Vader schiet laptop dood
"Pas op wat je op je facebook zet" is de waarschuwing die deze ouder wil meegeven.
Na een eerdere actie van zijn dochter, waarvoor ze huisarrest had gekregen, plaatst dochterlief een klaag-post op haar facebook-pagina over haar huishoudelijke taken thuis. Ze is daarbij in de veronderstelling dat haar ouders het niet kunnen zien en ontvangt veel bijval van haar leeftijdsgenootjes.
Helaas voor haar krijgt haar vader er lucht van terwijl hij haar laptop voorziet van nieuwere software en instellingen. Vader geeft een reactie door zelf een post te plaatsen haar account. Hij maakt een filmpje waarin hij de post van zijn dochter voorleest en voorziet van zijn mening. Daarna schiet hij zijn pistool leeg op de laptop van zijn dochter.
Filmpje Gerelateerde artikelen
@Preddie: dat zeg ik ook, maar dan op deze manier:
Held
.
Wat die vader doet is puur vandalisme; hij eist respect van zijn dochter, maar heeft er geen idee van dat je - wat je ook doet - mensen in hun waarde moet laten.
Met zo'n voorbeeld als vader, kan ik de dochter goed begrijpen.
FarceBook maakt meer kapot dan je lief is, in dit geval je laptop en de relatie met je ouders!
Netjes.
Ik kan slecht tegen dat achterbakse gedrag wat de vader beschrijft. Misschien had ik het niet zo drastisch aangepakt, maar hij heeft echt wel een punt.
Gebrek aan respect heeft ze niet van een vreemde, lijkt mij echt een fijn gezin.
@ledi: Als hij zijn dochter laat doen wat ze maar wilt komt er anders ook niks goeds van.
Ik vind dit een goede actie van de man.
Goede actie van die man, kan me zó ergeren aan die arrogante mensen. Ikzelf ben nu ook 15, en ik ga zeker niet zeggen dat ik oh zo hardwerkend ben, maar ik heb in ieder geval nog door hoe je respect toont. Een erg strenge actie van die vader, maar ik neem het hem zeker niet kwalijk (Dit zeg ik als iemand die net een nieuwe laptop van 800 euries heeft gehaald
)
@Shinki: en jij denkt dat op deze manier zijn dochter voortaan naar hem zal luisteren??? Vergeet het maar.
@SouthparkDude: om respect te krijgen van jongeren zul je het eerst moeten verdienen en dat doe je niet door je kind te kakken te zetten t/o haar vrienden.
Laptop voor 1 of meer weken confisceren werkt veel beter.
Laatste edit 13-02-2012 23:02
Ik denk dat zijn dochter het op deze manier wel gaat snappen... al hoefde hij denk ik niet de laptop dood te schieten...
sowieso pure zonde
en daar krijg je egt geen respect mee
volgens mij verwart hij respect met angst
Ik hou het gewoon bij Held
Eigenlijk ben ik nou wel benieuwd of je die laptop voor de grap nog aan krijgt...
En ik zie dat hij vooral in het midden schiet en de harde schijf zit meestal aande rand; die zou je ook nog kunnen testen of je bestanden nog leesbaar zijn ondanks de schokken/schoten.
@ledi: Als ouder hoor je respect van je eigen kinderen niet te moeten verdienen.
@Shinki:
Iedereen moet respect verdienen ook ouders.
De straf e.d. is goed. Het kapotschieten van de laptop was overbodig. Hij had de laptop ook gewoon weg kunnen stoppen tot hij vond dat het wel genoeg geweest was.
Klassiek geval van ouder die niet weet om te gaan met puberende dochter. Ook ik erger me aan 15-jarige drama queens, maar zo zijn pubers nu eenmaal en zo zullen ze altijd zijn.
Bij de een is het heftiger dan de ander, maar zulke zitten er altijd tussen.
De laptop kapot maken lijkt me niet echt een goed idee. De straf is zo onrechtvaardig hard dat het kind hier denk ik niks positiefs van leert. Ledi's voorstel van confisceren is beter. Ik denk trouwens dat ,als de woede van vader is afgekoeld, hij, onder druk van zijn vrouw, mooi een nieuwe laptop koopt voor zijn dochter.
@Deniz: Ik ben het niet met je eens dat ouders pas respect hoeven te krijgen als ze dat in de ogen van hun kinderen verdienen. De relatie kind-ouder is niet te vergelijken met kinderen onderling. Ik vind dat ouders altijd respect moeten krijgen van hun kinderen, behalve als ze zo slecht opvoeden (dan denk ik aan mishandeling of sexueel misbruik) dat er geen basis meer is voor respect.
Quote
@ledi:
@Shinki: en jij denkt dat op deze manier zijn dochter voortaan naar hem zal luisteren??? Vergeet het maar.
@SouthparkDude: om respect te krijgen van jongeren zul je het eerst moeten verdienen en dat doe je niet door je kind te kakken te zetten t/o haar vrienden.
Laptop voor 1 of meer weken confisceren werkt veel beter.
Laatste edit 13-02-2012 23:02 Om respect te krijgen van ouderen zul je het ook moeten verdienen. Het werkt van twee kanten.
Als ik het verhaal goed beluister is het confisqueren van de laptop al eerder gebeurd, en heeft dus niet geholpen.
Uiteraard zijn dametjes (en heertjes) van die leeftijd weleens lastig. Ben het zelf ook geweest. Ik denk echter dat papa het nu eens over de hoge schoenen gelopen is. Ouders zijn óók mensen. En dat is iets dat pubers ook moeten leren.
@ledi: stel je eens voor wat jouw ouders hadden gedaan in die situatie? of hun ouders voor het geval je jonger bent als op je profiel? en is het met jouw ouders en jou goed terecht gekomen? i rest my case.
Goede aktie van die vader!
Had ik ook gedaan als m'n dochter ons zo te kakken had gezet.
Alleen zijn hier vuurwapens verboden maar dan had ik het wel met een boormachine gedaan!
@lediQuote:
om respect te krijgen van jongeren zul je het eerst moeten verdienen en dat doe je niet door je kind te kakken te zetten t/o haar vrienden
Wie zet hier wie te kakken?
N.B.
Wij hebben een uitstekende relatie met onze kinderen op basis van gelijkheid.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ze de puberleeftijd voorbij zijn.
Laatste edit 14-02-2012 02:27
Die vader durft tenminste zijn tienerdochter aan te pakken. Daar kan menig hedendaagse ouder een voorbeeld aan nemen, want als je kijkt naar wat sommige jongeren uitvreten vraag je je toch echt af of hun ouders hun plicht wel kennen. En dit is ook mooi een lesje dat je op internet lang niet zo anoniem bent als je denkt.
Je moet de andere Youtube-video's van die man eens bekijken: die vent is een pure redneck wapenfreak. Er is een video bij waarin een vriend van hem diens eigen tienerdochter leert schieten met een semi-automatisch aanvalsgeweer.
Die man is een gevaarlijke gek, en het is te hopen dat de situatie daar niet volledig uit de hand loopt.
Gelukkig heeft mijn vader m'n laptop betaald en hij haalt het nooit in z'n hoofd om hem kapot te maken
R.I.P. laptop
(rest in pieces)
Respect verdien je inderdaad, en niet door geweld te gebruiken... mafkees!
Eindelijk een normale reactie!!
Al dat gezeur over respect....
Laatste edit 14-02-2012 08:47
Respect hoef je in mijn ogen nooit te verdienen, dat maakt er namelijk vanaf het begin een machtstrijd van. Recpect hoor je beiderzijds vanaf het eerste contact te GEVEN. Dat is moeilijk voor een kind, zij moet dit nog leren. Dat is wat deze vader graag wil doen. Zijn dochter iets leren. Zonde van de laptop, had ik niet gedaan.
