De Zweedse ontwerper Mikael Kjellman wilde een fiets hebben die bestand was tegen alle weertypes, maar comfortabeler was dan een traditionele fiets.
Om die reden ontwierp hij zijn prototype van de PodRide, een “leuke en praktische” fiets en auto in één. Wanneer je dit ding in actie ziet, weet ik zeker dat je er onder de indruk van zult zijn. Met vier vielen en de mogelijkheid om er 25 km/u mee te rijden, is de PodRide een combinatie van een kleine auto en een fiets.
Het ding is ongelooflijk licht (weegt slechts 70 kg), maar heeft dezelfde hoogte als een normale auto. Je kunt er zelfs boodschappen in kwijt en bestuurders kunnen een fietsendrager koppelen aan de achterkant. Maar dat is nog niet alles…
Op warme, zonnige dagen kunnen de voor- en zijramen open om nog comfortabeler te reizen.
Filmpje70 kg is wel zwaar, als je de berg op moet, of de brug .. of tegenwind hebt.. maar verder is het idd een leuk ding
of het ook veilig is, in Amsterdam bijv?
Quote:
the range is 60 km, the top speed with the engine is 25 km/hr
oh, ik kom er net pas achter dat hij ook een motor heeft?! wat is het nu, fiets of auto?
@allone: Ja, hier in de buurt zit een bedrijf dat die autootjes (om)bouwt en er rijden er hier op de plattelandweggetjes dus heel wat rond. Ik begrijp dat het een uitkomst is voor ouderen (veelal dames) die geen rijbewijs hebben en niet meer door weer en wind de weilanden willen doorkruisen als ze bij hun zus in een dorp verderop op de koffie gaan (geen openbaar vervoer beschikbaar). Maar als je erachter rijdt zit je je op te vreten
.
De meesten zijn heel voorzichtig wat inhoudt dat ze stug op het midden van de weg blijven rijden en zeker niet aan de kant gaan om zich te laten inhalen (ook niet voor een tegenligger trouwens)
. Maar de mannetjes kunnen er ook wat van
. Die worden hier af en toe een van een n weg geplukt waar je 80 of 100 mag.
aan.