Supermarktketen Lidl heeft een blunder begaan met een publiciteitscampagne in Zwitserland. Om de Zwitserse degelijkheid van zijn producten te tonen, gebruikte Lidl een foto van een berglandschap in... Duitsland.
Lidl heeft 105 vestigingen in Zwitserland. De warenhuisketen wilde er met een reclamecampagne op wijzen dat de producten die daar verkocht worden van Zwitserse origine zijn. De campagne werd ondersteund door een afbeelding van wat een typisch Zwitsers berglandschap moet zijn, inclusief de Zwitserse vlag en een kwaliteitslabel van de Helveten.

Saillant detail: het berglandschap op de foto ligt in Duitsland, schrijft Handelszeitung. Het gaat om de Watzmannberg in Beieren. De blunder werd opgemerkt door een verantwoordelijke van de toeristische dienst van deze Duitse deelstaat. ,,Uiteraard zijn we blij dat de Watzmann zo populair is, maar we vinden het belangrijk dat de berg in Beieren blijft", zo klonk het ironisch.

De advertentie werd inmiddels verwijderd van de website van Lidl. Schrale troost: aartsrivaal Aldi heeft in het verleden dezelfde fout gemaakt. Met dezelfde berg, nota bene.
Foto