hr
jaargang -25 - laatste artikel 21-8 18:00 - 78345 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 [2]

Schakelschema

18-06-08 22:29:36 - Quote! - @LoenaNigra
LoenaNigra
Senior lid

WMRindex: 695
OTindex: 9
Dat is precies wat ik zeg Andresie, die eerste schakeling was nl. alles parallel he. Lees maar in de quote hierboven 'om de totale stroom (ampere dus) uit te rekenen bij parallelschakelingen moet je de stromen optellen. Bij de onderste schakeling met de 9V batterij is het zoals jij zegt, maar dat zei ik ook hierboven.

19-06-08 07:26:07 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.631
oja, sorry loena, je had inderdaad gelijk, ik wist niet dat die er ook nog was:$

19-06-08 13:48:59 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
En hij werkt.
Verder heb ik nu bluetooth op mijn pc
Nu nog een Wiimote erbij, en dan...

20-06-08 17:59:19 - Quote! - @LoenaNigra
LoenaNigra
Senior lid

Nou ben ik wel benieuwd wat je van plan bent met een hoop brandende LEDjes, bluetooth en een Wiimote...8O Of hebben die 3 niks met elkaar te maken?

20-06-08 19:44:07 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

je schijnt een wiimote (die gebruikt ook bluetooth voor verbinding met je wii) op je pc te kunnen aansluiten, ook met bluetooth, en zo'n wii mote gebruikt ook een balk met infrarode ledjes om zijn positie te bepalen, en er zitten in dat ding accelerometers.

22-06-08 16:01:35 - Quote! - @LoenaNigra
LoenaNigra
Senior lid

dan moet je wel ook infrarood ontvangers hebben, die zitten in je wii. En infrarood LEDjes en ontvangers los kopen lijkt me goedkoper als een wii, als je 'em toch gaat slopen.

22-06-08 21:51:09 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

@LoenaNigra
Volgens mij vergis jij je een beetje.
De ontvanger zit ingebouwd in de wiimote, de LEDjes zitten in de Sensor Bar, die wordt meegeleverd bij de Wii. Maar ik heb dus geen Wii, en daardoor moet ik of een aparte sensor bar kopen, of eentje zelf bouwen. Zelf bouwen scheelde mij 10 euro of zo, dat is wel de moeite waard vind ik.
Ik heb gelezen dat het er slechts om gaat dat je een infraroodbron hebt.
De Wiimote schijnt zelfs zijn locatie te kunnen bepalen als je twee waxinelichtjes op 19 cm afstand van elkaar onder je beeldscherm zet.

23-06-08 14:21:27 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
zoals jij nu die ledjes in de laatste schakeling in serie geschakeld hebt dan is het aan het eind te weinig om de ledjes te laten branden. in paralel schakeling zou dit wel kunnen, maar niet zoals jij dat nu wil.
met paralel blijft de stroom gelijk en met serie word de stroom minder per led

15-12-10 01:41:02 - Quote! - @firebird40
firebird40
Nah om iedereen uit zijn/haar lijden te verlossen kun je voor dit schakelschema probleem ook kijken bij de LED wizard. Deze wizard kun je alle belangrijke waarden invoeren zoals de bronspanning (2.4V), werkspanning (1.45V), verbruik stroom (20mA standaard bij meeste LED's) en de hoeveelheid LED's (bij eerste schema 8 stuks). Als schakeling geeft de wizard dat alle 8 LED's parallel geschakeld moeten worden met elk een 56 Ohm weerstand.
Geloof me ik spreek uit ervaring dat deze wizard goed werkt.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven