hr
jaargang -23 - laatste artikel 16-4 14:00 - 74403 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen


1 2 3 [4] 5 6 7 ...11 12 13 14

Blog functionaliteit stopt

05-05-15 18:24:43
Kolleke
Erelid


WMRindex: 1.240
OTindex: 6.293
Hmm, ik moet zeggen dat mijn bezoekjes aan WMR de laatste tijd ook minder waren, nu zal het zeker nóg langer duren voordat ik weer eens terug ben 8O

05-05-15 18:28:02
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.693
OTindex: 3.186
Ik vind het doodzonde dat juist de blogs weggehaald worden. Ik lees ze altijd en ik vind ze juist zo prettig om ze af en toe te gebruiken omdat je zelf in de hand hebt of je het wilt laten staan of weg wilt halen. Dit heb je niet op het forum, daarom reageer ik daar juist een stuk minder, ook valt het in een forum niet vlug op als je een hulp vraag hebt en dan heb je nog dat je mensen beter leert kennen als ze bloggen.

@DreamerTje: Ik lees je blogs wel maar ik wil daar niet reageren omdat er telkens om een e-mailadres gevraagd wordt dus is het niet hetzelfde want je kreeg hier het antwoord.

Nu moet je er trouwens ook aan gaan denken dat je tekens die persoon die een vraag gesteld heeft ook vermeld op de juiste manier zodat deze weet dat er gereageert is en dan maar hopen dat het geen onderewerp is zoals @Raaf dit laatst had want dan zoek je je verloren in dat stukje forum.

Kun je niet een gratis forum hier linken dan is het verder hetzelfde alleen ga je dan even naar een forum op de achtergrond, dit doen meer sites en went heel vlug dan kunnen we gewoon blijven bloggen. Je kunt ook een limiet aan het bloggen geven zodat verouderde blogs weggehaald moeten worden, de meeste hebben toch al geen plaatjes of zijn de linken veranderd, dit geldt ook voor de geplaatste artikelen, hier staan er ook een hoop die al niet meer naar het artikel gaan.

Juist de blogs zijn de reden dat ik hier lid ben gebleven, dus dan wordt het alleen nog de artikelen lezen en dat vind ik dan weer jammer. Ik ga blogs zoals die van @Emmo en @Grouse en de andere leden (ook @zotteopa hoor) echt missen als ik deze op het forum moet gaan zoeken.

05-05-15 18:51:28
nietmeer
Het nadeel van 'n forum gebruiken als blogs, is dat de gebruikers niet dezelfde controle hebben.
Je moet alsnog een bericht sturen naar 'n moderator, wil je iets verwijderd of aangepast hebben.

Verder kun je een topic niet personaliseren, zoals bij een blog.
Ook zit alles onder elkaar, wat onoverzichtelijk is. Het meest belangrijke vind ik is dat je één post hebt, en daaronder reacties erop.

Dus iets in artikelvorm, maar dan niet openbaar.

05-05-15 18:51:49
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
@omabep: Ik snap je opmerking over het gratis forum niet helemaal, we hebben het nu over de blogs die ophouden te bestaan.

05-05-15 18:53:34
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
De grootste reden dat ik dagelijks even kom WMRen zijn de blogs. Vind het heerlijk om die altijd terug te lezen. Ik ben bang dat je hiermee nog veel meer actieve leden verliest. Ontzettend jammer dit :-(
Hoop serieus dat je je nog bedenkt.

05-05-15 18:54:03
nietmeer
@Voogeltje: Je maakt een gratis forum, opent een topic met als naam "Blog van ... " en gebruikt het topic als een blog.

05-05-15 18:56:14
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Alev: forum = blog, topic = blogpost. Je zou dan een forum per blog moeten openen, niet ideaal.

05-05-15 18:59:34
nietmeer
Geen blogs is wel ideaal?

05-05-15 19:01:49
nietmeer
Jammer, ik ben hier sowieso totaal niet actief meer, maar ik lees wel dagelijks de blogs van iedereen. Als dit verdwijnt, denk ik dat ik hier nog veel minder zou zijn.

05-05-15 19:01:51
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.693
OTindex: 3.186
@Voogeltje: Als het om ruimte gaat wilde ik aandragen dat je een forum hier aan kunt hangen en dat dit gratis kan. Dan zou het forum hier opgeheven kunnen worden, op je contact na natuurlijk, maar het scheelt heel veel ruimte.
Want of men nu hier aan elkaar doorschrijft of optelt of dat dit nu daar gebeurd, dat maakt niet echt uit, het zijn spelletjes, maar de blogs zijn iets persoonlijk en de antwoorden zijn reacties op die persoon of vraag of soms zijn blogs juist een aanvulling op de artikelen. Ik weet wel dat er weinig gebruik van gemaakt wordt op dit moment, maar het voegt nu juist hier iets toe wat andere sites niet hebben. Ik vind het gewoon jammer dat juist dat onderdeel weggehaald wordt.

Lees net het andere antwoord, maar het is niet de bedoeling dat het de blogs vervangt het was mijn bedoeling om juist het forum te vervangen zodat de blogs hier konden blijven bestaan.

Laatste edit 05-05-2015 19:04

05-05-15 19:05:29
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Nog even de redenen waarom ik de blogs stopzet op een rijtje:

- Blogs worden door maar zeer weinig mensen gebruikt
- Blogs worden maar door zeer weinig mensen gelezen
- Advertentie opbrengsten op de blogs zijn zeer laag
- Blogs nemen relatief veel ruimte in
- Blogs belasten de servers relatief zwaar

We gaan terug naar de kern activiteit: opmerkelijk nieuws!

05-05-15 19:11:22
duimelotje
Senior lid

WMRindex: 82
OTindex: 924
Wnplts: Kirchroa
Zo ontzettend jammer dit. Kan me helemaal vinden in de argumentatie van omabep. IK begrijp jou ook wel Voogeltje, maar ik heb zelf de indruk, als regelmatige blogger dat de forums veel minder gebruikt worden en dat daar misschien ruimte ziet ten behoeve van de blogs.

05-05-15 19:15:18
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.391
@EruYagami Dank je zal komende maand eens kijken of het iets voor mij is :)

05-05-15 19:19:39
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.579
OTindex: 94.486
Ik vraag me af of het nog de moeite loont om een blog te maken, ik denk dat er nauwelijks meer iets gelezen gaat worden als je er eerst zelf achteraan moet gaan om het te vinden.

We zitten in het vervolg dus voor de kat zijn dinges te schrijven, geen vrolijk vooruitzicht.
Hiermee wordt waar maar raar gevaarlijk uitgehold, ik ben serieus bang dat dit de doodsteek wordt voor deze gezellige vriendensite.

Waarschijnlijk ben ik dan ook weg hier.Laatste edit 05-05-2015 19:20

05-05-15 19:21:34
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
@duimelotje: op het forum is ongeveer 2x zoveel activiteit

@Mamsie: in wordpress.com kan je blogs volgen!

05-05-15 19:29:17
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Mamsie, we gaan niet weg:)
Ik vond het een late 1 aprilgrap en niet eens een leuke:D
Maar ik deed dus een poging om op wordpress een blog te maken , in ieder geval te kijken, maar daar is mijn naam gereserveerd.
Gaan ze een beetje mijn naam inpikken.

05-05-15 19:35:08
duimelotje
Senior lid

WMRindex: 82
OTindex: 924
Wnplts: Kirchroa
Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg het niet geregeld met dat blogpress dinges..

05-05-15 19:47:57
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Met Wordpress leren werken kost ook wel wat tijd :) Volgens mij wordt zelfs bij de aanmelding gevraagd of je een blog wilt importeren, maar het is alweer een tijd geleden dat ik mijne heb aangemaakt.

05-05-15 19:48:22
nietmeer
Ik vind het jammer @Voogeltje

Wat ik vooral jammer vind is dat het zo abrupt gebeurt, zonder overleg met de leden.

Het voelt bij mij alsof je met de stekker in je hand ons vertelt dat het licht over een minuut uit gaat. dat bedoel ik niet verwijtend, maar meer uit angst omdat ik weet dat WMR-blogs voor veel mensen hier veel meer betekent dan een plekje om wat neer te schrijven.

Ik ga ervan uit dat alle bestaande blogs inclusief reacties verwijderd zullen worden op de aangegeven datum?

Is het niet mogelijk om met een simpel linkje hier op een onafhankelijke blogsite te komen zodat het voor de digibeten onder ons met een simpele muisklik bereikbaar wordt? Misschien is dat een stomme vraag, maar het zou ook de drempel verlagen.

Ik begrijp je argumenten, maar wat meer democratie zou ook fijn zijn.

Laatste edit 05-05-2015 19:51

Laatste edit 05-05-2015 19:56

05-05-15 19:58:10
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Ik denk dat je prima de blogs weg kunt halen. Dit betekent een verschuiving naar het forum met linkjes naar een bepaalde blog.

Dat het voor veel mensen meer betekent, vind ik niet Voogeltjes zijn zaak. Je kiest er zelf voor om persoonlijke dingen te bloggen op een openbare site die mogelijkheden heeft geboden om het privé te houden. Ik denk dat veel mensen daar teveel waarde aan zijn gaan hechten en niet stil hebben gestaan bij het feit dat het nog steeds een site is, geen gemeenschap met een bepaalde inspraak.

Je gaat toch ook niet aan nu.nl vragen of ze rekening met je willen houden omdat je berichten over het geloof of weet ik veel niet aan kan?

05-05-15 20:02:50
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 671
OTindex: 22.225
O 8O lekker dan :{
Ja, zelfs niet kennis te hebben om je eigen blogs tebehouden :{ :$

Snap 't ff helemaal niet hoor!!!

05-05-15 20:10:39
nietmeer
@DreamerTje: Als mensen en hun gevoel er niet meer toe doen op een site, dan kunnen we toch net zo goed de krant gaan lezen?

Natuurlijk is het niet Voogeltjes zijn zaak of probleem.Maar het wordt wel een probleem voor een aantal leden die niet zo goed zijn met computers.

Misschien handig om het dus wat meer tijd te geven en bijvoorbeeld een overlappende periode waarbij beide opties bestaan.

Dan kan Voogeltje de blogs op WMR laten doodbloeden en de leken onder ons met hulp van hier de weg laten vinden naar de nieuwe modus.

Is dat nou zoveel gevraagd? Volgens mij onderscheidt WMR zich juist door de warmte en persoonlijkheid onder de leden.Maar goed , dat is slechts de mening van mij

05-05-15 20:17:21
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Mwoah, je hebt nog 3,5 week de tijd om uit te Voogelen (haha :$) hoe je een blog over kunt zetten.

Ik snap je opmerking wel over de warmte hoor, maar misschien wordt daar nu wel teveel van verwacht..

En trouwens: de site was toch ook eigenlijk bedoeld als krant?  ;)

05-05-15 20:20:27
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
@Ronnymij: Soms moet vervelende beslissingen nemen en 1 maand is wat mij betreft behoorlijk ruim. Vanaf 1 juni blijft alleen nog je blog uitleg beschikbaar voor bezoekers en de database zelf blijft dan nog wel een maandje of wat beschikbaar om je blogs te exporteren.

@Zuwe: Ik heb een 10 pagina tellende handleiding gemaakt hoe je je blog kan exporteren en importeren bij wordpress. Mocht je er niet uit komen, laat het dan even weten.

@duimelotje: waar gaat het mis?

05-05-15 20:24:03
duimelotje
Senior lid

WMRindex: 82
OTindex: 924
Wnplts: Kirchroa
@Voogeltje: bij de eerste stap al om naar blog export te gaan

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 ...11 12 13 14

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven