|
allone Oudgediende
 WMRindex: 48.457 OTindex: 84.865
|
@linctus: en als jij niet in het café bent is het hier meestal meteen een stuk stiller. Waar is @Loek trouwens? |
|
linctus Oudgediende
 WMRindex: 1.339 OTindex: 17.058
|
Een druktemakertje ben ik nietwaar?  |
|
GroteMop1983 Oudgediende
 WMRindex: 5.862 OTindex: 7.879
|
@linctus: Ja.  En ik wacht nog op mn drankje. *Gaat op barkruk zitten.* @allone:  Ik zie nu pas dat we weer in een nieuw café zitten. Ziet er mooi uit. Laatste edit 07-12-2016 16:14 |
|
Roxichu Erelid
 WMRindex: 793 OTindex: 6.974
|
Ik vind dat iedereen in het café zijn eigen energie meeneemt. Of misschien heb ik dat gevoel alleen ik persoonlijk. Ik heb dat sowieso heel snel, dat ik aan iets of iemand een soort gevoel/energie koppel. Linctus brengt gezelligheid Allone brengt rust Mop brengt opgewektheid Alev brengt inzicht Venzje brengt wijsheid Loek brengt vrolijkheid Sla ik iemand over? Wie komt er nog meer vaak langs in het café? Ik bedoelde dus te zeggen dat ik me hier echt fijn voel, en dat de algemene energie erg prettig is, het is net thuiskomen. Maar dat vergat ik te schrijven Laatste edit 07-12-2016 17:41 |
|
nietmeer
|
Oh, apart. Zoiets heb ik niet per persoon hier.  Stora komt ook wel eens hier. Hoezo ben ik inzicht?  |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 20.937 OTindex: 47.667
|
Ik breng een keer per jaar een nieuw café.  |
|
Roxichu Erelid
|
@Alev: ik weet niet, jij bent slim, en komt soms met dingen waar ik het nog niet van die kant had bekeken. Ik heb het gevoel dat ik van jou leer @Sjaak brent toezicht  |
|
WortelKwadraat Erelid
 WMRindex: 261 OTindex: 3.117
|
Nou ik dacht laat ik ook weer eens een bakkie komen doen dan |
|
allone Oudgediende
|
|
|
Roxichu Erelid
|
Goedemorgen Lieverds |
|
Loek
Oudgediende
 WMRindex: 1.758 OTindex: 19.393
|
morgen  loek was even keidruk met werken, en dat blijft ook wel even zo  de e-mail server in Parijs ligt eruit. dus uhm in heel europa iig heeft de volledige Saint Gobain groep geen e-mail  |
|
Roxichu Erelid
|
Werk moet ook gebeuren he. Leuk, servers eruit...  |
|
allone Oudgediende
|
@Loek:  en waarom in Parijs? |
|
Loek
Oudgediende
|
@allone: daar staat het hoofdkantoor. al ons internet loopt over Parijs. het internet is ook kei traag |
|
allone Oudgediende
|
@Loek: oh.. misschien kun je beter een dagje vrij nemen  |
|
Jawel Oudgediende
 WMRindex: 1.522 OTindex: 7.041
|
@venzje: Goed geloven in z'n algemeenheid betekent voor mij dat je: - niet met alle wind van leer meedraait - bereid bent nieuwe inzichten te onderzoeken en je leerstellingen waar nodig aan te passen - er naar streeft leven en leer in overeenstemming te brengen |
|
venzje Oudgediende
 WMRindex: 21.904 OTindex: 7.769
|
Quote @Roxichu: Ik vind dat iedereen in het café zijn eigen energie meeneemt.[...] Mop brengt opgewektheid ... én energie(drank). @Jawel: Voor iemand die niet gelovig is, is goed gelovig hetzelfde als goedgelovig. |
|
Loek
Oudgediende
|
ik neem zonne-energie mee |
|
Jawel Oudgediende
|
@venzje: dan denk ik dat je het begrip gelovig ietwat beperkter neemt dan ik. Iemand die bijvoorbeeld gelooft in de evolutietheorie is, zoals ik het opvat, een gelovige. Als die persoon zich tegelijkertijd inzet voor bedreigde diersoorten is z'n leven echter niet in lijn met z'n geloof en is deze persoon dus niet goed gelovig. |
|
allone Oudgediende
|
@Jawel:  dus als je gelooft in de evolutietheorie mag je de evolutie niet helpen? Alleen de destructie?  |
|
Jawel Oudgediende
|
@allone: als je gelooft in de evolutietheorie, geloof je dat diersoorten horen uit te sterven als ze zich niet verder kunnen ontwikkelen om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden. Hierdoor ontstaat er ruimte voor andere (nieuwe) soorten om hun plaats in te nemen. Dit zou een voortdurende ontwikkeling / verbetering moeten opleveren. Door bedreigde diersoorten te helpen, help je de evolutie niet, maar werkt deze juist tegen. |
|
venzje Oudgediende
|
@Jawel: Dat kan. Maar de gebruikelijke betekenis van 'gelovig zijn' gaat over religie. De evolutietheorie is geen religie. |
|
Loek
Oudgediende
|
@venzje: is een religie eigenlijk ook niet meer dan een theorie? |
|
Jawel Oudgediende
|
|
|
venzje Oudgediende
|
@Loek: Inderdaad. Maar dan in de ruimere betekenis van het woord. Een theorie in ruime zin is een geheel van denkbeelden, hypothesen en verklaringen die in onderlinge samenhang worden beschreven. Daar valt een religie ook onder. Een wetenschappelijke theorie is een toetsbaar model ter verklaring van waarnemingen van de werkelijkheid. Een religie is niet toetsbaar. |
|