hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 10:00 - 74440 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 [2] 3 4 5 .... 44 45 46 47

Hagelblog, van Venzje

28-05-20 13:00:50
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Mamsie: Ja, die.

28-05-20 14:15:43
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.574
OTindex: 4.889
Met die prijzen voorkom je wel zwerfafval.
afbeelding
Dit plastic tasje kost maar € 890,--

28-05-20 15:14:19
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Grouse: Oei. Ik zou daarvoor € 8,90 al rijkelijk veel vinden.

19-06-20 13:13:08
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
----------------

Ik word wel wat eenzaam van al dat gethuiswerk. Ik moet in elk geval nog tot september, dus als het daarbij blijft, ben ik pas op de helft.
Maar even afwachten wat het kabinet woensdag gaat verzinnen. Mijn woongemeente heeft alvast besloten om de termijn op te rekken naar 1 januari, dus ik maak me voorlopig nog maar geen illusies...

19-06-20 14:21:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.847
OTindex: 90.684
Quote:
Het probleem met een echt koetsie is: als je even niet oplet wordt het een foetsie...
ik heb noch een hond noch een koetsie.. wat nu?

@venzje: heb je geen (lange) zomervakantie waarin je kun gaan kanoën ?

19-06-20 14:47:05
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
over thuiswerken kan ik niet meepraten, de heftrucks en takelinstallaties waarmee ik mag spelen om de kost te verdienen, die passen niet in mijn flatje, maar ik kan mij voorstellen dat je het zat wordt als je maandenlang niet verder mag dan de supermarkt....

hier vindt de overheid dat we zelf onze verantwoordelijkheid moeten nemen, afstand houden en als je symptomen hebt thuis blijven. meestal gaat dat goed, maar eerder vanmiddag stond ik in de rij buiten voor de apotheek, waar een dronken man veel te dicht bij mij aan mijn hoofd zeurde. ik wees hem erop dat ik in de rij stond bij de apotheek, en misschien wel besmettelijk was (a)
hij rende schreeuwend weg en de hele rij mensen (zag er een minuut eerder ziek en zielig uit) bulderde van de lach (6)

19-06-20 15:27:56
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@botte bijl: Ach, wat is mogen? We mochten het hier best hoor, maar het werd ernstig afgeraden. En dan beslist de baas, of in mijn geval: die van mijn opdrachtgever.

En dat afwijkende Zweedse beleid klinkt mooi, maar toch lijken de resultaten hier en daar wat tegen te vallen.

@allone: Ik neem waarschijnlijk drie weken. Maar ik moet het nog regelen.

19-06-20 16:30:53
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Op mijn werk mochten we gewoon doorgaan.
Gelukkig wel. En we hadden het ook druk, soms wel extreem druk.
Midden in de nacht stonden ze bv een heel eind in een rij buiten.
Keurig op gepaste afstand.
En zonder morren, mensen waren heel gewillig.
Er was weinig gedoe tijdens de lockdown.
Maar wat wel lullig was voor de mensen was dat de brandstof steeds goedkoper werd en niemand hoefde te tanken.
En nu ze weer de weg op gaan stijgen de prijzen weer,

19-06-20 17:39:14
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.847
OTindex: 90.684
@stora: ja, da's idd gemeen :D

22-06-20 06:43:54
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Klopt, normaal tankte ik altijd minstens twee keer per week meer dan 50 liter, nu nog hooguit eens per twee weken.
En de prijzen waren inderdaad belachelijk laag, maar ik vond ze nog steeds niet hoog.

Mijn situatie is effectief niet heel veel veranderd sinds de ergste beperkingen (een echte lockdown was het niet eens). Behalve dan dat ik nu de hele dag echt in mijn eentje zit te werken. Toen de scholen dicht waren zat er tenminste boven ook nog iemand, waar ik koffie mee kon drinken en zo.

22-06-20 08:53:47
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@venzje, bij ons zijn de goedkopere stations alweer met de euro op de 1.50
Op het station waar ik werk schat ik dat we op de 1.65 zitten voor een liter euro.
Maar dat geeft niet want ik tank daar nooit. Ik had me ooit voorgenomen om mijn werk niet mee naar huis te nemen :)

22-06-20 09:09:46
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@stora: Ik heb geen kijk op benzineprijzen, ik rijd diesel. Ik heb vorige week getankt voor € 1,09 p/l.

22-06-20 09:13:42
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@venzje, ik rijd benzine.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de dieselprijs bij ons is.
Vroeger wel.
Toen werkte ik bij een station waar je elke dag met een lange stok het bord moest aanpassen. En de ene dag een cent goedkoper en de volgende dag 2 cent duurder.

22-06-20 10:41:39
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.847
OTindex: 90.684
Quote @stora:
@venzje, bij ons zijn de goedkopere stations alweer met de euro op de 1.50
Op het station waar ik werk schat ik dat we op de 1.65 zitten voor een liter euro.
Maar dat geeft niet want ik tank daar nooit. Ik had me ooit voorgenomen om mijn werk niet mee naar huis te nemen :)
haha ok
jij stopt een tijger in je tank?!

Benzine getankt in Duitsland gisteren: 1.25 of 1.28 per liter (afhankelijk welke je koos, super waarschijnlijk nog iets duurder, maar niet veel)


24-06-20 15:40:16
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Wij hebben trouwens een student in huis uit Portugal en die loopt stage bij TNO.
Die gaat elke dag trouw naar kantoor en daar is hij dan de hele dag alleen aan het werken aan zijn project.
Want alle tno'ers werken thuis op dat kantoor.
Hij moet die stage doen want anders kan hij niet afstuderen.
Maar blijkbaar doet hij het heel goed want ze willen hem voor een ander project in dienst nemen.


25-06-20 10:09:41
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote @stora:
Want alle tno'ers werken thuis op dat kantoor.
Ze wonen op kantoor? 8O:+

Maar die jongen zit dus de hele dag in zijn eentje daar te werken? Dat kan niet thuis?

25-06-20 15:15:04
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@venzje, dat klinkt wel vreemd:)
Er is in ieder geval 1 iemand die de deur opendoet. Of hij het thuis kan doen, geen idee eigenlijk.
Hij is in ieder geval blij dat hij zijn stage kan doen.

25-06-20 15:20:46
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@stora: Met digitale begeleiding door een thuiswerkende stagebegeleider zeker? 8-)

25-06-20 15:40:45
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@venzje, ik zal het wel eens vragen aan hem. Maar ik denk wel dat ze blij met hem zijn, want hij mag misschien gaan meedoen met een ander project. Betaald en wel.

26-06-20 09:55:37
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@stora: Dat blijft toch de beste manier om ergens binnen te komen. #ok

26-06-20 15:09:10
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
------------------------

Naar aanleiding van @Mamsie's taalperikelen in Frankrijk, en de opmerking van @GMVersluis.

Toen ik net in mijn twintiger jaren was, kwam ik al jaren zo vaak in de weekenden in Wallonië, dat ik de Franse taal behoorlijk goed onder de knie had. Zodanig zelfs, dat Fransen mij regelmatig voor een Waalse Belg versleten.
In die jaren zonder rijbewijs was andermans auto mijn favoriete vakantievervoer: ik was een fervent lifter en heb een groot deel van Europa doorkruist met de duim en een tekenblok (voor het maken van liftbordjes).

Ik was een keer aan het eind van de dag met een reisgenote gestrand in een plattelandsdorpje in de omgeving van Nevers en we zochten een plaats om ons tentje op te slaan. Dat deed ik tijdens het liften vaak in de vrije natuur, maar deze keer waren we midden in een plaatsje gedropt. Een camping zou in deze omgeving een veiliger keuze zijn.
Het was etenstijd en het dorp was uitgestorven. Mijn metgezel en ik banjerden door een park, toen we een wandelend echtpaar tegenkwamen, terwijl aan de randen van ons blikveld een paar kennelijk bijbehorende kinderen aan het schommelen waren.
In mijn keurigste Frans sprak ik hen aan en vroeg of er misschien een camping in het dorp was, of dat ze misschien een andere plek voor ons tentje wisten. O jawel, was het antwoord, er hoorde een prima camping bij het dorp, maar dat was nog wel een héél eind lopen.
Op dat moment kwamen de beide kinderen aandartelen: "Papa, wat zegt die meneer?" We zijn toen maar in het Nederlands verdergegaan. :D

Hiermee is het verhaal nog niet afgelopen. Nadat we uitgelachen waren, vertelde het echtpaar dat ze een huis in de omgeving bezaten en dat ze ons wel even met de auto naar de camping zouden brengen. Maar eerst moest er gegeten worden en ze hadden gereserveerd in een restaurant.
Lang verhaal kort: we hebben op hun kosten luxe gedineerd, waarna we met een dikke BMW 7-serie naar de camping zijn gebracht.
Laatste edit 26-06-2020 15:09

26-06-20 17:39:01
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.847
OTindex: 90.684
@venzje: Ik was in Frankrijk aan t liften in de hete zomer van '76. Samen met een vriendin, blond haar, lange benen, korte broek...  ;)
enfin, we werden afgezet op een kruising, waar wel 15-20 andere lifters stonden, allemaal van t mannelijk geslacht.
Je voelt t al aankomen: we hadden nog niet eens onze duim opgestoken of er stopte al een auto voor ons. Schuldig keken we naar al die andere, in de verzengende hitte zuchtende lifters. Maar die gaven aan dat we maar beter in konden stappen, en weg konden gaan..
Oneerlijke concurrentie!

26-06-20 22:39:11
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@allone: Ja, zo ging dat. Hoewel een gemengd koppeltje vaak minstens zo snel weg was. Het sterkst heb ik dat ondervonden bij een vier rijstroken brede oprit van de Périférique in Parijs. Daar stonden ook zo veel lifters, maar wij werden als gemengd koppel als eerste meegenomen.

26-06-20 23:51:30
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@venzje: Nou, je viel wel met je neus in le beurre...:P

16-07-20 21:07:23
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
..................................

Geen slechte cover van Shine on you crazy diamond.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 .... 44 45 46 47

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven