hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-4 18:00 - 74469 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

UK Riots

11-08-11 21:45:13
nietmeer
Give us your thoughts about the Riots.

Oftewel, wat vind jij van de rellen in Engeland?

Om goed geïnformeerd te zijn, kun je engelse kranten als The Telegraph, The Times en andere kranten online lezen. Ook is Nu.nl een goede.

Een paar vragen:

Wat vind je hier van en waarom?

-Sociale media aan banden leggen
-Het mogen verwijderen van gezichtsverhullende kleding bij verdenking van illegale activiteiten
-Het leger inzetten==========================

Nog even een apart ding dat mij vandaag op viel: De rellen leidden wel af van het eens zo grote afluisterschandaal. Daar hoor je nu niks meer over. Ik hoor niets meer over Strauss-Kahn en andere hot Items.

=========================

Rellen in Antwerpen. Reactie op de UK?

========================

Geef aan wat jij ervan vindt.

11-08-11 21:48:17
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Cameron zei ook dat hij de CCTV (camerabeveiliging op straat) beschikbaar wilt stellen voor de winkeliers.
Hij zei daarover: "Local shops should be able to use CCTV, and you'll see people walking out of court, hiding their faces, because they know: That's how they're caught!"

"Kleine winkels zouden CCTV moeten kunnen gebruiken, en je zult mensen uit de rechtbank zien komen die hun gezichten beschermen, omdat ze weten: Dat is hoe ze zijn opgepakt!"

Ook de winkeliers die niet verzekerd zijn, krijgen alsnog geld van de Engelse regering, vind ik super! Ook uitstel van belastingen is geregeld, super!

11-08-11 21:49:27
nietmeer
ik vind het ook super, Cameron doet wel zijn best. Maar het leger vind ik te ver gaan, nog.

11-08-11 21:50:51
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik heb vandaag het spoeddebat beetje gevolgd, het klonk erg positief qua ordehandhaving.

Hij heeft ook gezegd: Ik wil alle mensen oppakken. Niet alleen de personen die in contact zijn gekomen met politie, maar ook daarvoor. Maar daarvoor hebben we CCTV.

11-08-11 22:03:03
Isis-Nova
Senior lid


WMRindex: 757
OTindex: 381
Met gesloten vragen maak je het niet echt aantrekkelijk om te reageren ;).

11-08-11 22:08:29
nietmeer
geef mij je gedachten ;) Maar dit is er een van :ja Ik zal er naar kijken, dank je wel :ja :D

12-08-11 07:36:42
is-toch-zo
Erelid


WMRindex: 408
OTindex: 2.411
Als er in Egypte een opstand goed verloopt dankzij facebook, is dat het succes van de sociale media.
Als diezelfde media bij rellen in London worden gebruikt moeten we dat verbieden.
In Egypte kwam de bevolking in opstand tegen een dictator die de rijkdom voor zichzelf houdt en zijn bevolking arm houdt.
Nu komen de mensen in opstand omdat ze geen werk, geen inkomen en bijna geen leven meer hebben. Terwijl de leiders van 't land meer geld hebben dan ze eigenlijk nodig hebben.
Ik praat hiermee de vernielingen en plunderingen niet goed, maar ik kan me de frustratie bij werkloze britten best voorstellen.
Meten met twee maten?

12-08-11 11:14:00
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
ITZ: Maar waarom doen er dan van die jongen kinderen mee?
Er is een jongen van 11(!!) die voor de rechtbank moet verschijnen (of al is verschenen) in Schotland.

Het gaat dus blijkbaar niet alleen om werkloosheid of inkomen. ;)

==

Daarnaast: Ongeveer het hele Engelse parlement is het er wél mee eens dat als je in een opvang woont en problemen veroorzaakt, je eruit wordt getrapt.
Het is heel grof, maar als je complete steden met een groep naar z'n grootje helpt, vraag je erom. :ja

12-08-11 15:34:58
nietmeer
@is-toch-zo: De revolutie van Egypte was voor basale vrijheden. Deze uitbarsting van geweld, nauwelijks een protest, en zeker niet geweldloos bedoeld, is een abominabel nertsengedrag...

12-08-11 18:45:36
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
Ik vind dat die relschoppers zich de ogen uit hun kop moeten schamen, al die vernielingen, al het geplunder, al het geroof, waar is dat nou in hemelsnaam goed voor :|.

Frustratie om iets is één ding, dan ga je de straat op of handtekeningen verzamelen of weet ik veel wat. Onschuldigen hierin betrekken zorgt er niet voor dat het probleem wordt opgelost. Je krijgt hoogstens een pak slaag van de politie, celstraf of nog erger.

Wat mij betreft mogen ze al die relschoppers een flink pak slaag geven, de schade op ze verhalen en daarna in de cel (desnoods werken in de cel ter betaling van de schadevergoeding).

12-08-11 19:06:03
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
relschoppers... deden ze dat maar..
dan waren de rellen er zo uit geschopt..

het zijn.. relscheppers..

ik snap de verspreking dan ook niet..

12-08-11 20:19:24
nietmeer
@heraux: scheppen zij rellen of zijn ze deel daarvan.

Of spreek je weer in raadselen...

Nou ja, onwards then? Ik vind dat deze mensen absoluut niet in hun aanvankelijke behoeftes voldaan moeten worden, omdat dit niet de manier is om dat af te dwingen. Ook al zijn hun idealen en behoeftes nog zo eerlijk en oprecht, nog zullen zij het via de legale weg moeten doen.

12-08-11 20:24:24
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Las vandaag in de krant dat er grootschalig producten worden aangeboden op websites die zeer waarschijnlijk van de plunderingen afkomstig zijn. :{

12-08-11 20:26:24
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik lees net dat een 23-jarige student uit Engeland zonder strafblad 6 flesjes water heeft gestolen in Londen, krijgt 6 maanden celstraf. _O_

13-08-11 02:02:12
nietmeer
_O__O__O_

@WMR-kok: Dat maakt het werk van de politie alleen maar makkelijker...

Waar hebt u die tv vandaan? Had u die eerder al?

13-08-11 03:16:51
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik spreek voor jou in raadselen..
en dat is goed.. goed genoeg..

13-08-11 03:29:57
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Riddles..8)

13-08-11 03:33:11
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik vraag me alleen af of de situatie in NL zodanig is.. wordt - dat eerzame burgers zich voegen tot een zachte of harde kern scheppers van rellen - welke beweging hiertoe ook bestaat - er moet een soort van troosteloosheid zijn die legitimiteit geeft aan het moraal verval tot het gooien van stenen en het molesteren van mensen w.o. politie agenten.. en dan nl_politie zich dan strand-achtig gaat verdedigen met alle kogelgaten van dien..


13-08-11 03:38:39
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Heraux, het Beest schuilt in een Ieder... it only needs the right trigger to start it all..

Maar de rellen die later kwamen hadden een meer financieel gewin.. geen politieke uiting meer..8)

13-08-11 14:04:06
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
Ik heb besloten hier geen mening over te vormen :P

Het beeld dat je in het nieuws ziet is mijns inziens veel te eenzijdig en simpel voorgesteld.


13-08-11 14:20:09
is-toch-zo
Erelid


WMRindex: 408
OTindex: 2.411
Ik wil wel eens zien
welke spullen blijven liggen
als er een horde WMR-leden
langs komen lopen
op een plek waar
iedereen alles zo maar meepikt

13-08-11 14:22:27
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
@MadKhorne: Toch komisch om te zien dat je een mening geeft, direct nadat je gezegd hebt dat je besloten hebt er geen te vormen :P

13-08-11 18:02:52
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
@emmertje: Nee hoor, maar ik wil het wel uitleggen hoor :D

Het woordje "hier" in de eerste zin slaat op de rellen in Engeland.

Het woordje "nieuws" in de tweede zin slaat op de media. (tv, kranten, websites etc.)

Maar nu ik dit zonet typ bedenk ik me eigelijk dat geen mening ook een mening is dus in dat opzicht heb je wel een beetje gelijk.


13-08-11 18:46:18
nietmeer
Nu ja, @MadKhorne, Ik begrijp je punt, maar: Het is geen PROTEST ergens tegen. Het is een gevolg van. En dit gevolg van liep uit de hand. Kijk, een protest is een verzameling van mensen met hetzelfde doel, die vreedzaam of met weinig geweld hun behoeften aangeven.

Dit zijn rellen. Puur geweld, het doel om de staat te verzwakken, het totale weigeren en tegenwerken van gezag met geweld en plunderingen, dat zijn rellen. En daarom worden deze ook zo aangegeven door het nieuws. Daarom zijn hun belangen ook niet in te willigen, omdat zij dit niet overgebracht hebben. Verharding van de ene kant (de relschopppers) leidt tot verharding van de andere kant, de politie en het gezag.

Dit is nertsengedrag...

13-08-11 19:02:13
nietmeer
@heraux: De schietpartij op het strand, Hoek van holland. Dat was een onontkoombaar schot, en helaas was het boze mensje dood. Who Cares.

===============================
Gezag is niet op te geven. Weet je waar gezag geen enkele invloed meer heeft? Somalië. Het enige anarchistische land in de wereld. Gaat het daar goed? Aan u.

Het gezag MOET ingrijpen, om zijn gezag überhaupt te behouden. om zijn legitimiteit te behouden.

De redenen voor de strijd zijn niet belangrijk als de boodschap niet goed gebracht wordt. Sterker nog; er is geen boodschap overgebracht door het volk. Slechts een resultaat is overgebracht, maar is dat om te beantwoorden? Moet een boodschap, met zulk geweld en zulke agressie overgebracht, echt verhoord worden?

Ik vind van niet, en ik ben er vrijwel zeker van dat de Engelse politiek met tegenzin een oplossing zal overwegen. Maar dit is niet raar. Wat je zag in andere landen als Rusland, wit-Rusland,Spanje en Israël; als de levensonderhoudskosten, d.w.z. eten en dergelijke, te duur worden, dan gaan mensen de straat op. Deze stijging van kosten komt door de voedselcrisis. de branden in Rusland zorgden dat het graan mislukte, minder rijst door overstromingen in o.a. Pakistan e.d. . Mensen zien dat leven op zich duurder wordt, en zien dat als de laatste druppel.

Dat zorgde o.a. voor de enorme revolutiegolf, maar daar maakt Engeland geen deel van uit. De ideeën en de behoeftes zijn dezelfde, maar deze agressie en deze vertroebeling van de redenen, is heel anders. het volk doet anders.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven