|
nietmeer
|
@Delenn: Ik weet jouw achternaam!  Roy6: Ja, maar dat mag ik nu ook in mijn eentje doen en heb daar ook uitstel voor gekregen |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
banaal: oh  |
|
nietmeer
|
@Delenn: Ja heb Broertje op gezichtsboek  |
|
Whiteshade Erelid
 WMRindex: 1.518 OTindex: 4.953
|
handbrommer  |
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
Banaal: oh kijk, je bent op dreef kerel  |
|
nietmeer
|
Roy6: Ja Delenn is nu waarschijnlijk een onderduik adres gaan zoeken.. Ik mag wat langer over het werk doen, hoef geen dood gewicht meer mee te slapen. Heerlijk |
|
ladekast Oudgediende
|
Banaal: naja, allemaal goed geregeld man  Delenn is der eigen rot geschrokken  |
|
nietmeer
|
Als ze is flauw gevallen geef ik haar wel mond op mond  |
|
Delenn
Oudgediende
er wordt hier GEEN mond op mond gedaan  |
|
ladekast Oudgediende
|
Banaal: waarom geloof ik dat meteen ...  |
|
Whiteshade Erelid
|
Quote @Delenn: er wordt hier GEEN mond op mond gedaan  alleen text op text  |
|
ladekast Oudgediende
|
Quote @Delenn: er wordt hier GEEN mond op mond gedaan  flauw weer hoor  |
|
Delenn
Oudgediende
Roy: ok, aanpassing: er wordt hier GEEN mond op mijn mond gedaan  |
|
Traevel Oudgediende
 WMRindex: 302 OTindex: 17.280 S |
dus als ik hier van m'n stokkie ga mag banaal me niet tot leven wekken?  edit: (whew) |
|
ladekast Oudgediende
|
@Delenn: je praat wel anders als je op een bowling flink onderuit gaat ?  |
|
Traevel Oudgediende
ik heb wel ergens gehoord dat mond op mond niet nodig is zolang hartmassage maar gegeven wordt  |
|
Whiteshade Erelid
|
@Traevel: zuurstof is ook wel belangrijk hoor  |
|
ladekast Oudgediende
|
@Traevel: ok nu laat ik delenn aan het woord, die weet het beter als ik  * wacht op een lang verhaal van Delenn *  |
|
Traevel Oudgediende
heb je weinig aan als het hart niet werkt  ik bedoelde zeg maar dat afwissel gedoe *hartmassage, hartmassage, blaas, blaas, hartmassage, hartmassage* |
|
Delenn
Oudgediende
Roy: als ik onderuit ga hoeft er niet direct mond op mond gedaan te worden over het algemeen @Traevel: in Amerika gaat dat inderdaad hoogst waarschijnlijk afgeschaft worden binnen de leken-EHBO omdat het weinig toegevoegde waarde heeft (vooral als de leken-met-wat-lager-IQ-EHBO-verleners lucht de maag inblazen ipv de longen waardoor de persoon eerder sterft aan kots in z'n longen dan aan z'n stilstaande hart  ) In Europa blijft het de komende jaren nog wel omdat het toch wel wát toegevoegde waarde heeft  Maar er is inderdaad een discussie gaande  als een vieze oude vent dood gaat, doe ik alleen hartmassage  Quote Roy6: * wacht op een lang verhaal van Delenn *  LOL  viel wel mee toch?  edit: in Europa geldt nu 30 hartmassages om 2 beademingen (en bij kinderen en drenkelingen 15 om 2 en bij pasgeborenen 5 om 2) |
|
Whiteshade Erelid
|
Quote @Traevel: heb je weinig aan als het hart niet werkt  ik bedoelde zeg maar dat afwissel gedoe *hartmassage, hartmassage, blaas, blaas, hartmassage, hartmassage* als je hart niet werkt en geeft hartmassage is zuurstof toch wel erg belangrijk  |
|
ladekast Oudgediende
|
|
|
Delenn
Oudgediende
@Whiteshade; zie mijn verhaal;) Zuurstof (via mond op mond) schijnt niet heel veel toegevoegde waarde te hebben. Zónder mond-op-mond bereik je (schijnt) min of meer hetzelfde omdat je de borstkas indrukt en terwijl de borstkas automatisch weer uitzet komt er zuurstof via de mond naar binnen (zuigingskracht) edit; iedereen is er stil van? ik ga eten   |
|
Traevel Oudgediende
sorry, ik was m'n gelijk aan 't vieren met taart  eet smakelijk  |
|
Delevene Erelid
 WMRindex: 17 OTindex: 2.539 T S |
Mijn avatar is wel leuk he xD
*neemt cola* |
|