hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 [2] 3 4 5 6 7 8

Leeftijdsverschil in de liefde

20-06-07 21:04:23
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
liefde kent geen leeftijd :ja:ja:ja

20-06-07 22:58:41
Reema Sawwan
Erelid


WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
Om eerlijk te zijn;

Leeftijdsverschil heeft een enorme impact op een relatie... vooral als ie groter is dan 10 jaar...
Dat komt omdat beide partners dan aan andere dingen toe zijn...
En vaak wordt de relatie dus op die manier ontmantelt...

Maar het hangt ook van af hoe veel je voor diegene voelt, hoeveel energie je in die relatie steekt en of je met diegene goed kan omgaan...

Dus het kan slagen... tis net als andere relaties alleen je hebt een extra risico wegens de leeftijdverschil... :ja

21-06-07 09:01:49
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik zie het niet zo als risico. Het kan ook goed werken. Kijk de een heeft meer levenservaring dan de ander en die kan de jongere er doorheen helpen.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat de ene partner de andere probeert te veranderen, dat is in iedere relatie een no-no. Als je allebei de liefde voelt stromen en je bent happy met elkaar ga er dan gewoon voor. Geniet van jullie relatie. Wie heeft er iets te zeggen over jullie relatie? Precies, niemand. Niemand weet wat er precies in jullie relatie gebeurt, de gevoelens, gedachten, gesprekken, noem maar op. Ze kijken alleen naar de naakte feiten, leeftijdsverschil 10+ jaar. Als je beiden 18+ bent dan is er geen probleem. Belangrijk is is dat het zuiver is. Dus bijvoorbeeld niet zoals Anna-Nicole Smith die als 21 jarige playmate gaat trouwen met een man van 88 voor zijn geld....Als het is uit liefde, ga dan ook voor de liefde. Vraag jezelf altijd af of de ander wel respect voor je heeft als ze je bekritiseren. Kritiek mag, maar als je zegt dat je het niet prettig vindt en ze gaan door dan.....

21-06-07 09:05:24
nietmeer
Amen, daar kan ik me bij aansluiten en wie twijfel zaait bij een ander moet zelf diep in het hart kijken en zich afvragen waarom die twijfel wordt gezaaid.

21-06-07 11:13:20
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
Quote Williebillie:
liefde kent geen leeftijd :ja:ja:ja

_O_
vrienden van ons hebben 15 jaar leeftijdsverschil en 3 kinderen, dacht dat de 4e er ook an kwam, die zijn getrouwd en heel gelukkig bij elkaar
die vader is bijna 50 en de vrouw 35 ofzo

da is een heel mooi stelletje (en die man ziet er geen eens niet zo oud uit als ie echt is, dus het valt ook minder op)

21-06-07 12:55:43
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Denk aan het liedje Zomer van Rob de Nijs...Ik was 16 en jij was 28...

21-06-07 19:24:44
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik heb zelf nooit zo gelet op de leeftijd van mijn vriendje en ben er niet altijd zo mee bezig.
Ik hou er wel rekening mee en zal hem ook niet in de weg staan om de dingen te doen die hij nog wil doen.
Iemand veranderen heeft nooit zin, dat is een feit.

Denk dat andere mensen er meer problemen mee hebben dan wij zelf 8)

22-06-07 02:08:10
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
liefde ken idd geen leeftijd maar het is wel een barriere die overwonnen moet worden, en op jongere leeftijd zijn die verschillen gevoelsmatig groter. toen ik 16 was was er een meisje van 12 helemaal hotel de botel van mij, maar ik zat toen in leeftijd dat ik dan heel iets anders van een relatie verwacht dus ben verstandig geweest en heb nee gezegt, nu ben ik 20 en zij is inmiddels 17 en vind het wel jammer dat ze een vriend heeft :P mja, dat is het leven, vind over het algemeen oudere meisjes wel wat hebben, weet niet waarom

22-06-07 06:47:46
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@Loek; meer ervaring, betere communicatie - minder stress om futaliteiten?

22-06-07 07:49:35
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@heraux: was dat maar waar :nee

22-06-07 16:34:24
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik denk dat het ook in iemands karakter ligt. Volwassen zijn staat niet gelijk aan leeftijd...


26-06-07 08:42:23
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Weet je wat het ook nog eens is, vrouwen leven statistisch gezien 10 jaar langer dan mannen. dus eigenlijk is Luna heel sociaal bezig. Ze zorgt ervoor dat Twaggy niet zo lang weduwnaar hoeft te zijn. Ze gaan gewoon samen :S

26-06-07 08:44:39
nietmeer
Precies, en wie mag er trouwens over zoiets oordelen buiten de betrokkenen zelf? Dus Luuntje en Twags, heb maling aanwie ook die zegt of laat merken van ik ben t er niet mee eens! Jullie kunnen zelf wel bepalen of t ok is of niet ok

26-06-07 09:46:00
Whiteley
Erelid


WMRindex: 615
OTindex: 2.529
Ik zeg ja. Mijn ouders verschillen namelijk 11 jaar van leeftijd. Ik heb het best raar gevonden vroeger dat mensen dat blijkbaar een beetje raar vonden maar dat maakt me nu niet meer uit. Ik weet tenslotte toch niet beter. Trouwens, mijn ouders zijn veel trouwer aan elkaar i.p.v al die (jonge) stellen die na een paar jaar alweer scheiden.

26-06-07 10:55:46
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Ik ben het wel eens met Reema. Maar het ligt er ook aan hoe oud jij bent en hoe oud hij is.

Vaak kan een oudere man beter overweg met een jongere vrouw dan andersom. Ik ken een relatie waarin de vrouw ouder is dan de man (ik denk zo een 7,8 jaar verschil) en dat gaat wel goed. Ze zijn onlangs getrouwd, maar het geeft veel problemen ook als je uiteindelijk samenwoont. Daar blijft ook bij komen dat de vrouw uiteindelijk toch erg vaak het gevoel zal hebben dat hij misschien wel liever een jongere vrouw wil (zeker in die tijd van de maand).

Het kan goed gaan. Het gebeurt alleen niet vaak dit dus veel vergelijkingsmateriaal is er niet. Als jullie allebei volwassen zijn (niet in leeftijd maar in geest) en jullie ervoor zorgen dat je een gezonde communicatie hebt dan is er niks aan de hand. Zorg ervoor dat je altijd eerlijk bent over wat je denkt en voelt en geef zo gauw mogelijk aan als iets je dwars zit. Ook zul je erg rekening met hem moeten houden omdat hij dingen niet weet die jij wel weet. Je hebt tenslotte een groot stuk levenservaring meer. Geef hem nooit het gevoel van ik ben ouder dus weet ik het beter want dan voelt hij zich na een tijd ook niet lekker meer in de relatie.

Verders gewoon goede afspraken maken en heel hard werken aan je relatie. Vooral niet teveel aandacht schenken aan wat anderen denken. Veel van die mensen zijn niet opde hoogte van hoe het is, of ze staren zich blind op de leeftijd. Gebruik het als extra brandstof voor wanneer je het moeilijk hebt om te laten zien dat jullie het kunnen en dat jullie echt van elkaar houden.

Heel veel succes Luna!!

26-06-07 11:22:29
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@yakkiba
Wat je aangeeft is helemaal waar, maar geldt dat niet in elke relatie?

Ongeacht het leeftijdsverschil of wat dan ook. Als het leeftijdsverschil groter wordt kan dit een storende factor worden in de relatie. Maar in elke relatie kan dat, want wat je al aangeeft. De leeftijd is niet bepalend, maar hoe je 'ontwikkeld' bent.

Er zijn zoveel redenen waarom een relatie stuk kan lopen, of juist sterker kan worden. Leeftijd is niet iets wat daar veel invloed in heeft.
Het is echter zo dat mede door het leeftijdsverschil er misschien andere interesses zijn, omdat ze in een andere levensfase zitten.
Dit kan je echter ook hebben als je even oud bent. Als je bij elkaar past, dan maakt leeftijd niks uit.

26-06-07 11:34:24
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
@Blend

Waarschijnlijk... toch doordat we worden grootgebracht zoals we dat nu worden is het voor een man een beetje lastig accepteren dat zijn vrouw ouder en wijzer is dan hij...

Ik ken zelfs gozers die niet eens een vrouw die hen leuk vind willen. Dat gaat mij dan weer te ver. Maar ik kan het wel een beetje begijpen.

After all zijn mensen ook maar dieren niet waar?

26-06-07 11:47:13
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@yakkiba
Leeftijd hoeft niet direct verband te hebben met hoe wijs diegene is. Maar het maakt niet wie er wijzer is, als je allebei inbreng hebt in de relatie is het goed.

Iedereen weet op zijn/haar 'gebeied' wel meer dan de ander. Je vult elkaar aan. Als het altijd éénrichtings verkeer is betekend dat je niet bij elkaar past en zal eht vroeg of laat fout gaan.

Het is idd vaak zo dat de man ouder is dan de vrouw, ik durf echter niet te zeggen dat dat het ideaalbeeld is.

26-06-07 11:50:33
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
@ Blend
haha dat kan tegenwoordig ook wel wat dodelijke blikken opleveren ja :D.

Het klopt wel wat je zegt. Ik heb allen vaak het idee dat vooral mensen onder de 20 vaak gewoon... mja.... zo kinderachtig zijn... (haha en ik ben nog niet eens zo ver in de twintig)

26-06-07 11:55:56
nietmeer
Doe gewoon wat goed voelt, dan is het altijd goed...

of zoals een tegeltje bij m'n oma zei: "Doe wat je wilt, lullen doen ze toch"

26-06-07 12:01:53
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@yakkiba
Dat komt omdat het eigenlijk nog, ja...euhmmm.... kinderen zijn:P

Maar er kunnen verschillen zijn, door karakter of door dingen die je mee gemaakt hebt.

Iedereen wordt op een andere manier volwassen (volwassen zijn is je leren te gedragen in het bijzijn van anderen) en iedereen is anders.

Gelukkig zijn die verschillen er, iedereen heeft wel iemand bij wie die past. Soms duurt het alleen even om die te vinden. En soms kan er een redelijk leeftijdsverschil tussen zitten, maar als het echte liefde is. What the heck, gewoon doen:D

26-06-07 12:08:28
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
amen

26-06-07 13:24:36
Gleadar
Erelid


WMRindex: 1.671
OTindex: 4.278
heeft wel kans van slagen denk ik.

ik elk geval veel suc6 Luna

26-06-07 15:28:09
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
als het LIEFDE is dan maakt het niets uit! Liefde laat zich nergens door tegenhouden. Maar of het echte liefde is weet je meestal pas na een tijdje. Je zal het gewoon moeten uitproberen.
Dan heb je een paar leuke weken, maanden of jaren gehad. dat is toch sowieso leuker dan alleen zijn?

26-06-07 15:30:39
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
chica.. wat je zegt is niet echt erm... verstandig. Die paar jaren, maanden , weken kunnen ook zo eindigen dat je de rest vanje leven spijt hebt.

EN Verliefdheid maakt het niks uit, Liefde wel. Dan zoek je namelijk wat goed is voor allebei en ben je niet zo blind dat je niet weet wat je moet doen. Verliefdheid schakelt verstand uit, liefde denk goed na en kiest het beste.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven