hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 11 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 [5] 6 7 8 9

Blog van Ronnymij

08-01-21 10:41:41
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.571
OTindex: 7.906
@Emmo: Doe ik ook, maar het lijf wil nog niet al te enthousiast meewerken. Afgelopen weekend zat ik al op een kilometer of vier. Vermoedelijk in tegenstelling tot bij jouw vader verwacht ik voorlopig nog een stijgende lijn.

08-01-21 10:59:53
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo, meer oefenen, ja ja, maar dat moet je wel kunnen dan. Nu, na 5 maanden ellende begint mijn teen eindelijk zeer langzaam te herstellen. Hopelijk kan ik over een maand of twee weer een beetje sporten. De wond was dermate diep dat de pees en spieren kaput zijn, ik kan de teen niet meer buigen.. Gelukkig staat hij vanzelf een graad of 20-25 omhoog, dus erover struikelen zal ik niet :P

08-01-21 11:12:48
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@venzje: @KhunAxe: Het was dan ook lichtelijk ironisch bedoeld.

08-01-21 14:11:28
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.571
OTindex: 7.906
@Emmo: O écht? _O-

13-01-21 12:13:06
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 671
OTindex: 22.232
Sterkte vandaag Ron! (L)

18-01-21 08:00:55
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.571
OTindex: 7.906
@Ronnymij: Hoe is het afgelopen? Uitgedotterd?

21-01-21 22:51:18
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@venzje: jaaa uitgedotterd inderdaad. Nu op naar het revalidatie-traject, en uiteindelijk weer aan het werk. Ik kan niet wachten.

21-01-21 23:50:05
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.590
OTindex: 94.512
@Ronnymij: Dát kan ik me voorstellen! Er is een feite geen beter leven dan het gewone, alledaagse leven. En dat zie je vaak pas als dat verstoord wordt.
Ik hoop dat dat gewone leven weer snel realiteit wordt voor jou! *)*)*)

22-01-21 02:38:20
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.603

22-01-21 07:14:07
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.571
OTindex: 7.906
Kijk eens aan. Goed nieuws dus. ok

23-01-21 11:01:46
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.696
OTindex: 3.186
@Ronnymij: Weer even bijgelezen, fijn dat het weer goed met je gaat. ok

14-02-21 15:40:54
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
Weer even bijspammen hier. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen hier. Met mij gaat het goed, al merk ik wel dat er veel veranderd is in mijn lichaam na het hartinfarct. Dat valt natuurlijk tegen, maar misschien gaat het straks beter als de hartrevalidatie gaat beginnen. Ik heb mij laten vertellen dat dit traject op z'n minst een half jaar duurt, en misschien langer, dus dat baart me zorgen mbt mijn werk/bedrijf.

Ik werk al niet meer sinds 5 november, dus ik moet dingen gaan beslissen voor de toekomst.

Vandaar dat ik hier de laatste tijd wel geregeld kwam kijken en lezen, maar niet echt de behoefte had om te reageren op de artikelen of verhalen van iedereen.

Maar goed, ik kom hier toch elke dag even koekeloeren en vind het fijn om jullie reacties te lezen en jullie namen online te zien.

Op betere tijden! Groetjes en liefs van Ron *)

14-02-21 17:24:56
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.400
Hey Ron, fijn te lezen dat je gezondheid beter faat, revalideren is heftig, maar het plezier dat je weer van alles kan is het waard :)

Sterkte met je keuzes voor je bedrijf *)

14-02-21 22:38:25
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@Beereekhoorn: dankjewel :)

14-02-21 22:52:58
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Quote @Ronnymij:
Ik heb mij laten vertellen dat dit traject op z'n minst een half jaar duurt, en misschien langer, dus dat baart me zorgen mbt mijn werk/bedrijf.
Volgens mijn broer (fysiotherapeut) komt in principe iedereen die een hartinfarct gehad heeft er weer bovenop. Grote probleem is dat mensen na een infarct vaak te angstig zijn om het lichaam weer (zwaar) te belasten. Ik neem aan dat die revalidatie ook fysiotherapie inhoudt. Luister goed naar die gasten. Maak je je zorgen (is doodnormaal): vertellen. Als de 'peut zegt: doorgaan, dan doorgaan. Ook al vertrouw je het niet.

15-02-21 00:10:58
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: 'Volgens mijn broer (fysiotherapeut) komt in principe iedereen die een hartinfarct gehad heeft er weer bovenop.'

Met respect voor je broer, dat is een nietszeggende uitspraak natuurlijk. Ingeval er wat kleppen of stents vervangen of geplaatst kunnen worden? Ja, ja dan geloof ik dat iemand een hele goede kans heeft om er bovenop te komen.

Mijn hartfalen is een gevolg van ofwel een eerder onopgemerkt hartinfarct, of mijn jarenlange hoge bloeddruk... Of beide.

Toch kan – meestal bij een groot, gecompliceerd of te laat behandeld hartinfarct - de hartfunctie nog altijd ernstig verminderen, wat tot hartfalen kan leiden. Behalve door het afsterven van een stuk hartspier kan hartfalen ook ontstaan door het ‘stug’ worden van het hart.

Hoe dan ook, mijn hart is beschadigd beyond repair, dus het enige dat ik kan doen is medicijnen te nemen die de zaak onder controle proberen te houden, meer niet.

Je broer heeft gelijk als hij zegt dat tegenwoordig dankzij medicijnen en lichte chirurgische ingrepen het hart beschermt kan worden tegen verdere hartinfarcten, maar als het hart door hoge bloeddruk of een hartinfarct beschadigd is dan is dat progressief en niet te verhelpen! Enkel te vertragen..

Larry A. Allen c.s. vroegen 122 patiënten met hartfalen naar hun levensverwachting en vergeleken dat met prognoses op basis van het zogeheten Seattle Heart Failure Model (SFHM). De helft van alle patiënten (gemiddelde leeftijd 62 jaar) overschatte zijn levensverwachting met maar liefst 40 procent.

Onderzoek wijst uit dat de mediane levensverwachting vijf jaar bedraagt (dan is nog 50% van alle patiënten in leven). Van de patiënten met zeer ernstig hartfalen overlijdt bijna 90 procent binnen een jaar.


Ik herhaal, vaak is het hartfalen een gevolg van een hartinfarct, dus is het logisch te zeggen dat ze samenhangen.

Nee, je broer is IMHO veel te optimistisch..

15-02-21 22:16:49
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@Emmo: ik begin inderdaad ook met Fysio, dus ik laat mij wel leiden door de experts. Vertrouwen in mijn lichaam is erg geschonden, maar in de technologie van vandaag heb ik des te meer vertrouwen.:ja
Het is een tweede kans besef ik, maar ik ga er alles aan doen om die op een goede manier te gebruiken.

15-02-21 23:05:34
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@KhunAxe: Daarom ook "in principe".
Sommige gevolgen van hartfalen zijn onomkeerbaar. Daar zal de patiënt mee moeten leren leven.
Echter, ook daarmee kan het lichaam meer dan de patiënt zich realiseert.
Zoals @Ronnymij hierboven stelt moet de patiënt daarin vertrouwen hebben. Dat is niet alleen fysiek, maar vooral mentaal.

16-02-21 00:23:35
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Ronnymij: @KhunAxe: @Emmo: Mijn Lief heeft op zijn 37ste een hartinfarct gehad en een paar maanden nadat hij weer thuis was, hebben ze hem weer naar de hart bewaking gedaan...Alleen was het die keer een paniekaanval. Ook een nicht van mij kreeg na een hartaanval een paar weken naderhand een paniekaanval.. Dat schijnt heel veel voor te komen. Net zoals @Emmo: zegt: Het vertrouwen in je lijf is weg en dat is vooral mentaal.

16-02-21 06:09:04
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: @HoLaHu: De eerste weken nadat ik thuis was lag ik 's-nachts weleens naar mijn hart te luisteren.. Klopt hij nu te snel? Onregelmatig? Als je daarmee doorgaat maak je jezelf knettergek, dus dat doe ik niet meer. Ik zorg dat mijn onderbroek altijd schoon is ingeval ik dood omkieper, (dat schijnt te moeten, als je onderbroek maar schoon is! :P )

Maar ik ben geloof ik onduidelijk geweest: Ik heb GEEN hartaanval of hartinfarct gehad!

Ik ben plat gegaan door hartfalen, mijn hart begon gek te doen omdat hij beschadigd is, door jarenlange hoge bloeddruk, door een eerder onopgemerkt hartinfarct? We weten het niet en we zullen het ook nooit te weten komen. Wat er bij kwam was natuurlijk ook de pulmonale hypertensie waardoor mijn longen vol liepen met vocht.

Ik lag niet enkel met een slecht hart maar ook lag ik zoetjes aan in mijn eigen vocht te verdrinken. Daar heb ik weinig van meegekregen omdat ik een dag of 2 van de wereld ben geweest, maar toen ik wakker werd kreeg ik er wél een staartje van mee, dat was tamelijk ongezellig 8O

Na een hartinfarct kunnen patiënten vaak geholpen worden middels dotteren of stents plaatsen. Dat is bij mij allemaal niet aan de orde, mijn hart is beschadigd en dat wordt nooit meer beter, kan ook niet genezen worden. Wat men gelukkig wél kan is het e.e.a., (overlijden dus), rekken door medicatie die mijn bloeddruk laag houdt, mijn bloedvaten verwijdt zodat het bloed er makkelijker doorheen gaat en het hart niet zo hard hoeft te werken en door mijn diabeteswaarden omlaag te krijgen.

Lieve vrienden van me, maak niet de fout om een hartaanval of hartinfarct te vergelijken met hartfalen. Ja, het is 't zelfde orgaan, maar de mankementen zijn heel anders..

Ik heb een paar foto's die genomen zijn toen ik k.o. lag met een zooi slangen aan en in mijn lijf. Maar de paar mensen die die foto's gezien hebben vonden het een vreselijk gezicht, dus zal ik ze jullie besparen.

.

Laatste edit 16-02-2021 06:13

16-02-21 22:39:10
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@KhunAxe: ik herken dat wel. Dat naar je hart luisteren, en bij elk steekje denken dat er weer iets mis gaat daarbinnen.
Naarmate de maanden verstrijken en de steekjes minder worden krijg ik er wel meer vertrouwen in dat ik nog een tijdje mee zou kunnen gaan.
Morgen de eerste training van de hartrevalidatie, en dan zie ik vanzelf waar mijn grenzen zijn bepaald. Het feit dat ik dagelijks lange wandelingen van gemiddeld 8 km maak sinds november, en inmiddels ook 13 kilo lichter ben, zijn goede signalen.
En voor de rest kan ik alleen maar hopen dat het niet nog eens gebeurt.

16-02-21 23:32:20
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Ronnymij: Je bent heel goed bezig makker!! ok Ikzelf kan nog niet echt fatsoenlijk lopen i.v.m. die verrekte wond onder mijn grote teen, maar die is eindelijk aan het beteren.

Ik ben van plan om zo'n loopmachine aan te schaffen en in de slaapkamer te zetten. Dan kan ik elke dag thuis wandelen/lopen terwijl de airco zachtjes staat te snorren ;)

afbeelding

Ik zie je wanneer je 100 wordt gozer! :D

Succes morgen!

.

Laatste edit 16-02-2021 23:33

17-02-21 06:24:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.603
@Ronnymij: succes morgen *)


18-02-21 22:27:06
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@KhunAxe: @allone: Dankjulliewel :)
Het ging goed, maar was best zwaar. Hoofdzakelijk fitness-oefeningen op toestellen, en ik moest ook een looptest doen die langzaam versnelde, tot ik echt aan het hardlopen was. Daar kwam ik mijzelf tegen, buiten adem, waar ik vroeger nog veel over had :( Daarom hete het waarschijnlijk ook revalidatie ;)

@KhunAxe sterkte makker, ook jij bent er eentje van die niet bij de pakken neer gaat zitten gelukkig.

Misschien lijkt het door mijn afwezigheid anders, maar ik ben blij dat ik hier jullie reacties op artikelen kan lezen, en ook mijn verhaal af en toe kan doen.*)

19-02-21 00:49:04
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Ronnymij: Goed gedaan jongen! ok

Ik moet volgende week komen maar heb geen idee of ik ook die dingen moet doen, denk het eigenlijk niet, zal wel weer een dag vol met meten en bloed afnemen worden :P

We zien wel, hou je taai Ron!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8 9

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven