Quote
@houghi:
Dat is niet echt nieuws. Het is algemeen geweten dat niet alle flitspalen altijd werken. Daar is ook nooit een geheim van gemaakt.
Stel dat je 10 flitspalen hebt. Ze gebruiken er effectief maar 1. Scheelt een heleboel geld. Zowel in hardware als in het opvolgen van de boetes.
Het maakt het ook meer duidelijk dat het niet gaat om zoveel mogenlijk geld te vangen, maar ook echt om verkeersveiligheid. Het beperken van de snelheid.
De boetes gaan ook niet direct naar de gemeente of de staat toe. Ze moeten gebruikt worden voor verkeersveiligheid.
Dezelfde feiten anders bekeken. 1 op 10 flitspalen werkt maar, juist? Dus het risico is 10 procent kans op een boete en je wilt toch graag wat sneller rijden. Hoeveel mensen zijn er denk je die zeggen: "Ach hij werkt wrs toch niet" en hoeveel mensen zeggen "oh nee, een flitspaal, er is een kleine kans dat die werkt, laten we ons aan de snelheidslimiet houden". Dit heeft als gevolg dat de geloofbaarheid van de flitspalen juist achteruit gaat, mensen nemen risico's en als er dan al eentje werkt, de kans is groter niet dan wel, dan betalen ze de boete wel, dat was het risico. Ik keur dit helemaal niet goed, ik vind snelheids limieten zijn er om te respecteren, ongelukjes zijn rap gebeurd. Ik vind het persoonlijk raar dat auto's die wettelijk niet sneller als 120 mogen, sneller als 120 kunnen. Als ze bij wet daar iets zouden aan doen, hebben ze al veel minder boetes.
Laatste edit 27-10-2013 00:25