Nutteloze weetjes |
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Door erosie wordt een berg in 100 jaar ongeveer 1 centimeter kleiner. Of dus zo'n 10 centimeter per 1000 jaar.
|
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
De koala is een van de zeldzame zoogdieren met een vingerafdruk. Bovendien is de afdruk zelfs met een microscoop moeilijk van de menselijke vingerafdruk te onderscheiden.
|
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.000 OTindex: 93.451
|
Quote @ledi: Door erosie wordt een berg in 100 jaar ongeveer 1 centimeter kleiner. Of dus zo'n 10 centimeter per 1000 jaar. India bewoog vroeger voor geologische begrippen zeer snel (ongeveer 10 cm per jaar) naar het noorden. Tegenwoordig beweegt India nog steeds met een snelheid van 2 cm per jaar verder op Azië in, zodat de Himalaya groeit met de voor geologische begrippen enorme snelheid van ongeveer een centimeter per jaar. klik hierLaatste edit 08-01-2014 06:28 |
|
nietmeer
|
Coney island (bij New York) heette in de Hollandse tijd Konijneneiland. |
|
nietmeer
|
De croissant is een Weense uitvinding en zag het licht in 1683, na het belg van Wenen door de Ottomanen. De vorm herinnert aan de Turkse halve maan. |
|
nietmeer
|
De aantekenboeken van Marie en Pierre Curie zijn nog steeds radioactief.
|
|
nietmeer
|
Een zonsverduistering kan maximaal 7 minuten en 31 seconden duren. |
|
nietmeer
|
Frederik de Grote gebruikte champagne om thee te zetten. |
|
nietmeer
|
Overdag worden meer meisjes dan jongens geboren. |
|
nietmeer
|
In Libanon is het verboden om seks met een bok te hebben. Geitje, OK. |
|
nietmeer
|
Honden hebben geen blindedarm. |
|
nietmeer
|
Twintig procent van de volwassen wereldbevolking heeft geen verstandskiezen. |
|
nietmeer
|
Een kip kan hooguit 13 seconden vliegen. |
|
nietmeer
|
Alle glimmende metalen worden zwart als je ze fijnmaalt. Behalve aluminium. |
|
nietmeer
|
Mensen met het syndroom van Naegeli hebben gen vingerafdrukken. |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Grouse: Overdag worden meer meisjes dan jongens geboren. hierdoor: Quote @Grouse: 52 % van de mensheid is vrouw. ? Quote @Grouse: Twintig procent van de volwassen wereldbevolking heeft geen verstandskiezen. ik heb er vier.. maar ben dan ook een verstandig iemand |
|
allone Oudgediende
|
onze hersenen zijn te groot, er is geen plaats voor verstandskiezen klik hierLaatste edit 08-01-2014 11:01 |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
ik had het hier moeten plaatsen
ik zat even prive en dacht... stel dat bacteriën roest kunnen veroorzaken
dus hup even internet op zoeken en ik vond dus interessante weetjes over roest en soorten roest en soorten bacteriën die dus teren op metaal, plastiek, rubber en ook goud..
dat van goud had ik al eens eerder gelezen-dat goud lagen worden afgezet door bacteriën..
maar zoek maar eens op roest en bacteriën dat verhaal, de verhalen zijn echt zeer interessant -en niets nieuw..
in veel industriën moet men zich weren tegen bacteriën de leven van bepaalde olie producten - rubber, nylon, plastiek dus. Maar ook metaal vretende bacteriën die pijpen, buizen en structuren ondermijnen met veel gevolg.
Zo is er ergens een pilaar van grote leeftijd gemaakt van metaal die niet roest terwijl deze frequent onderhevig is aan regen.
hoe zou dat nu zitten? |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Quote @Grouse: Coney island (bij New York) heette in de Hollandse tijd Konijneneiland. Inmiddels is het Konijneneiland verhuisd naar het Heegermeer. Quote @Grouse: Mensen met het syndroom van Naegeli hebben gen vingerafdrukken. Kunnen koala's dat ook krijgen? @heraux: Er schijnt zelfs een bacterie te zijn die de kunststof carosserie van Trabants eet, bijgenaamd de 'trabicille'. Laatste edit 08-01-2014 11:08 |
|
allone Oudgediende
|
|
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
@allone: Kijk even iets hoger op deze pagina: Quote @ledi: De koala is een van de zeldzame zoogdieren met een vingerafdruk. Bovendien is de afdruk zelfs met een microscoop moeilijk van de menselijke vingerafdruk te onderscheiden. |
|
allone Oudgediende
|
@venzje: ah, dank - die was ik alweer vergeten.. er staan hier zoveel leuke nutteloze weetjes |
|
allone Oudgediende
|
de snelheid van de lucht bij een nies kan oplopen tot 165 km/h |
|
nietmeer
|
De aardbei is de enige vrucht met zaad aan de buitenkant. |
|
nietmeer
|