Wat mij het meest beangstigt is
wie schiet hij in gedachte neer
de laptop heeft niets gedaan toch
@ledi, je hebt gelijk hoor, over het algemeen is dit niet het weg. Maar jongedame in kwestie is al op zo een niveau dat het noodzakelijk is haar te tonen wie nou de baas is in huis. En hoe brutaler de nesten zijn, hoe harder je ze moet aanpakken. Up a notch
En over respect gesproken. Ouders hebben altijd je respect tot ze deze kwijtraken.
geweldig
Bloed-onder-je-nagels-vandaan-tergende pubers zijn van alle tijden. Maar in mijn tijd zou het er een beetje anders uitgezien hebben.
Ik schrijf een luchtpostbrief vol klachten over de vele klusjes in huis enzo naar mijn vriendinnetje in Suriname, die een week later aankomt. Twee weken later krijg ik een luchtpostbrief van mijn vriendinnetje terug, waarin zij mij citeert. Mijn vader krijgt haar brief onder ogen en schiet voor straf de bakelieten draaischijftelefoon kapot met de windbuks. Hij neemt e.e.a. op met een bandrecorder en stuurt het bandje op naar... ja waarheen eigenlijk?
Dat zal mij leren!
Ik als niet ouder kan toch de reactie van pa waarderen, zeker omdat wat kindlief op haar facebook had gezet iets verder ging dan alleen normaal klaag gedrag.
Zeker het feit dat ze vond dat pa haar zou moeten betalen voor die paar flut klusjes die ze moest doen.
Wie van ons heeft trouwens de post van dat kind gezien, ik neem aan niemand dus we kunnen hier allemaal wel over die vader vallen, maar sommige dingen hoef je van je kind niet te pikken.
Hier kom ik ook weer op mijn stokpaardje over jeugd in het algemeen, in ieder geval de jeugd die ik 10 jaar geleden mee heb gemaakt. Kind begint aan een project verzorgen van een moestuintje vervolgens neemt kind pa of ma mee, en kind beveelt tinie of henk hiermee bedoel ik voornaam gebruik om de dingen te doen die ze zelf moesten doen en kind gaat lanterfanteren.
Dat ging er bij mij nooit goed in.
Ander voorbeeldje van werk wat ik ernaast deed op het sportpark buiten het seizoen als het gras net gezaaid was mocht er niet gevoetbald worden toch elke keer weer kinderen van 12- 20 van het veld sturen.
meest gehoorde was "waarom" nou gewoon omdat ik het zeg punt. en gewoon de volgende dag weer terug komen hoezo geen respect.
@Pulsar: in sommige delen van de state's is kunnen schieten onderdeel van het dagelijkse leven.
Quote
@ledi:
Wat die vader doet is puur vandalisme; hij eist respect van zijn dochter, maar heeft er geen idee van dat je - wat je ook doet - mensen in hun waarde moet laten.
wat mij betreft laat hij haar al genoeg in haar waarde door geen foto of zo van haar te laten zien.
Vind het een strakke actie zij het ietwat dramatisch. Maar ja blijkbaar had ze al eerder zo'n geintje geflikt en gewoon straffen hielp niet dus dan maar op haar eigen manier.
Zou het overigens zelf nooit zo aanpakken maar ja.
De man doet in principe hetzelfde als zijn dochter. Hij hangt de vuile was buiten, hij betrekt iedereen er bij.
Ik ben van mening dat je dit als ouders binnenhuis oplost, op welke manier dan ook...
Quote
@ledi:
@Shinki: en jij denkt dat op deze manier zijn dochter voortaan naar hem zal luisteren??? Vergeet het maar.
@SouthparkDude: om respect te krijgen van jongeren zul je het eerst moeten verdienen en dat doe je niet door je kind te kakken te zetten t/o haar vrienden.
Laptop voor 1 of meer weken confisceren werkt veel beter.
Laatste edit 13-02-2012 23:02 verdiep je eens in het filmpje
1 als ik zijn verdiensten hoor en wat hij voor haar doet heeft hij dat inmiddels echt wel verdient
2 Zelfde voor de "cleaning lady"
3 ze is al eerder 3 maanden gestraft
4 en meest belangrijk, ze was uiteindelijk eventjes kwaad en gaf haar pa daarna gewoon gelijk.
5 pa had niet verwacht dat het zo groot zou worden en toen het toch zo een hype werd gaf hij haar de kans zelf een filmpje met reactie te maken als ze dat zou willen.
Haperde zijn pistool nu bij het 3e schot? Ik dacht zoiets te zien op het filmpje xD
Wel een epische actie van hem, zo heb je je dochter wel mooi te pakken!
Het is boeiend te zien dat er zoveel en zo uiteenlopend gereageerd wordt op dit artikel zowel door jong als door oud.
Ik blijf echter vasthouden aan wat o.a. Cootje schreef.
@[BB]aéquitas: ik had een verhipt strenge vader, maar een van zijn vele goede eigenschappen was dat hij mensen in hun waarde liet.
Die laptop zou ik zeker weten niet meer terug hebben gekregen en als ik er 1 nodig had voor school, die dan alleen nog maar hebben mogen gebruiken onder toezicht, waarbij ik het wel uit mijn hoofd zou hebben gelaten om geintjes uit te halen.
Ik heb terugkijkend 100% waardering voor de manier waarop mijn ouders mij als lastige puber hebben aangepakt, waarbij ze natuurlijk wel fouten hebben gemaakt maar altijd gehandeld hebben uit liefde voor het kind.
wow, over overreactie gesproken:
dochter klaagt steen en been tegen haar vrienden over haar ouders (en wie heeft durft zeggen dat hij dat nooit gedaan heeft?).
Ze doen dat tegenwoordig ook op facebook, of via sms i.p.v. in persoon.
Ze was wel zo verstandig om die facebook op privaat te zetten zodat het niet voor breder publiek, en normaal ook niet voor haar ouders toegankelijk was.
Vader doet zijn best om de (relatief) private ruimte te bespioneren door als dochter in te loggen wanneer hij haar pc upgrade
Vader ziet vervolgens rood, en overreageert, i.p.v. het geklaag tegen vrienden te negeren. hij garandeert daarmee dat zijn dochter hem de eerste tijd niet (mogelijk nooit) niet meer zal vertrouwen.
domme authoritaire actie
@Rattenhoofd:
Je geeft het zelf aan mits ouders goed voor hun kinderen zijn VERDIENEN ze respect.
Ik heb z'n verhaal niet gehoord. Als zo'n Pistolen Paultje een dergelijke reden aangrijpt om met wapens te gaan spelen (ja, spelen ja) ben ik al klaar. Laat dan een van je koeien erop schijten of gooi 'm in de blender.
Fucking redneck
@Deniz: Nee.
Jij zegt dat ouders pas respect moeten krijgen als ze bewezen hebben dat te verdienen. Ik zeg dat ouders altijd gerespecteerd moeten worden, behalve als ze onomstotelijk bewezen hebben dat ze het niet verdienen.
@Rattenhoofd: ze verdienen het pas als ze zorgen hun best te doen bij de opvoeding (en daar ontbreekt het vaak aan) en het goede voorbeeld te geven.
Het zou pas grappig zijn als ze haar vader laat arresteren vanwege de inbraak op haar facebook account. Dit is namelijk verboden, en staan in sommige staten van de US forse straffen op.
Ik ben het op zich wel met de vader eens, maar zijn methode van aanpak is dom, illegaal en gevaarlijk.
