|
Andreesie
Oudgediende
 WMRindex: 1.051 OTindex: 44.631
|
das wel erg raar  |
|
Clio Erelid
 WMRindex: 90 OTindex: 2.794 S |
Ben heel ff (hoop ik) weg |
|
ArjanDo Erelid
 WMRindex: 221 OTindex: 3.307
|
wil je zo graag weg hier  |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik heb 'm gisteravond uitgezet, ben gaan slapen en toen ik 'm vanmorgen aan wilde zetten kreeg ik dit  |
|
Lisbeth-Salander Erelid
 WMRindex: 240 OTindex: 9.062
|
hallo allemaal  |
|
ArjanDo Erelid
|
hoevaak piept die? lange korte piepjes? |
|
Andreesie
Oudgediende
|
 kaira @Ikke: heb je in 1 keer stroom uitgezet, of normaal? |
|
Ikke
Oudgediende
Computer uitgezet, verdeelstekker uit zoals ik al meer dan 'n jaar lang met succes gedaan heb. De Bios piept zoals hij ook piept wanneer de computer wel gewoon opstart. Ik vermoed dat de voeding naar de pietenwei is vertrokken  |
|
ArjanDo Erelid
|
zou kunnen, maar dan krijg je meestal helemaal geen spanning meer het zo je MoBo ook kunnen zijn  |
|
Andreesie
Oudgediende
|
als je het zo doet is het raar, dat het zolang goed is gegaan met je BIOS  |
|
Ikke
Oudgediende
Het kan het Mobo juist niet zijn... Dan zou de bios 'n andere piepcode geven... |
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Is vrij normaal hoor Andreesie... ik werk ook al een jaar off 12 op die manier, met zeven computers... alsie uitstaat, hupsa, de stroom eraf.  Ik zet nooit mijn monitor of speakers uit  |
|
Andreesie
Oudgediende
|
Quote pietjevlip: Is vrij normaal hoor Andreesie... ik werk ook al een jaar off 12 op die manier, met zeven computers... alsie uitstaat, hupsa, de stroom eraf.  op die manier wel ja, doe wij ook, maar als de comp aan staat en je trek de stekker eruit.. |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
ik wel mn monitor en dr zitten speakers in mn monitor dus.... |
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
@An: Nee joh... Ikke zegt toch dattie de computer eerst uitzet  KairA: hoi   / Per systeem zit er een stekkertje in de wand... naar een stekkerblok met schakelaar... als de computer uitgaat, doe ik die schakelaar om, en de monitor en speakers gaan vanzelf uit  |
|
Ikke
Oudgediende
En een functionerende voeding zorgt er niet alleen voor dat er een spanning over het moederbord staat, maar zorgt er ook voor dat dat een constante spanning is. Kan ook zijn dat de spanning die door de voeding opgewekt wordt niet regelmatig is. De spanning die het wachten op de reactie van de computerwinkel opwekt is daarentegen wel constant  Quote Andreesie: op die manier wel ja, doe wij ook, maar als de comp aan staat en je trek de stekker eruit.. Dan valt de spanning over de onderdelen weg en slaat de computer uit. Het enige dat daardoor schade kan ondervinden is het bestandssysteem op je harde schijf (en daar gebruik ik ext3 voor, een bestandssysteem met een ingebouwde beveiliging voor als de stroom uitvalt) |
|
ArjanDo Erelid
|
Quote Ikke: Het kan het Mobo juist niet zijn... Dan zou de bios 'n andere piepcode geven... zeker wel ik had precies het zelfde wat bleek me MoBo was stuk... |
|
Clio Erelid
 WMRindex: 90 OTindex: 2.794 S |
Ben er weer. |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
Hoi PV  |
|
Andreesie
Oudgediende
|
Quote Ikke: Quote Andreesie: op die manier wel ja, doe wij ook, maar als de comp aan staat en je trek de stekker eruit.. Dan valt de spanning over de onderdelen weg en slaat de computer uit. Het enige dat daardoor schade kan ondervinden is het bestandssysteem op je harde schijf (en daar gebruik ik ext3 voor, een bestandssysteem met een ingebouwde beveiliging voor als de stroom uitvalt) dan is het dus niet dat |
|
Timmy Senior lid WMRindex: 130 OTindex: 728 Wnplts: Zeist
|
hallooooo....
mag je hier een andere site promoten...? |
|
FeddeVW Senior lid
 WMRindex: 81 OTindex: 1.228
|
hallo |
|
Andreesie