hr
jaargang -23 - laatste artikel 6-5 18:00 - 74502 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 [3] 4

Hoe slim ben je echt

25-10-06 13:58:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote lanira_mommy:
Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet een eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog

Zelfde dus als de meesten.
grappig is dat ik 3 maal een ECHTE iq test bij een psycholoog gedaan heb, en daar dus een IQ van 152 scoorde, zeker weten hoog zat voor mensa namelijk vanaf 130 is men hoogbegaafd.
Ach tja tis maar een stom testje, want een echte iq test is echt een gigantisch dik pak papieren waar je 2/3 uur over doet als je snel werkt lol
dus dit testje kan nooit een indicatie geven van iemands IQ.
bovendien denk ik persoonlijk dat het EQ in het leven veel belangrijker is dan het IQ


IQ is Bullshit++
Bedenk even dit

man 14 jaar: iq = 114
man 24 jaar: iq = 114
man 34 jaar: iq = 114

wie is hier de intelligentste?

25-10-06 13:58:24
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
ik ben slim genoeg om geen bevestiging nodig te hebben van mijn intellect. :P die tijd van die test bespaar ik dus al, en die 37,50 ook. :P

@heraux, de intelligentste is diegene die zich het eerste beseft dat IQ totaal niks zegt. Het is maar een cijfertje.

25-10-06 14:00:00
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Waar zit al dat intellect eigenlijk?

25-10-06 14:06:29
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Het is afkomstig van het Latijnse intellectus, dat het voltooid deelwoord is van inter-ligere dat letterlijk betekent 'ertussen lezen'.

25-10-06 14:10:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ohh.. ja.. lief van je..

25-10-06 14:10:15
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Quote heraux:


IQ is Bullshit++
Bedenk even dit

man 14 jaar: iq = 114
man 24 jaar: iq = 114
man 34 jaar: iq = 114

wie is hier de intelligentste?


man van 34, die heeft e meeste levenservaring :S

25-10-06 14:13:06
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Quote heraux:
ohh.. ja.. lief van je..

hoe kom je daar bij, ik ben helemaal niet lief. :P

25-10-06 14:20:39
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote:

wie is hier de intelligentste?
man van 34, die heeft e meeste levenservaring


Ja, is levenservaring onderdeel van een IQ test of onderdeel van een EQ test?

En hoe kun je levenservaring meten?

Hier denk ik dat de jongen van 14 het hoogste scored..
Het is op die leeftijd is de IQ ook het meest effectief.. hoe ouder men wordt hoe minder effectief dat IQ getal wordt

e.g: iemand van 80 met een IQ van 120
hoe hoog is zijn Intelligentie leeftijd?

25-10-06 14:21:59
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
maar de EQ is hoger van de man die 34 is, en de IQ is de hele tijd gelijk, dus dan zou die 34'er toch slimmer moeten zijn??

25-10-06 14:28:17
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja maar EQ is geen onderdeel van IQ en vv - dus ze hebben niets met elkaar te maken - EQ is Emotionele Quotient terwijl IQ Intelligent Quotient is

Ok, het zijn beide Intelligenties maar in de IQ worden de EQ factoren niet genoemd.

Dus de IQ test is behoorlijk beperkt in de beschrijving van het totale intelligentie beeld - sterker nog - het onwijkt een belangrijke factor in het menselijke functioneren - Sociale vermogens, invoelingsvermogen, sympathie, empathie, inschatting, mensenkennis..

Een militair met een IQ van 140 kan zonder problemen een grote killer zijn die met veel plezier de kelen kapt..
Wat betekende die mooie IQ test hier?


25-10-06 14:40:20
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest. U moet bovendien bedenken dat de thuistest geen officiële, geijkte test is maar slechts een indicatie geeft. Daarom is voor toelating tot Mensa het afleggen van de Mensa-eindtest nodig, onder toezicht van een psycholoog.

25-10-06 14:40:46
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Pittig testje.

25-10-06 14:41:58
laurenssie
winnaar PW 06

WMRindex: 495
OTindex: 1.166
Wnplts: Zwijndrech
:D:ja

25-10-06 16:17:27
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
waarom wil iemand uberhaubt bij dat Mensa?

25-10-06 19:30:14
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
tja ja..gut..om vervolgens uitgelachen te worden bij de eerst volgende vergadering - misschien iets meer EQ in die black-box gooien..

Enne jij ook hier..
jaman 8 van 10 goed..zeg
moet ik je ook een punch geven, gratis
nee, ik moest net al wat weetjes opdreunen..

08-11-06 00:01:34
Thafrknjoa
eeej ik ben lid van mensa, 37,50 voor een test die een PSYCHOLOOG afneemt bij mensa vind ik trouwens niet echt veel of krijgen jullie allemaal nog zakgeld? Die chick die zegt dat ze een IQ heeft van 152 bij een "echte" test bij een psycholoog zal dat waarschijnlijk bij een psychiater hebben gedaan omdat ze knettergek is. Als ze die online test niet eens op het 98e percentiel kan scoren in 15/20 min dan heb je absoluut geen IQ van 152 en dan haal je zeker die mensatest onder toezicht van een psycholoog niet. En trouwens who the fuck cares??? EQ is idd waarom het gaat voor mij (en ik denk voor vele anderen), als ik moet kiezen tussen een leuk mens met een IQ van 75 die wel gezellig is of een dikke eikel met een IQ van 160 dan kies ik toch echt voor diegene met een IQ van 75. En dat ze bij die test percentiel en percentage door elkaar gebruiken klinkt heel wijs maar is een redelijk domme uitspraak. Het 98e percentiel= de bovenste 2%. Als percentiel dan gelijk zou zijn aan procent(zoals die dude zegt), dan is 98 gelijk aan 2 en dat lijkt me wel erg sterk. En idd er zitten aardig wat freaks in die vereniging, maar ook heel veel normale lui. Net als op je werk, je school of waar dan ook. Eej en de een is goed in sport de ander kan goed zingen en weer een ander is wat slimmer dus wat lopen jullie nou te zeiken. Je gaat Ronaldhino toch ook niet lopen afzeiken omdat ie goed voetbalt???

08-11-06 00:29:11
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Tovenaar:
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest. U moet bovendien bedenken dat de thuistest geen officiële, geijkte test is maar slechts een indicatie geeft. Daarom is voor toelating tot Mensa het afleggen van de Mensa-eindtest nodig, onder toezicht van een psycholoog.


je bent mensaal beet genomen en de ander is inderdaad intelligenter - die heeft nu 37.50 verdient - hatsikidee..

ik ga ook een testje in elkaar sleutelen - bent u lief - een EQ test voor beginners.. hoofdprijs een lekkere knuffel..

08-11-06 00:31:03
Tsjalaboem
Senior lid

WMRindex: 258
OTindex: 115
Wnplts: BELGIË
S
Quote heraux:
IQ is Bullshit++
Bedenk even dit

man 14 jaar: iq = 114
man 24 jaar: iq = 114
man 34 jaar: iq = 114

wie is hier de intelligentste?


Man 14 jaar... Naarmate je ouder wordt leer je bij waardoor je IQ stijgt. Dus de man van 24 en 34 jaar gaan qua IQ niet zoveel meer stijgen in tegenstelling tot de man van 14 jaar.

17-01-07 23:06:12
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
bij de iqtest van BNN, gemaakt op 17 januari 2007, had ik een score van 121. Eigenlijk interesseert het me niets, maar vorig jaar had ik 126 en het jaar daarvoor 135. Ja jongens, ik ga hard achteruit.

26-06-11 23:26:26
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Thuistest - bedankt voor het inzenden

Bedankt voor het maken van de test, en het invullen van uw gegevens!

U krijgt zo spoedig mogelijk de bevestigingsbrief thuisgestuurd, waarin instructies staan hoe u zich kunt opgeven voor een van de testdagen in Utrecht.

26-06-11 23:58:04
jano
Senior lid


WMRindex: 594
OTindex: 360
T S
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest. U moet bovendien bedenken dat de thuistest geen officiële, geijkte test is maar slechts een indicatie geeft. Daarom is voor toelating tot Mensa het afleggen van de Mensa-eindtest nodig, onder toezicht van een psycholoog.

27-06-11 00:15:23
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Laten we een topic van 4 jaar oud bumpen. :|

27-06-11 00:17:01
jano
Senior lid


WMRindex: 594
OTindex: 360
T S
@Jannick: oo da zie ik eigenlijk nu pas:P

maar toch wel een grapig testje dus waarom ook niet:P

17-08-11 16:48:30
DrZiggy
Administrator


WMRindex: 4.544
OTindex: 206
S
@heraux: Dat is het mooie aan een IQ test, je wordt vergeleken met je eigen doelgroep. Dus eigenlijk zijn ze binnen hun eigen doelgroep even slim.
Pas als je ze alle 3 in dezelfde groep plaatst (bijvoorbeeld allemaal in de categorie 24jaar) kan je zien wie slimmer is.

Over het algemeen gezien zou ik zeggen die van 34. Omdat je tussen de 20 en 40 op de top van je kunnen zit (biologisch gezien) en je door de extra jaren levenservaring sterker kan scoort op meer vlakken.

17-08-11 21:40:29
nietmeer
Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

PS: U gelooft het zelf misschien niet? Veel hoogbegaafden denken namelijk dat iedereen zo snel denkt of zo snel zou moeten denken. Kijk ook hier.


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven