De 32-jarige Hannes Coudenys uit Kortrijk heeft het maar even geflikt. Geen geld voor een mooie auto, maar wel in een dikke Mercedes rijden, allemaal dankzij Facebook.
Soms loont het om een beetje brutaal te zijn. Coudenys vroeg aan een aantal autofabrikanten of ze hem een auto wilden geven. Niet dat hij een sloeber is (meneer is freelance online manager voor onder andere ‘The Voice van Vlaanderen’ en Pukkelpop), maar waarom ook niet? We willen allemaal wel in een gratis auto rijden.
Echter, voor niets gaat de zon op en dat wist Coudenys ook. Om de fabrikanten te paaien verzamelde hij likes op Facebook, en daar zijn bedrijven dol op. Voor ieder duimpje omhoog mocht hij dan één kilometer rijden. Kwam hij fans tekort, dan mocht de auto niet verder tot er weer geklikt werd.
Mercedes hapte toe en gaf Coudenys een A-Klasse, maar na hier 15.000 likes / kilometer in gereden te hebben, kreeg de geluksvogel een CLA toegeschoven. Mooie reclame voor Mercedes, ook al zegt Coudenys dat Like My Ride geheel zijn eigen idee was.
Na zeven maanden stonden er 30.000 kilometers op de teller. Geen eenvoudige opgave, zeker in het begin toen de likes nog schaars waren. Coudenys heeft al een paar keer aan de kant van de weg moeten stoppen om een lift van zijn vrienden te bedelen. Gelukkig vatten zij het goed op; toen de 10.000 likes werden bereikt werd er vuurwerk rond de auto afgestoken.
Inmiddels is de Like My Ride-actie afgelopen, maar als bedankje voor de gratis reclame mag Coudenys nog zes maanden in de CLA blijven rijden. Zijn ervaringen deelt hij in onderstaand filmpje.