Alle vrouwen moeten topless over straat kunnen
De 29-jarige Moira Johnston vecht topless tegen de onderdrukking van de vrouw. Ze wil dat alle vrouwen het recht krijgen om topless over straat te kunnen lopen.
"Het is niet zo dat ik wil dat iedereen zijn shirt uitdoet, maar ik vind dat alle vrouwen de keus moeten hebben om topless rond te lopen", zegt Moira, die 's avonds stripper is, tegen The Daily Beast. "Er is geen wet in New York die het tonen van borsten verbiedt!"
Moira werd in mei gearresteerd toen ze haar borsten liet zien bij een speeltuin. "Ik zou de kinderen in gevaar hebben gebracht", zegt de stripper.
De drang om haar borsten te tonen in het openbaar begon tijdens een yogales. Ze deed haar topje uit en de andere studenten begonnen te klagen over haar blote borsten. Dit vond ze heel oneerlijk, aangezien mannen wel gewoon zonder shirt mogen sporten.
Met 26 augustus, Go Topless Day, in het vooruitzicht krijgt Moira weer wat hoop. Niet alleen Moira Johnston gaat dan topless, maar vrouwen in 22 steden over de hele wereld.
Gerelateerde artikelen
dit artikel is pas al geweest
@bouwboy: Dat heb je goed knul, zeker onthouden omdat het om tieten ging
Jonge jonge, waar een mens al geen probleem van kan maken! Heeft zij niks belangrijkers om zich over op te winden?
Is gewoon een exhibitionist die elke kans aangrijpt om der tieten te laten zien. Net zoiets als een potloodventer, alleen dan zonder potlood.. Euh, dan wordt het een tietenventster
Hah, een nieuw Nederlands woord erbij
Volgens mij ziet zij er niet verkeerd uit, maar juist de lichaamsdelen waar het om gaat zijn weggecensureerd...
Het gaat toch niet verplicht worden hoop ik???
Quote
@Mamsie:
Het gaat toch niet verplicht worden hoop ik???
ik durf te wedden dat als iedereen het zou doen zou het een maand duren voordat je je schaamte kwijt bent
Ik vind het prima hoor, moet kunnen. Maar dan moet ze niet gaan klagen dat je de hele tijd aangestaard wordt
Wat is het probleem? Lijkt me niet meer dan redelijk. En dat schrijft
The Daily Beast?
Je kunt natuurlijk ook mannen verbieden met ontbloot bovenlijf te lopen.
Dan is het ook gelijk.
Quote
@EruYagami:
de lichaamsdelen waar het om gaat zijn weggecensureerd...
Wees maar blij, het ziet er niet uit.
Ik vind dat ze gelijk heeft.
Ja ik ben een man.
Maar als wij met ontbloot bovenlichaam mogen lopen waarom vrouwen dan niet.
En of vrouwen dat nu wel of niet doen moeten ze zelf weten doen wij mannen toch ook.
@sjatter: Jah, je hebt wel gelijk. Rondje googlen, zeker niet de lelijkste, maar het is wat je waarschijnlijk doorgaans ziet op een naturistencamping...
Ik ben er in ieder geval voor
Borsten leven al veel te lang in gevangenschap. Waar is toch de goede oude tijd dat "los in de blouse" nog gewoon was?
Quote
SamuiAxe:
Euh, dan wordt het een tietenventster
Hah, een nieuw Nederlands woord erbij
Een tietenvenster? Is dat hoe ze tegenwoordig die raampjes op de Wallen noemen?
Zullen we trouwens voor het gemak een leeftijdsgrens instellen? Iedereen tussen de 18 en 30 mag topless lopen.
laat de vrouwen lekker topless lopen, heb ik geen problemen mee.
Snap sowieso waarom een man wel met borsten bloot mag rond lopen en vrouwen niet.
Uiteindelijk zijn ze gelijk, alleen vrouwen zijn meestal wat groter. dus, sowhat.
@BasBas: Ja, dat zeg je wel, maar ga nou een met een flinke rondborstige vrouw een restaurant binnen en bestel eens wat te eten, euh, soep bijvoorbeeld.. Dat gaat niet gemakkelijk worden om die te eten zonder dat er een tepel in de soep flikkert
Waarom gaan we dan niet met z'n allen naakt over straat? Zoiets was In Den Beginne ook heel normaal....
