hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 70 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11

blog van Buick

23-12-21 14:20:59
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Haha dat is lief (L)
5 lange weken voor hem en jullie dus.
Sterkte!!

28-12-21 08:12:25
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
Update.
Het gebroken pootje van de jonge hond geneest goed.
Voordeel dat het een jonge hond is.
Maar de dierenarts die de poot gespalkt heeft die had de spalk te hoog.
Waardoor het bovenste deel van die spalk de huid kapot maakte.
Met als gevolg een open wond tot op het bot.
Nu elke 2 dagen naar de dierenkliniek om de wond te verschonen.
Kosten van 180 tot 210 euro.
Dus we zijn zelf de wond nu aan het verschonen.
We hebben een tube medicatie gekregen die vrij duur is, maar in het verleden met een hond goede resultaten gehad met pure honing. Tip van iemand honing is plakkerig, dus maak een papje met pure honing en vaseline zonder toevoegingen en je hebt hetzelfde als dat dure medicijn.
Dus uitdagingen genoeg :)
De jonge hond moet rustig aan doen, dus alle meubels anders gezet zodat hij niet rond kan rennen.
Hij rent en klautert als of hij geen gebroken poot heeft.
Hij moet een kap over zijn kop en dat is niets.
Stoot continu tegen je benen aan en dat is niet prettig.
En hij is heel slim want af en toe krijgt hij die kap, soort lampekap, af.
Hopelijk komt er vandaag ons andere wapen binnen.
Een luchtband die over zijn nek gaat en waar hij ook niet bij de wond kan.
Niet zeggen dat het een zielige hond is.
De wildebras is nog net zo wild voor hij een gebroken poot kreeg.
Wat een heerlijk beest :P

28-12-21 08:24:13
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
Is het niet zo dat als de dierenarts een fout maakt (te hoge spalk waardoor wond), dat hij voor de behandeling moet betalen?
Nou ja, iig heb je zelf een oplossing, en er zijn verschillende soorten honing, vloeibare en dikke.
Succes er mee. En ja, (jonge) dieren krijg je er niet zo gauw onder, het is net alsof ze niet merken dat er iets niet in orde is. Maar misschien krijgt hij ook pijnstillers?

28-12-21 08:32:03
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.316
Wat een toestanden, gelukkig heeft de hond er het minste last van, ben benieuwd hoe zo een luchtband werkt, maar denk dat jij het wel prettig vind :)



28-12-21 08:43:59
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@Beereekhoorn, hij heeft nu zo'n lampekap om.
Hij heeft er geen last van, maar weet een manier om die af te krijgen.
Een luchtband, denk aan een kleine zwemband, waar een stoffen voering omheen zit.
Die gaat om zijn nek en dan kan hij zijn kop niet omlaag krijgen.
Dus hij kan niet zijn wond likken .
Maar we hebben 3 honden en 1 van de honden likt als hij de kans krijgt aan zijn poot.
Dus we hebben werkroosters moeten omgooien zodat er altijd 1 bij de honden is.
Wij hebben trouwens wel last van de lampekap, want de kleine wringt zich in allerlei bochten en onze benen zijn beurs door die kap :)

28-12-21 08:51:38
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@allone, hij krijgt een pijnstiller en antibiotica.
Wij weten nu al dat we geen geld van de eerste dierenarts gaan terugkrijgen.
Maar nog een nachtje slapen en dan een goede brief sturen.
Krijgen we geen goed antwoord dan melden we het in de buurtapp en in het huis aan huis blad van de wijk.
Dierenartsen zouden dierenvrienden moeten zijn, maar ze willen gelijk de volle mep.
Geen betalingsregeling.
En ze vragen gelijk de hoofdprijs.
Daarbij gaven ze verkeerde informatie.
De hond moest geopereerd worden.
Maar de rontgen foto's opgestuurd naar de dierenkliniek in Utrecht en de arts daar zei, het geneest goed, dat opereren wij niet.
Doorverwezen naar een dierenkliniek in barendrecht en die hadden gelukkig geen plek. En zodoende mochten we sávonds laat in de dierenkliniek in Den haag komen.
En dat is 1;5 km van ons huis.

28-12-21 08:56:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Buick: pech..
.. en dierenvrienden moeten ook leven en ook betaald worden, maar ik ben blij dat jullie uiteindelijk bij de goede terechtgekomen zijn, die niet opereren als het niet nodig is #ok

28-12-21 09:01:11
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@allone, er zijn meer mensen krap bij kas als zoiets gebeurt.
Je zou ook een afbetalingsregeling kunnen treffen.
Wij hebben thuis een dierenpotje en daar zat best veel in.
Maar zoveel kosten ineens.
Dierenartsen denken dat iedereen Maup caransa is.

Ow ja, het is een echte Mechelaar.
Dat soort honden zie je bij rellen en dan staan ze vooraan.
Standaard geven ze in de dierenkliniek een roesje zodat die rustig wordt en een band om zijn bek.
Logisch, als het pijn doet dan bijt een hond van zich af.
Maar de volgende dag troffen we dezelfde arts en die zei, Hoeft geen roesje en die band hoeft ook niet.
het beestje gaf geen krimp toen ze met hem bezig waren.Laatste edit 28-12-2021 09:10

28-12-21 09:26:25
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
Quote @Buick:
Tip van iemand honing is plakkerig, dus maak een papje met pure honing en vaseline zonder toevoegingen en je hebt hetzelfde als dat dure medicijn.
Honing wordt voor die doeleinden een paar duizend jaar gebruikt. :ja

28-12-21 09:32:07
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@Emmo, we woonden In Mechelen en onze hond toen werd aangereden. Gelukkig zat er een dierenarts op 200 m afstand.
Beest werd geopereerd en kreeg een stalen pen.
Wij naar huis. Maar door het ongeluk ook een open wond die niet dicht wou.
Wij terug.
Was er een Chinese dokter daar. Die zei, ik schrijf met liefde zalfjes voor , maar probeer het eens met honing.
Wij geprobeerd en na een paar dagen was de wond dicht.
Wij helemaal verbaasd want die man had goed aan ons kunnen verdienen met zijn zalfjes.
Een potje honing kostte toen iets van 3 euro.

28-12-21 11:10:37
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@Buick: Die hond, dat was dan een Mechelse Herder. Zo niet... dan toch.
Maar geweldig goéd, iets om altijd te onthouden, dat van die honing.

Ik heb op de een of andere manier dit hele verhaal gemist.
Maar wat een toestand met het dier en wat een geluk dat hij zulke toegewijde baasjes heeft. Is het een hond die ik indertijd gezien heb?

Laatste edit 28-12-2021 11:17

Laatste edit 28-12-2021 11:20

28-12-21 14:29:02
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@Mamsie nee deze ken je nog niet.
Deze is 7 maanden oud.
Die jij ken, dat is de zwarte new Foundlander, de oude herder maar die is dus overleden en de jonge herder, maar die is verlamd aan zijn achterpoten.
En daar hebben we een karretje voor gevonden, waar zijn achterkant dan in hangt maar de eigenwijs wil dat nog niet.
Maar met hulp ( we houden zijn staart vast) en dan kan hij wel de tuin in en doet daar zijn ding.
Van alles gezond tot een volle ziekenboeg.

28-12-21 15:42:20
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@Buick: Waarvoor hebben honden anders een staart hè! 🐕

28-12-21 16:21:34
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@Mamsie, hun staart is hun roer :)
Zo sneu voor dat beest. Hij had zo graag samen met de kleine rondgerend.

28-12-21 17:10:01
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@Buick: Dat is inderdaad sneu. Dat doen honden ,denk ik toch het liefst, lekker rondrennen. Klopt dat?

28-12-21 17:23:52
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@Mamsie, of als ze ouder worden lui op de bank liggen want hun natje en hun droogje wordt verzorgd.
Het zijn net mensen :)
Maar er wordt wel druk gespeeld.
Hij ligt op de bank en de kleine staat net buiten bereik met een speeltje in zijn bek.

29-12-21 09:07:17
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@Buick: Inderdaad..... dáár hoef je geen hond voor te zijn... 🙄

20-03-22 07:47:06
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
==================================================================
En ja hoor, weer.
Vorige week zat ik in de shop wat aan te vullen, om half 7 in de ochtend.
De deur gaat open en ik kijk, 2 gasten en ik zie een mes, type broodmes en een pistool.
ik moet naar de kassa , ik voorop en in dat korte stukje bedacht ik, ik trek de deur dicht.
Dus ik stap de kassaruimte in en met een rotgang trek ik de schuifdeur dicht en doe hem op slot. en rende naar kantoor want mijn raam stond ook een stukje open.
En toen rende die gasten weg.
En toen was het al over.
Dan sta je even te trillen als een juffershondje.:)
Je belt 112 en ik dacht gelijk dat wapen zal niet echt zijn.
Aan de telefoon al een signalement doorgegeven en dan zijn er al vele politiewagens onderweg. Je ziet ze niet maar ze rijden dan in een cirkel om het pand heen om te zoeken en binnen een half uur waren die gasten gevonden.
Bleken het 2 jongens van 13 en 14 jaar te zijn. Maar dat zie je niet als ze voor je staan.Ik vond ze wel wat klein.
Nee, ik was niet bang, hoewel ze wel heel dichtbij stonden. En ik bleef heel rustig en ik ben trots op mezelf dat ik zo alert reageerde door die deur snel dicht te doen. En dan moet je mee naar het politieburo om aangifte te doen en dan ben je pas heel laat thuis.
Die 2 minuten maken het tot een spannende dag.


20-03-22 07:54:15
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Buick: spannende dag klinkt als de 'understatement of the year'. Ik ben nog nooit door een pistool bedreigd en heb geen idee wat ik zou doen. Maar ondertussen heb je veel ervaring? Knap dat je zo'n goed signalement kon doorgeven dat ze meteen opgepakt zijn.
Wordt het niet aangeraden om overvallers gewoon te geven wat ze willen? Maar blijkbaar wist je wat je deed...
~ 13 en 14 jaar is wel heel erg jong. En half 7 's ochtends een idiote tijd voor ze om onderweg te zijn; was dat een late avond of een vroege ochtend? Voor zo jonge gozers zijn dat beide vreemde tijden.

Gefeliciteerd :)

Laatste edit 20-03-2022 07:56

20-03-22 08:10:16
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@allone, ook op een cursus die ik ooit had werd verteld blijf kalm, werk mee en geef dat geld mee. Maar ik heb alle 3 de keren dat ik ze op bezoek had niets meegegeven.
Dat rustig blijven dat zit er wel in, maar ik heb het niet aan mijn geefklier. :)
Maar stel dat ze wel in de kassaruimte waren en werden afgeleid door het geld, hooguit 300 euro dan had ik ze misschien tegen elkaar aan geduwd of wie weet wat er dan gebeurd zou zijn. Dus blij dat ze buiten het kassahok bleven.
Ik vind het wel jammer dat ik niet hun gezichten heb gezien toen ze zo dichtbij waren en er ineens een deur tussen hun en het geld was :)

Kinderen van 13 en 14 jaar die waarschijnlijk al lang buiten waren.
Mochten jullie snachts buiten toen jullie die leeftijd hadden?
Dus ik vermoed dat die gezinnen wel bezoek krijgen van de kinderbescherming of hoe dat ook heet.

Laatste edit 20-03-2022 08:12

20-03-22 08:31:23
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Buick: ja idd.. dat geeft wel blijk van niet alleen kalmte maar ook veel zelfvertrouwen en goed inschattingsvermogen #ok

Heb je geen camera waarop hun gezichtsuitdrukking staat?

.. op mijn dertiende / 14 lag ik om half 7 's ochtends in bed. Mijn ouders lieten me wel weggaan 's avonds in het weekend toen ik ouder was, maar met 13 / 14 had ik niet eens vrienden die toen al 'uit' gingen. Het zou niet in me op gekomen zijn

20-03-22 09:42:06
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@allone de een was helemaal gemaskerd maar bij de ander zag je een stuk gezicht.
Maar er zijn geen camera's bij die deur en dat is jammer.
Ik zei het tegen mijn andere nachtcollega en niets ten nadele van mijn andere collega's maar die begreep precies wat ik bedoelde. Misschien ben je in de nacht wel alerter.
Ik was gelijk naar achteren, want de had een wapen. Achteraf nep, maar dat hoef je niet te ervaren als het niet nodig is.

20-03-22 09:56:11
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
Jeetje..... dat zal een hartverzakking geweest zijn van de schrik!
Twee van die snotneusjes die zoiets uithalen, dat belooft iets voor als ze volwassen zijn. En niet veel goeds, vrees ik.
Maar gelukkig ben je er weer heelhuids vanaf gekomen, ik hoop dat je geen nachtmerries hieraan overhoudt!

20-03-22 09:57:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Buick: ik neem aan dat het 's nachts stiller en rustiger is, zodat je meer aandacht heb voor wat er gebeurt.. overdag zijn er misschien zoveel indrukken en moet je zoveel 'tegelijk' doen dat je geen tijd hebt voor details.?!
Dus je bent blij met je nachtdienst? :)

20-03-22 09:59:56
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
@Mamsie, ik ben vooral trots op mezelf dat ik zo alert reageerde.:) Van de drie overvallen was dit de minst erge.
@allone, nog steeds blij met nachtdiensten:)
Maar het is een druk station en altijd genoeg te doen. Dus genoeg indrukken elke dag.

Laatste edit 20-03-2022 10:01

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven