Een bejaarde vrouw uit Eindhoven die werd bestolen van haar mobieltje, is in een langslepend conflict met Vodafone geraakt. De boef had voor duizend euro op kosten van de 76-jarige vrouw gebeld. Een langslepend conflict met Vodafone volgde.
De bejaarde vrouw gebruikte haar mobieltje maar zelden. Daarom merkte ze pas laat op dat haar mobiel was gestolen, zo schrijft Omroep Brabant. De vrouw was wel zo slim om haar telefoon te blokkeren en aangifte te doen van diefstal.
Ze dacht daarmee alles geregeld te hebben, maar dat bleek niet waar. Even later viel een fikse rekening op haar deurmat; de dief bleek voor ruim duizend euro op kosten van de vrouw te hebben gebeld.
Voor Vodafone was het duidelijk: de vrouw moest betalen. "In principe zijn klanten verantwoordelijk voor wat er met hun telefoon gebeurt, ook als deze gestolen is", stelt Vodafone in een reactie.
De bejaarde vrouw weigerde te betalen, maar dat zag Vodafone anders. Het getrouwtrek tussen beide partijen duurde in totaal drie jaar. Uiteindelijk besloot Vodafone de schuld van de gedupeerde vrouw kwijt te schelden. Toch nog een happy end voor de bejaarde vrouw dus.