Laatste edit 03-08-2012 09:48
Vailan: En waar laat je jou iPhone, iPad, telefoon, Blackberry, portemonnee enzovoorts? Je hebt maar zoveel anale ruimte ter beschikking
Ik vind dit een hardstikke goed idee... Oh wacht, dadelijk gaan de leraren ook ontbloot lopen. Laat maar
Laatste edit 03-08-2012 09:56
@EruYagami: Nou je hebt gelijk hoor, rondje googelen en je hebt pagina's vol beeldmateriaal
.
En eigenlijk heb ik er niet eens bezwaar tegen, maar denk toch niet dat ik het zelf zou willen.
SamuiAxe: Krijg je wel lekkere romige soep van
Vailan: Laten we dat maar niet doen, zijn mensen die zich niet kunnen beheersen, of het word 1 groot orgie.
Ik vind het wel mooi dat in het meest preutse land ter wereld deze actie moet starten. Het is daar voorpaginanieuws als er ergens, per ongeluk, een deel van een borst op TV wordt getoond. Grote boetes tot gevolg.
Kinderen die daar borstvoeding krijgen, moeten toch een complex oplopen?
Bloot is niet vies. Het is gewoon.
Nu staat het natuurlijk niet iedereen evengoed om bloot over straat te gaan. Zelf ben ik met kleren aan beter te verteren.
Iedereen moet daarom vrij zijn om te dragen wat ze willen. Of juist niet te dragen.
Voor de gelovigen: God heeft de mens naakt geschapen. Zelfs zonder vacht. Dat was toch niet voor niets?
Ik snap er dan ook geen jota van waarom juist de kerk er een probleem van maakt als je met blote schouders of te korte broek/rok/jurk een kerkgebouw bezoekt.
@BasBas: Daar geloof ik niets van
Als mensen zich niet kunnen beheersen, dan kunnen ze dat ook niet met kleren aan. Dan is er iets mis met die mensen.
Laatste edit 03-08-2012 10:04 Laatste edit 03-08-2012 10:14
Om daar nou actie voor te gaan voeren...
Nou moet ik zeggen, dat ik ook zeer zelden kerels op straat zie met ontbloot bovenlijf.
Heb eens in een restaurant gezeten daar zat een Engelsman te eten, hij had het warm schijnbaar, zijn overhemd hing tot aan zijn navel open, zijn dikke pens met grijs haar hing eruit, mijn honger was over.
Ze heeft volkomen gelijk!
SamuiAxe: Het kan mee in een plastic tasje van de Jumbo of zo
. Of misschien is een rugtas nog toegestaan...
Daarnaast heb ik geen iPhone/iPad, kan ik m'n mobiel best thuislaten en is een hele portemonnee niet nodig
.
Ik geef haar volkomen gelijk. Moet kunnen toch? Waarom niet?
Waarom doen we zo moeilijk over seks en dergelijke? Dat zou toch gewoon normaal moeten zijn? Maar nee, als je iets met betrekking tot seks zegt in een openbare ruimte wordt er vreemd en lacherig op gereageerd.
maar als in blote borsten rondlopen normaal wordt waar moeten wij mannetjes dan naar staren?
Quote
@JohnBD:
maar als in blote borsten rondlopen normaal wordt waar moeten wij mannetjes dan naar staren?
Kontjes?
Quote
@EruYagami:
sjatter: Jah, je hebt wel gelijk. Rondje googlen, zeker niet de lelijkste, maar het is wat je waarschijnlijk doorgaans ziet op een naturistencamping...
daar lopen de normale vrouwen. Maar weinig vrouwen voldoen aan het ideaal beeld, net zoals er weinig mannen zijn die hieraan voldoen. Degene die jullie mooi vinden zijn gefotoshopt of zijn van siliconen.
zij is nog jong en wie weet hoe ze er over 5 jaar bij hangen, misschien juist heel mooi.
Quote
@nlspeed:
Ik geef haar volkomen gelijk. Moet kunnen toch? Waarom niet?
Waarom doen we zo moeilijk over seks en dergelijke? Dat zou toch gewoon normaal moeten zijn? Maar nee, als je iets met betrekking tot seks zegt in een openbare ruimte wordt er vreemd en lacherig op gereageerd.
Al eerder vermeld, meer taboe in de wereld kan geen kwaad.
Ik ben verre van preuts, maar dan nog ben ik tegen openbaar naaktlopen en nudisme. En dat heeft niets met seks te maken, maar met goede smaak. Daar zit ik op een terrasje, biertje, beetje genieten van de zon, snackje erbij enzo.. En voor mijn neus laat iemand, (m/v, maakt me niet uit), iets vallen en bukt zich om het op te rapen, mij daarmee een deep inside view gunnend in diens prive delen. Dank u, daar heb ik helemaal geen trek in
Ik ben niet tegen nudisme in de daarvoor bestemde gebieden, dan is het immers mijn keus of ik er wel of niet heen ga. Maar publiekelijk? Neuh. Bovendien vind ik het een
belachelijk raar gezicht als iemand poedelnaakt, maar wel met sportschoenen aan voorbij kuiert, kan er niks aan doen....
.
Laatste edit 03-08-2012 11:12
Veruit de meeste mensen zien er met kleren gewoon een heel stuk beter uit. Dus wat is er mis met een leuk tshirt en een goeie broek eronder?
Laatste edit 03-08-2012 11:23
ik denk dat je veel ongelukken in het verkeer zult krijgt als je vrouwen topless rond laat lopen.
Wij mannen zijn snel afgeleid
Lol! Zij mag best topless hoor, met zulk soort borsten zal er weinig fout gaan.
Het lijkt mij eerder dat dit een poging tot aandacht is, omdat ze nooit eerder mannen geil heeft zien worden van haar voorgevel
Laatste edit 03-08-2012 11:31
Natuurlijk prefereer ik mensen met kleren aan.
Ik zeg niet dat iedereen naakt moet gaan lopen en op elk kruispunt een orgie houden, maar de 'mindset' moet eens veranderen, om het zo maar te zeggen.
Trouwens, als iedereen naakt gaat lopen zullen er misschien in het begin meer ongelukken gebeuren, maar na een maand is het nieuwe er ook weer af en kijkt bijna niemand ergens meer na. Sowieso zal, voordat dit zal gebeuren, het al als normaal worden beschouwd, dus die ongelukken blijven wel achterwege gok ik.
Maar zoals ik al zei, daar had ik het niet over.
Ik bedoel, wat denk je dat er zou gebeuren als je in een klaslokaal zit met medeleerlingen, waar iedereen een beetje aan het praten is, en jij aan degene die naast je zit vraagt 'Hey, mag ik je naakt zien?'
En toch is dat niet echt raar, want 'in het geheim' gebeurt dit wel allemaal.
Dus waarom doen we er dan zo raar over?
Laatste edit 03-08-2012 11:38
Laatste edit 03-08-2012 11:38
@nlspeed: omdat de meeste dus niet het figuur hebben om te laten zien. Of omdat de mens bang is dat zijn partner te mooi gevonden wordt, wie zal het zeggen over het hoe en waarom.
Kleding is uitgevonden om warm te worden/blijven en is later pas voor de preutsheid bedoeld. Dus goed van haar om iets uit te willen doen in een, mag ik toch hopen, warm gedeelte van het land.
Ja, maar je slaat de plank mis heb ik het idee (of ik vat het verkeerd op).
Helaas kan ik niet bedenken hoe te verduidelijken wat ik bedoel.
Natuurljik blijven we met kelding aan rondlopen. Dat is praktisch; tegen de kou.
En ik heb het dan ook eigenlijk niet echt over dit onderwerp, nu ik erover nadenk, maar gewoon over het algemeen.
Quote:
Ik bedoel, wat denk je dat er zou gebeuren als je in een klaslokaal zit met medeleerlingen, waar iedereen een beetje aan het praten is, en jij aan degene die naast je zit vraagt 'Hey, mag ik je naakt zien?'
En toch is dat niet echt raar, want 'in het geheim' gebeurt dit wel allemaal.
Dus waarom doen we er dan zo raar over?
Laatste edit 03-08-2012 11:48
@nlspeed: omdat een mens kwetsvaar velletje heeft, en het ofwel te koud heeft, ofwel in de zon verbrandt, als hij geen kleren aan trekt.
welk normaal mens wil er nou naakt gaan rondlopen? da's toch alleen maar aandacht vragen..
Laatste edit 03-08-2012 11:53
Zal gerust aan mij liggen, maar juist háár borsten kunnen wel wat goede ondersteuning gebruiken lijkt me...
Ja, maar daar heb ik het dan ook niet over. Eigenlijk ga ik gigantisch off-topic; zie mijn posts maar als een op zichzelf staand topic of iets dergelijks, ongerelateerd aan dit artikel.
Zoals ik al zei ben ik er volledig voor om met kleren aan te blijven rondlopen, en zal ik inderdaad mijn vraagtekens bij de mentale gesteldheid van iemand zetten die in de winter naakt gaat rondlopen 'omdat het mag'.
Hmm, hoe doe je dat @ effect?
Laatste edit 03-08-2012 12:02 Laatste edit 03-08-2012 12:03
@nlspeed: Er zitten ook andere praktische kanten aan het dragen van kleding. Een man is een man, veronderstel dat jij met je vriendin ergens rondwandelt, lekker naturel, en je ziet een prachtige vrouw langskomen! Je kunt het niet helpen, je probeert in gedachten de moeilijkste rekensommen te maken om te voorkomen dat je een erectie krijgt. Maar helaas, het vlees is zwak en je jongeheer richt zich fier op. Je kunt er echt niets aan doen, maar je loopt voor lul en krijgt waarschijnlijk ook nog eens flink bonje met je vriendin.
Of een jongeman komt voorbij lopen en krijgt dezelfde reactie als hij jouw vriendin ziet, daar ben je gegarandeerd niet blij mee, dan kun je zeggen wat je wilt!
Al vrij snel nadat onze voorouders uit de bomen klommen gebruikten ze kleding, en niet enkel omdat ze het koud hadden. Kleding in zijn puurste vorm heeft een sociale functie die niet (meer) weg te denken in in onze maatschappij.
Ik ben vroeger weleens naar een gemengde sauna geweest en zonder dat ik er iets aan kon doen reageerde mijn jongeheer. Ik ben echt niet preuts, maar voelde me toch behoorlijk opgelaten...
Ook een goed punt.
Maar goed, ik geef het op.
Quote:
Ja, maar daar heb ik het dan ook niet over. Eigenlijk ga ik gigantisch off-topic; zie mijn posts maar als een op zichzelf staand topic of iets dergelijks, ongerelateerd aan dit artikel.
Zoals ik al zei ben ik er volledig voor om met kleren aan te blijven rondlopen, en zal ik inderdaad mijn vraagtekens bij de mentale gesteldheid van iemand zetten die in de winter naakt gaat rondlopen 'omdat het mag'.
Quote
@BasBas:
laat de vrouwen lekker topless lopen, heb ik geen problemen mee.
Snap sowieso waarom een man wel met borsten bloot mag rond lopen en vrouwen niet.
Uiteindelijk zijn ze gelijk, alleen vrouwen zijn meestal wat groter. dus, sowhat.
Ja en sommige mannen hebben al grotere tieten dan de meeste vrouwen
OT: Als er vrouwen zijn die topless rond willen lopen dan moet dat kunnen, er word al eeuwenlang verkeerd met borsten omgegaan.. Vrouwen in Afrikaanse stammen lopen ook rond met een ontblote bovenlijf omdat ze daar borsten zien als voedingsbron voor de baby's en niet meer. De rest van de wereld wordt opgevoed met het idee dat er iets speciaals is aan borsten ofso x].. behalve dat vrouwen en sommige mannen (
) dat hebben heb ik nooit begrepen wat er zo speciaal is aan borsten...
@Yue: Quote:
"De rest van de wereld wordt opgevoed met het idee dat er iets speciaals is aan borsten ofso x].. behalve dat vrouwen en sommige mannen () dat hebben heb ik nooit begrepen wat er zo speciaal is aan borsten... "De borsten en dan meer specifiek de tepels worden gezien als een van de erogene zones van de mens. Zowel mannen als vrouwen kunnen seksueel opgewonden raken als de tepels worden gekneed of gezoend. Natuurlijk hebben vrouwenborsten eveneens de functie van voedingsbron voor de baby, maar het ene sluit het andere niet uit. Er zijn vrouwen die seksueel opgewonden raken en soms zelfs een orgasme krijgen als de baby aan de borst ligt.
Dat (sommige) Afrikaanse culturen de borsten niet tevens als een erogene zone zien wil nog niet zeggen dat ze dat dan ook niet zijn..
Quote SamuiAxe:
Dat (sommige) Afrikaanse culturen de borsten niet tevens als een erogene zone zien wil nog niet zeggen dat ze dat dan ook niet zijn..
Als alle vrouwen bloot van boven zouden lopen was er geen lol meer aan
Dat "kunnen" aan het eind van de zin mogen ze wel achterwege laten.
SamuiAxe: nee omdat het van hhwb af kwam
vooruit ook een beetje door de tieten
Die dame is stripper van beroep. Hebben we hier te maken met een tikkie beroepsdeformatie?
Hé leuk, zullen we allemaal in het openbaar ons beroep geen etaleren?
Tandartsen, kappers, gynaecologen, grijpt uw kans!
@Mamsie: Gynaecologen zijn erg simpel te vinden, die dragen hun horloge boven de elleboog
SamuiAxe: En ze schilderen hun gang altijd via de brievenbus.
Veel plezier .....
Ziet er niet uit dat mens
Ze zal wel strippen in een 8ste rang clubje of zo
die heeft echt geen tieten
SamuiAxe: Oke erogene zones...
En mannen mogen wel bloot rondlopen met hun erogene zones.. discriminatie !
Laatste edit 03-08-2012 16:49 Laatste edit 03-08-2012 16:50
@ladekast: en dit
vind je wel kunnen? hmm niemand die daar over zeurt
@modje: sorry dubbelpost maar ik kon de link niet meer bewerken in mijn vorige post
Laatste edit 03-08-2012 16:53
@Yue: nee ook niet, die moet een bikini aan
Maar
Quote:
@ladekast: en dit vind je wel kunnen? hmm niemand die daar over zeurt
die doet zijn werk niet in een stripclub
( Gelukkig )
Vrouwen borsten zijn een onderdeel van het geslachtorgaan, en het is niet normaal als je daarmee bloot over straat gaat lopen, dat is vragen om problemen.
@Yue: Dat is toch die ouwe Antony Hopkins, of niet?
@TheAnimalFriend: Dat moet dan ook voor mannen gelden... Waarom zouden wij anders tepels hebben?
@Sjaak: Kan ook. Ik weet het niet, ik haal die twee kerels altijd doorelkaar.
@nlspeed: Ik snap wel wat je bedoelt met die mindset. Want buiten alle practische redenen om vinden we bloot toch gewoon een beetje maf en geen grap zo goed als wanneer ie over sexs of poep gaat
. Dat zou best eens mogen veranderen. Maar we zijn zoveel jaren gehersenspoeld dat ik dat niet zomaar zie gebeuren.
Even terug naar de practische kant van kleding. Buiten het feit dat ik liever niet tegen van alles aankijk (oke, is misschien een kwestie van wennen) speelt ook hygiene een rol. Je zal maar op een barkruk gaan zitten, vlak nadat daar een opgewonden bejaarde heeft gezeten. Of iemand met een geslachtsziekte, of in de verkeerde tijd van de maand
.
Waar vindt het evenement in Nederland plaats??
@yerbouty: Nooit waar jij of ik zijn...altijd bij een ander....
Quote
@Mamsie:
@Yue: Dat is toch die ouwe Antony Hopkins, of niet?
gewoon bij google "fat shirtless guy" ingetypt x]
Henze: Hahaha, life 's a bicth
.
Quote:
Ik snap wel wat je bedoelt met die mindset. Want buiten alle practische redenen om vinden we bloot toch gewoon een beetje maf en geen grap zo goed als wanneer ie over sexs of poep gaat . Dat zou best eens mogen veranderen. Maar we zijn zoveel jaren gehersenspoeld dat ik dat niet zomaar zie gebeuren.
Kijk, dát bedoelde ik!
Lijkt me niet echt handig dat topless lopen; voor je het weet neemt het aantal eerste hulp patiënten enorm toe omdat vrouwen van middelbare leeftijd constant struikelen over hun 'vrijgelaten' borsten..... Niet doen dus!
Zie toch liever vrouwen in een strak T-shirt of een jurk/blouse met decolleté, er moet tenslotte wat te raden overblijven nietwaar?
Ben eens in Cap d'Agde geweest op bezoek bij kennissen, daar is een groot naturistendorp, wat ik daar niet allemaal heb gezien.
Neuh, toch maar liever aangeklede mensen.
Quote
@spot:
Je kunt natuurlijk ook mannen verbieden met ontbloot bovenlijf te lopen.
Dan is het ook gelijk.
alle modepolitie gewoon afschaffen.
naakt, in boerka of ergens er tussen in. Je doet er niemand kwaad mee, moet dus allemaal gewoon kunnen.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: