Een primeur: voor de eerste keer is in een barbiereclame een jongen te zien die met de pop speelt. De jongen is een ware hit op internet.
Het is de eerste keer dat Mattel, de maker van Barbie, de genderrol doorbreekt. Waren er voorheen alleen meisjes te zien die met de barbies spelen, nu steelt een jongen de show.
Barbie bestaat al sinds 1959. Regelmatig komt er een nieuwe pop uit. Dit keer is dat de Moschino Barbie. De nieuwe barbie is een samenwerking tussen Mattel en het Italiaanse luxe modehuis Moschino.
Maar dit keer steelt niet de nieuwe barbie, maar de jongen in de reclame de show. De knul is een hit op internet: met veelvuldig gedeelde gifjes en foto's als gevolg.
De reclame krijgt veelal positieve reacties: 'Eindelijk, eindelijk, komt Barbie met een jongen in de reclame. Het werd tijd', schrijft iemand onder de reclame op YouTube. Een andere man schrijft: "Als je zoon met Barbie speelt, is hij nog geen homo.'
Bekijk hier de reclame: Filmpje