd gebouwd in de dertiger jaren van de vorige eeuw en werd gebruikt door ongeveer 2800 auto's per dag.
Dit soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren. Misschien was het schip minder zwaar beladen dan de schipper gewend was, waardoor het schip hoger in het water lag. En het blijft lastig zo'n gevaarte op tijd te laten remmen..
Oké laten we eerlijk zijn, dit is gwn hilarisch xD
tsja..iemand die oorlogwapens bij zich heeft wil koste wat het kost, desnoods met geweld, overal doorheen en langs...de aggressiviteit van de kapitein had de overhand...jammer genoeg is het schip niet op zn zij gaan liggen...
Quote Henze:
tsja..iemand die oorlogwapens bij zich heeft wil koste wat het kost, desnoods met geweld, overal doorheen en langs...de aggressiviteit van de kapitein had de overhand...jammer genoeg is het schip niet op zn zij gaan liggen...
Henze, die boot had spullen voor NASA bij zich en werd met smart verwacht op Cape Canaveral
*Volgens mij wordt daar niet zó ontzettend krijgshaftig gedaan*
Laatste edit 01-02-2012 18:57
@Stewie: Het klopt dat de hoogte boven de kiel (airdraft) aanwezig is. Van belang is verder de diepgang van het schip en de waterstand. Als dat niet voldoende bekend is kan het wel eens misgaan.
Hoe de situatie was in dit geval weet ik niet, maar schepen van deze afmeting hebben gewoonlijk een loods aan boord. Die dient als adviseur van de kapitein. Hoewel de kapitein verantwoordelijk is en blijft treft zo'n adviseur ook wel een beetje blaam.
In de praktijk is het heel moeilijk schatten of je onder een brug door kunt. Je moet echt vertrouwen op de cijfertjes.
aan.