Het Ierse chipsmerk Tayto boekt goede resultaten met een chocoladereep gevuld met chips met kaas-uiensmaak. De reep is het resultaat van een spontane actie in de sociale media. Wat blijkt: veel Ieren vinden het lekker om hun chips met kaas-uien smaak te vermengen met geraspte chocola. Een groep internetactivisten startte daarom een campagne op Facebook en Twitter om de Ierse chipsmaker ertoe te bewegen de smaken in één product te combineren. Bij wijze van experiment besloot Tayto het verzoek te honoreren. De chocoladereep met kaas-uiensmaak werd op de markt gebracht. Maar dan wel in een beperkte oplage van 100.000 repen.
Gevestigde Ierse voedseljournalisten veroordeelden het experiment meteen. De combinatie van smaken werd onmogelijk genoemd. Die negatieve aandacht heeft wellicht voor het succes van de reep gezorgd, want de verkoop liep als een trein. De ongewone kaas-uiennasmaak wordt geroemd in de Ierse sociale media.
De complete voorraad is inmiddels uitverkocht. Tayto was het niet van plan, maar overweegt de reep nu toch permanent in het assortiment op te nemen.