hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 10:00 - 74452 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


[1]

Proefverlof ?

17-07-06 12:05:09 - Quote! - @SlomNoel
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Het schijnt in Belgie al net zo erg te zijn als in Nederland. Steeds vaker gaat het mis na proefverloven van criminelen.

Quote NOS:
België jaagt op beruchte crimineel
De Belgische politie maakt jacht op één van de beruchtste criminelen van het land. De man heeft zich, vermoedelijk gewond, verschanst in een warenhuis in Waver, in Waals-Brabant.

De crimineel keerde gisteren na verlof niet terug naar de gevangenis. Hij is veroordeeld tot 19 jaar voor een reeks zware overvallen. De politie kwam hem vanochtend op het spoor in Waver.

Tijdens een achtervolging is op hem geschoten. Daarbij is hij vermoedelijk gewond geraakt. Tijdens de achtervolging werd de snelweg E411 tijdelijk afgezet. De Belgische politie heeft de winkel in Waver omsingeld.
Ik vraag me af waarom dat proefverlof nog in ere gehouden wordt.
Als ik een bekeuring krijg voor te hard rijden, krijg ik toch niet (een gedeelte van) m'n geld op proef terug ?

Idem met de gevangenisstraffen: je krijgt bv 10 jaar voor een vergrijp en na 7 jaar mag je al naar huis.
Als ik een bioete krijg van 100 euro, hoef ik toch niet maar 70 euro te betalen ?

17-07-06 12:06:43 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
stank voor dank heet zoiets 8O ze moeten het idd maar es afschaffen, dit werkt niet

17-07-06 12:09:19 - Quote! - @Voogeltje
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
In nederland hoef je ook altijd maar 2/3 van je straf uit te zitten. Behalve bij levenslang (24 jaar is dat) en T.B.S.

17-07-06 12:22:57 - Quote! - @Blehhh111jr
Blehhh111jr
Senior lid

WMRindex: 378
OTindex: 238
Wnplts: Paterswold
S
Eens een crimineel, altijd een crimineel

17-07-06 12:23:17 - Quote! - @Blehhh111jr
Blehhh111jr
Senior lid

WMRindex: 378
OTindex: 238
Wnplts: Paterswold
S
Quote Voogeltje:
In nederland hoef je ook altijd maar 2/3 van je straf uit te zitten. Behalve bij levenslang (24 jaar is dat) en T.B.S.

Volgens mij is levenslang 25 jaar.
Maar ik kan het fout hebben.

17-07-06 12:26:16 - Quote! - @SlomNoel
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Quote Voogeltje:
In nederland hoef je ook altijd maar 2/3 van je straf uit te zitten.

Ja, dat geldt voor gevangenis/vrijheidsstraf, maar niet voor bekeuringen/boetes.
Probeer maar eens 66,67 euro over te boeken naar het CJIB als je een bekeuring van 100 euro gekregen hebt. Dan heb je toch een probleem, ben ik bang. En dan 'goed gedrag'... mag je ook als je te vroeg een boete betaalt, 10% achterhouden ? Dat is immers ook 'goed gedrag' :)

17-07-06 12:26:31 - Quote! - @Blehhh111jr
Blehhh111jr
Senior lid

WMRindex: 378
OTindex: 238
Wnplts: Paterswold
S
Ja denk ik ook :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven