|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
 Na de lagere school heb ik vaak op de Mavo gezeten.  |
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@WMR-kok: Even ter info: Groep 3 tegenwoordig staat gelijk aan de eerste klas op de lagere school die jij gehad hebt  |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Het is toch normaal dat je leert lezen en schrijven in groep 3  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@Luna: Ik denk dat WMR-kok het vergelijkt met de 3e klas lagere school van vroeger. Dan zou het inderdaad pas laat zijn  Staat namelijk gelijk aan groep 5 van tegenwoordig  |
|
WMR-kok
Oudgediende
@emmertje:  Toen was ik 6 jaar En de nonnen had ik in de kleuterschool.  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@WMR-kok: Je bent niet zoveel ouder dan ik ben, en ik heb leren schrijven toen ik 7 jaar was. Even oud als Marc nu. In dat opzicht lijkt me dus weinig veranderd  |
|
Luna
Moderator
Het is ook maar net hoe je verjaardag valt, je hebt vroeg en latertjes op school daardoor  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Ik heb 7 jaar over de lagere school gedaan en 5 jaar over de mavo.   Dat van de mavo kwam door mijn ouders.  |
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Ik kon lezen en schrijven toen ik 3 was, ik wilde het heel graag leren  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@WMR-kok: Ik heb 6 jaar over de lagere school gedaan, en 4 jaar over de MAVO. Dus die stokken van die nonnen hebben niet erg geholpen met snel leren  |
|
Luna
Moderator
Drie is wel heel jong  Dan kan je net praten  |
|
emmertje
Oudgediende
|
En dat terwijl ik na de lagere school nog met een licht taalprobleem zat. Ik sprak weliswaar ook Nederlands, maar met een zwaar Duits accent toen.  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Daardoor moest ik de 2de klas overdoen.  Ik had toen 13 onvoldoendes.  Ze waren toen van elkaar gegaan.  Elke nacht kon ik ruzies aanhoren.  |
|
Luna
Moderator
Die nonnen  |
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Quote @Luna: Drie is wel heel jong  Dan kan je net praten  Vraag mijn ouders maar, het is echt zo  In groep drie had ik al AVI 9  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@WMR-kok: Lijkt me inderdaad erg naar voor je  Mijn ouders hebben onlangs (4 november) hun 41e trouwdag gevierd  Kan er dus niet echt over meepraten; ken het niet uit eigen beleving  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Tot overmaat van ramp wou de directeur van de mavo mij van school trappen.   Maar dankzij de testen van het GAB kon ik op de mavo blijven.  Ik was namelijk geschikt voor havo/mts.  |
|
Luna
Moderator
Wij vierden feest toen mijn ouders uit elkaar gingen  Wat een opluchting was dat  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
emmertje
Oudgediende
|
@WMR-kok: Omdat we toen net in Nederland zijn gaan wonen, hebben mijn ouders maar besloten dat ik dicht bij huis maar op school moest, in het geval dat ik moeite zou hebben met aanpassen en zo. De keuze werd dus de MAVO, en dat terwijl ik getest was voor iets dergelijks als atheneum/gymnasium (Gymnasium in Dld.)  |
|
Luna
Moderator
Testen zeggen nooit zoveel. Ik kon MAVO niet eens halen, maar ben gewoon naar HAVO gegaan en gehaald. Net als die stomme Cito enzo pfff, klopt niks van  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@Luna: De CITO geeft een indicatie van wat je aan zou moeten kunnen; het is geen garantie dat je dat dan ook doet  Ik weet wel, dat ik nog nooit heb hoeven blokken voor een examen; ik snapte alles al na 1 keer uitleggen. Heb de MAVO, MEAO en later ook HEAO daardoor glansrijk kunnen afsluiten  |
|
Luna
Moderator
HEAO is ook pittig  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@Luna: Het was alleen zo rottig dat na het afstuderen er een grote werkloosheid bestond, waardoor ik maar moeilijk aan werk kon komen.  Ik was óf overgekwalificeerd, óf had niet genoeg ervaring (tja, net van school), óf het was "intern opgelost." Na 2 maanden besloot ik alles aan te pakken wat ik krijgen kon, en niet alleen te solliciteren naar banen waarvoor ik geleerd had, en vlak daarna was ik orderpicker  Scholing wil ook niet alles zeggen  |
|
Luna
Moderator
Nee, het is al jaren moeilijk. Diploma is niet genoeg als je geen ervaring hebt en ervaring is niet genoeg als je het papiertje niet hebt.
|
|