Quote kojak:
Het zou pas grappig zijn als ze haar vader laat arresteren vanwege de inbraak op haar facebook account. Dit is namelijk verboden, en staan in sommige staten van de US forse straffen op.
Ik ben het op zich wel met de vader eens, maar zijn methode van aanpak is dom, illegaal en gevaarlijk.
wie breekt in op wat? hun hond heeft een eigen facebook profiel, vinden ze leuk als die getagged word in foto's. die domme muts had de hond toegang gegeven tot haar profiel
Quote:
Na een eerdere actie van zijn dochter, waarvoor ze huisarrest had gekregen, plaatst dochterlief een klaag-post op haar facebook-pagina over haar huishoudelijke taken thuis
sorry dat ik het zeg, heb nooit kinderen opgevoed, maar met wat ik in mijn omgeving opvang vraagt mijn min of meer praktische boerenverstand mij af of....
- huisarrest kan zin hebben, maar het kan ook tegen de ouders/opvoeders werken
- internetverbod, mag dat in tijden waarin middelbare scholieren internet nodig hebben voor hun huiswerk
en dan word ik geacht zelfmedelijden te hebben omdat ik 'met 50' single zonder kids ben
mij blijven in ieder geval 'loslopende projectielen van koters' bespaard
Laatste edit 15-02-2012 04:19
@Rattenhoofd:
Je zegt echt hetzelfde maar met andere woorden, schitterend.
botte bijl: No kids, no tears.....
Wimmeke68 schreef: Ander voorbeeldje van werk wat ik ernaast deed op het sportpark buiten het seizoen als het gras net gezaaid was mocht er niet gevoetbald worden toch elke keer weer kinderen van 12- 20 van het veld sturen.
meest gehoorde was "waarom" nou gewoon omdat ik het zeg punt. en gewoon de volgende dag weer terug komen hoezo geen respect.
==============================
Oh man - met die dikgemaakte zin maak je me hels. Echt waar.
"Omdat ik het zeg" is in mijn ogen de meest waardeloze opvoedzin die mensen maar kunnen bedenken.
Geen wonder ook dat die kinderen destijds ook niet luisterden.
Neem kinderen serieus, leg ze uit het hoe en waarom en van 9 van de 10 zul je geen last meer hebben.
@ledi: Mijn punt is juist als ik het zelfde verhaaltje al 3 dagen lang uitleg tegen hetzelfde groepje elke keer weer uitleggen dat als hun training en competitie weer begin er geen goed veld ligt omdat het jonge gras nog niet goed is om op te voetballen dat word je zat. ik wees ze zelfs op alternatieve vrij toegankelijke veldjes in de omgeving.
Als ik kwaad wou had ik de jongens zelfs een verbaal aan kunnen smeren vanwege het vernielen van openbaar bezit het zich bevinden op een afgesloten terrein etc, dat ging mij ook te ver.
@ledi: Daar heb je gelijk in. Maar soms kunnen kinderen de goedbedoelde uitleg misbruiken om hierop eindeloos te argumenteren. Dan krijg je een oeverloze discussie met de kinderen waarbij je alleen maar je gezag dreigt te verliezen.
Dan kan je beter een dooddoener gebruiken en hiermee het gesprek beeindigen.
En bij mij werkte dat goed. De strenge toon en de boze blik erbij deden de rest, de kinderen begrepen dat de discussie gesloten was.
En vaak werd daar later op een rustig moment op teruggekomen, zonder verbale provocaties van de kinderen.
@Mamsie: Dankje Mamsie jij brengt mijn punt weliicht iets beter onder woorden.
@Wimmeke68: okee, jij hebt daar natuurlijk een punt.
Ik reageerde teveel vanuit mijn eigen jeugd; mijn ouders deden het wel goed, maar de middelbare school was een ramp totdat ik naar een daltonschool ging, waar die kreet nooit gebruikt werd (en ook niet nodig was).
@ledi: Geen probleem het ging mij erom dat we toen en nu waarschijnlijk nog in het waarom tijdperk leven en dat je dus blijkbaar altijd in discussie moet gaan over het waarom.
ik zeg niet dat het per definite slecht is maar soms moet er ook gewoon geluisterd worden zonder het altijd en eeuwige waarom
Ik moet opeens hieraan denken en zocht het op internet op.
(Ik wist niet eens meer dat het zo'n lang gedicht was)
-----------
WAAROM IS DE AARDE ROND PA?
Waarom is de aarde rond, Pa?
Waarom is hij niet vierkant?
Waarom gaat de zee niet verder,
dan precies tot aan het strand?
Pa, hoe komt het dat een visje
ònder water tòch niet stikt?
En hoe komt het, dat de gangklok,
als hij stuk is, niet meer tikt?
Waarom schijnt de zon nooit 's nachts eens?
Waarom trouwde U met ma?
En hoe komt nou toch oom Hendrik
aan zo'n glad, kaal hoofd, zeg Pa?
Toen de ooievaar mij bracht, Pa,
waren ma en U toen thuis?
Waarom bracht hij mij juist hier, Pa,
en hoe kwam hij 's nachts in huis?
Groeit er aan een appelboom nou
nóóit per ongeluk een peer?
Waarom heet mammie mevrouw
en waarom bent U een meneer?
Als U in een vliegmachine
eens héél hoog de lucht in ging
en de aarde zou vergáán, Pa,
hoe kwam U dan uit dat ding?
Pa, waarom ben ik geen zusje?
Hebt U óók wel eens gehuild?
Als ik U niet was bevallen,
had U mij dan weer geruild?
Zijn de arme jongens 's winters
zonder winterjas niet koud?
Krijgen die van Sinterklaas niks?
Zijn die jongens dan zó stout?
Waarom draagt men zwàrte kleren
als men in de droefheid zit?
Zijn ze 's nachts dan niet bedroefd, Pa?
Hun hansoppen zijn toch wit?
Waarom smeert ma, als ze uitgaat,
rose meel op haar gezicht?
als een kip een ei gaat leggen,
hoe krijgt hij dan het kapje dicht?
Pa, waarom komt er soms oorlog?
Schieten ze dan met ècht kruit?
Waarom vecht de éne koning
het niet met de ànd're uit?
Wordt ik later óók soldaat , Pa?
Of denkt U, dat het niet hoeft?
En als ze mij dan eens ráken,
zijn julli dan èrg bedroefd?
Als de ooievaar een kind brengt,
wààr haalt hij dat dan vandáán?
Waarom zie je nóóit een springkip
en alléén maar een sprinkhaan?
Pa, waarom mag ik nooit zeggen:
wat een lange neus, oom Piet?
Waarom mag hij dat niet weten?
Wéét Oom Piet dat zèlf dan niet?
Pappie, wat zijn isotopen?
En wat is de stratosfeer?
Toen U gister op Uw duim sloeg,
Paps, wat zei U toen ook weer?
Pa, hoe komt er èlke morgen
nieuwe melk in zo'n koe?
En wáár groeien de sigaren?
En wáár gaat de rook naar toe?
Had ik al direct een broek aan
en een buisje en een jas?
Toen de ooievaar mij bracht,
Pa, hoe wist U dat ik het was?
Pa, U zei, dat toen U klein was,
U nóóit stoute dingen dee:
Dat U in Uw jeugd nóóit jokte-
wànneer begòn U daar dan mee?
Clinge Doorenbos 1916
Dit had zelfs Kitcold niet gedaan,vuile moordenaar ik hoop dat de computer niet geleden heeft.
R.I.P.
Laatste edit 20-02-2012 20:13
Hartstikke chill filmpje. Ik moet wel de vader in zijn gelijk stellen. Maar ik denk dat het juist leuker is om gewoon de batterij er uit te halen en die weg gooien. scheelt je wat in de prijs
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: