hr
jaargang -25 - laatste artikel 30-7 16:00 - 78190 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 [2]

Jagen

30-12-06 14:58:08 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik jaag alleen op bugs... Om ze daarna te squashen.... :ja

30-12-06 14:59:48 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@alweerdood, er zijn maar weinig mensen die zo goed kunnen mikken...

30-12-06 15:01:03 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Ikke:
Ik jaag alleen op bugs... Om ze daarna te squashen.... :ja

Ik jaag alleen op lekkere kippetjes... int cafe... ;) :P

Grinzzzz

30-12-06 15:01:25 - Quote! - @dandy
dandy
winnaar PW 06

WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Ik heb een jachtgeweer, maar mik niet op beesten. Probeer meestal gewoon appels van stokjes te schieten enzo... (en ik heb een keer een duif geraakt!)

30-12-06 15:01:39 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Luna ja, maar ik denk niet dat ze bij het Rijk totaal onbekwame mensen aannemen, die zullen minimaal toch wel een beetje moeten kunnen mikken en proberen hun zo snel mogelijk uit hun lijden te verlossen..

30-12-06 15:16:09 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

Quote alweerdood:

ben het er helemaal mee eens Hoskeu.

En ik denk dat die jagers die er voor zorgen dat de natuur in balans blijft dan ook denken: "sorry makker maar anders sterft je hele ras uit..."

en @Luna een pijlozere manier is er niet echt, bij een kogel recht door de hersenen ben je meteen dood. Als je een andere manier weet moet je 't zeggen...

Mijn mening...

Weetje hoe dat heet??
Syptoom bestrijding...
Er zijn teveel mensen... die maken er een puinzooi van... dus daardoor wordt het evenwicht verstoord...
Laten we dan de konijntjes de schuld geven en die afschieten... "sorry makker wij mensen hebben er zo een zooi van gemaakt.. dat ik nu jou afmoet schieten"...

In plaats van sorry makker... moesten we diep door de knie voor die konijntjes die worden opgeoffert voor het menselijk falen...

Ja ook ik doe helaas mee aan dat menselijk falen... :$
Ook ik moet me diep schamen... ook ik help indirect mee aan een verstoorde wildstand...
Ook ik vervuil het milieu... hou de roofbouw op moeder aarde in stand...
ook ik zou diep door de knie moeten tegenover die konijntjes die afgeschoten worden...

Ook ik... :(

30-12-06 15:17:03 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Enkie
De reden waarom men nu met behulp van de jacht het evenwicht moet bewaren is doordat de mens vroeger bepaalde diersoorten heeft geimporteerd die daardoor geen natuurlijke vijanden hadden. Sommigen vinden dat je de natuur met rust moet laten zodat ze zelf een nieuw evenwicht kan krijgen ookal zou dat ten kosten gaan van sommige diersoorten. Anderen vinden juist dat wij dit verplicht zijn.
Ikzelf weet echt niet wat beter is en houd mij dus verstandig neutraal in deze kwestie.:)
Maar plezierjacht :nee

30-12-06 15:19:29 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende

WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@Luna, waarom denk je dat mensen een vergunning nodig hebben om te mogen jagen.. niet omdat ze in het wilde weg mogen schieten hoor! Een jager moet goed kunnen mikken, met één kogel is een dier uitgeschakeld en daar merkt zo'n beest niks van.

30-12-06 15:19:45 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06

@Hoskeu ben 't weer met je eens. Het is allemaal de schuld van de mensheid, maar we kunnen moeilijk onszelf gaan uitmoorden(wat Bush trouwens aardig lukt met zijn eigen leger)... "t is moeilijk uit te leggen mar iedereen begrijpt denk ik wel wat ik bedoel;)

30-12-06 15:22:47 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator

S
Wie ben jij om te bepalen dat een dier dood moet....

30-12-06 15:24:42 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Jonges... laat de natuur zichzelf maar lekker in stand houden :ja Dat kan ze prima

30-12-06 15:25:51 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06

Wie ben jij om te bepalen dat een aantal dieren niet mogen sterven, maar wel een heel ras?

30-12-06 15:25:58 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator

S
Ja, dat is ook zo :)

30-12-06 15:26:35 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator

S
@alweerdood, mijn reactie was in het algemeen, niet tegen jou,hoor :$

30-12-06 15:28:03 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06

weet ik ook wel;) Die reactie was ook niet speciaal voor jou hoor, alleen ik bedacht 'm pas toen ik jouw reactie zag:P

30-12-06 15:30:31 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

Quote Luna:
Wie ben jij om te bepalen dat een dier dood moet....

Exact...
Wie bepaald dat een ziel van een mens meer waarde heeft als de ziel van een dier??
Omdat de mens toevallig het jachtgeweer uitgevonden heeft... heeft de mens het alleen recht om alles te doden in zijn omgeving??

Het is niet alleen jagen... het is heel de beschaving...
Als we de beschaving willen handhaven zullen we syptomen moeten bestrijden... anders sterft de mens uit...

De enige oplossing in mijn opinie is dat we met zijn allen de beschaving achter ons laten... met zijn allen in een hutje op de hei gaan wonen in een hutje van stront en klei... speer erbij... alles opgelost...

De natuur stabiliseerd vanzelf de wildstand van de mens... :ja
Einde broeikas gezeur... einde bio industrie... einde vervuiling... einde van alle wereld problemen!! :P

Tis weer wat zwart-wit gesteld... maar waarom moet de mens zich met alles bemoeien... alleen maar om ten koste van alles... totaal respectloos zijn beschaving in stand te houden...
Waarom?? :(

30-12-06 15:36:26 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06

Quote Hoskeu:
(...) Waarom?? :(

Omdat het de mens is.

30-12-06 15:41:51 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

Quote alweerdood:
Quote Hoskeu:
(...) Waarom?? :(

Omdat het de mens is.

[sarcasm mode]Ooooow zeg dat dan meteeeen... :ja[/sarcam mode]

Persoonlijk vind ik dat geen goed excuus om langzaam maar zeker de wereld de vernietigen... sorry...

30-12-06 15:51:31 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06

@Hoskeu ik wel dan? IK heb ook liever een goede wereld etc. maja.. die macht heb ik niet, heeft niemand...(behalve moedertje Natuur met haar stormen..)

30-12-06 15:58:04 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

Quote alweerdood:
@Hoskeu ik wel dan? IK heb ook liever een goede wereld etc. maja.. die macht heb ik niet, heeft niemand...(behalve moedertje Natuur met haar stormen..)

Geen keuze is ook een keuze...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven