|
Wolfje Oudgediende
 WMRindex: 214 OTindex: 27.542
|
ik ben naar de verhaardag doei doei  |
|
pfft Erelid
 WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@sjefke: Precies, dat bedoel ik. T zet je wel weer ff op je plaats. Moet ik me toch maar niet zo opwinden enzo. @ Wolfje: Verhaardag  Doei  |
|
sjefke Oudgediende
 WMRindex: 1.674 OTindex: 13.736 S |
@Wolfje: Taart!!!!  Pfft: wat ik ooit in de verre oost heb gezien maakte mij heel anders.. maar na een paar jaar ga je toch weer terug vallen in oude gewoontes..;) |
|
pfft Erelid
|
in de verre oost in de zin van Polen en Romenie? Ik ga me sowieso niet vergelijken met die mensen, dat is gewoon scheef. Daarom vergelijk ik me ook niet met hongerleidende mensen in Afrika. Dat zijn totaal verschillende werelden. |
|
sjefke Oudgediende
Pfft: Thailand, Vietnam Indonesie India Cambodia  De mensen daar hebben bijna nix, en toch lachen ze de hele dag, omdat ze leven.. daar doel ik op... Oost europa heb ik ook geen zak mee.. |
|
pfft Erelid
|
Ja, dat is wel knap eigenlijk. Dat die mensen zo vrolijk zijn. Maar dat komt door een groot cultuurverschil. Volgens mij hebben zij daar een collectivistische cultuur, dus zijn ze al blij als ze iemand een beetje kunnen helpen of een goede daad verrichten. Ze hoeven niet zo veel te bezitten. Wij hebben een individualistische cultuur. Ons maakt het niet zo heel veel uit of we iemand helpen of niet, als we er zelf doorgaans maar beter van worden denk ik. |
|
sjefke Oudgediende
Ga nooit heen zonder te groeten Ga nooit heen zonder een zoen Wie het noodlot zal ontmoeten Kan het morgen niet meer doen Ga nooit weg zonder te praten Dat doet een hart soms zo'n pijn Wat je 's morgens hebt verlaten Kan er 's avonds niet meer zijn van Gothic haar PP afgeplukt...  Het Boedhisme schrijft voor alle aardse dingen wel te mogen bezitten, maar niet na te streven..het hoogste doel in leven is geestelijke rijkdom hahah  |
|
pfft Erelid
|
Het is toch eigenlijk wel echt zo, want van alleen geld en materialistische dingen word je niet blij. Als het allemaal zo makkelijk was.. |
|
sjefke Oudgediende
Pfft, we zijn nu eenmaal zo gemaakt, opgevoed... dat haal je er nooit meer uit.
Dat geeft ook niet, het is ook geen excuus, maar als ik mijn buurman hoor piepen over hoe hij zijn nieuwe auto moet gaan bekostigen terwijl zijn "oude" net 2 jaar oud is ga ik me wel eens wat afvragen;) |
|
pfft Erelid
|
Ja, bij dat soort mensen vraag ik me ook wel wat af ja. Waarom zou je nou zoiets doenxD |
|
sjefke Oudgediende
Live life and be happy is mijn motto!!  |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Ogen slaan op dat wat de natuur geeft het licht en de kleuren gebogen en gebroken door de kleinste water in een boog gespannen de aarde rond
Duistere wolken spinnen de wind zet aan de kille tocht trekt aan de laatste warmte het einde van het bestaan de zomer is heen gegaan de herfst treed aan.
Winterse wereld gestold water hangt en vangt de laatste zon de stralen schitteren oogwenken tot gauw Druppels verstart in hun wandel vast gehouden.
Wachten op een nieuwe zon waarmee de wereld begon |
|
Wolfje Oudgediende
 WMRindex: 214 OTindex: 27.542
|
ben ik weer! |
|
sjefke Oudgediende
Heey Wolfjens... nog anderhalf uur!!  |
|
Wolfje Oudgediende