Balletje trappen |
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Styvon: Ik vind het triest als een meisje er mee opschept dat ze al ontmaagd is, het is niets om trots op te zijn  Inderdaad, en erger nog: waarschijnlijk heeft ze 't alleen maar gedaan zodat ze kan zeggen 'ik ben ontmaagd'... daar krijgt ze nog wel spijt van |
|
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
@ slicky ja het was op de radio en op tv dat ze nu veel jonger beginnen met seks de meesten op hun 16de en dan ook nog zonder voorbehoedsmiddelen  dat kan nie thoor zonder voorbehoedsmiddelen. of ben ik nou zo gek |
|
|
Ikke
Oudgediende
Zonder voorbehoedsmiddelen ben je gewoon dom bezig... |
|
|
Styvon Erelid
 WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
Quote Ikke: Zonder voorbehoedsmiddelen ben je gewoon dom bezig... Dat is nog zwak uitgedrukt, ik kan wel andere dingen bedenken, maar dan breek ik e regels van WMR  |
|
|
Ikke
Oudgediende
Quote Styvon: Quote Ikke: Zonder voorbehoedsmiddelen ben je gewoon dom bezig... Dat is nog zwak uitgedrukt, ik kan wel andere dingen bedenken, maar dan breek ik e regels van WMR  Dat soort mensen moeten ze gewoon verplicht 'n soatest laten doen... Daarna durven ze 't de eerste 15 jaar niet meer zonder voorbehoedsmiddelen te doen |
|
|
Styvon Erelid
|
Ik ken een meisje van 16 en die is getest op Chlamydia, en ja hoor, het was raak  Zo jong ik begrijp dat gewoon niet. De normen en waarden vervagen echt, of ze veranderen, dat kan ook nog, ntl |
|
|
Ikke
Oudgediende
@Styvon: de normen en waarden veranderen ja, maar zeker niet op 'n positieve manier... Seks wordt tegenwoordig door een groeiend aantal personen gezien als 'n betaalmiddel (denk maar aan de zogenoemde 'breezah sletjes' of how the hell je dat ook schrijft) Geen goede ontwikkeling. Doordat iets als alledaags wordt ervaren wordt 't geautomatiseerd en valt de alertheid weg |
|
|
Styvon Erelid
|
Ben ik het met je eens, Ikke
Ik heb me altijd voorgenomen dat ik mijn kinderen zou opvoeden met de normen en waarden die ik heb meegekregen heb van mijn ouders, ik hoop alleen dat ze hen op school niet verpesten |
|
|
Ikke
Oudgediende
De eerste stap is dat er gewoon over gepraat kan worden, zonder taboe: problemen die niet besproken worden kunnen ook niet opgelost worden. Een goed gesprek geeft je nieuwe perspectieve en bezinning |
|
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@Ikkehet moet niet te normaal worden, want dat wordt het juist voor de verkeerde dingen gebruikt. Zoals die sletjes voor een drankje of toegang tot disco naar bed gaan met je. Dat komt juist dat ze seks niet meer in verband leggen met houden van en iets intiems. Er over praten is goed, maar wel in mate en uitkijken hoe je er overpraat. Want als je net doet of het de normaalse zaak van de wereld is dan krijg je juist die rare taferelen |
|
|
Ikke
Oudgediende
@Blend dat bedoel ik ook. Je moet weten dat je met je vragen en problemen ergens terecht kunt. Je moet weten wat seks inhoudt, en de verantwoordelijkheden die je daarbij moet nemen. Dat bedenk je niet zelf, dat is overgedragen kennis... Dat bedoel ik met praten. In Amerika is 't aantal tienermoeders 't hoogste in de hele westerse wereld, waarom: omdat die kinderen gewoon geen voorlichting krijgen. Ze geven toe aan hun gevoelens en verlangens zonder dat ze eigenlijk echt weten waar ze mee beginnen en wat voor gevolgen 't kan hebben. (Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, die willens en wetens hun hele leven en hun gezondheid op 't spel zetten) |
|
|
Timmy Senior lid WMRindex: 130 OTindex: 728 Wnplts: Zeist
|
meisjes kunnen niet voetballen meisjes zijn ervoor andere dingen    |
|
|
my-angel
Oudgediende
 WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
Quote Timmy: meisjes kunnen niet voetballen meisjes zijn ervoor andere dingen    vertel eens waar ze dan voor zijn * eerst topic door lezen voor mij * |
|
|
Ikke
Oudgediende
Quote Timmy: meisjes kunnen niet voetballen meisjes zijn ervoor andere dingen    Dat soort opmerkingen zijn nou 't perfecte voorbeeld van verslappende moraal |
|
|
macfreak Erelid
 WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
inderdaad Ikke... ik ben het helemaal met je eens. wat bedoelt Timmy in gods naam dan waar ze wel voor zijn... ik snap wel wat hij bedoelt maar ik ben er niet mee eens. vrouwen zijn geen speelgoed om eerst maar eens leuke dingen mee te doen en dan te zeggen wat maakt het uit... ik heb genoeg stelletjes goed de fout in zien gaan en dat begint dan met dat soort opmerkingen. en als genoeg mensen die opmerkingen blijven maken wordt het langzamerhand normaal en is het op gegeven moment niet vreemd meer als ze gedwongen worden door sommige jongens. en daar ben ik dan vel op tegen. |
|
|