hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-4 18:00 - 74469 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Stelling over Kadhafi

21-10-11 20:04:14 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Als je een tiep als Kadhafi uit het riool vist, moet je dan zo iemand arresteren om hem te berechten of mag je dan "de eigen rechter" uithangen? Ik kom d'r niet uit, jullie wel? :S

De stelling: Mag je eigen rechter spelen of moet zo iemand berecht worden?

21-10-11 20:11:19 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
feit is dat de bevolking daar ontzettend verschilt met die hier. Waar Nederlanders misschien gezorgd hadden voor een eerlijke rechtsgang (wat niet erg waarschijnlijk is, maar wel in vergelijking), heeft de Libische bevolking schijt aan de oproep hem naar het Tribunaal te sturen en is hij voorzien van een 9mm kogel in plaats van levenslang. dat het zo gebeurt is, vind ik jammer. had het ook anders gekund? ik denk het niet. Of de US Marines hadden hem eruit gehaald, dan was hij levend en wel op de boot gezet naar de Nederlanden. de Libiërs echter..

21-10-11 20:18:59 - Quote! - @stora
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Ik vermoed ook dat die gewoon geexecuteerd is:ja
Maar het waren opstandelingen.
Velen hebben door zijn toedoen familieleden verloren of vrienden.
Dan is het ook niet raar dat als je hem te pakken krijgt dat je dingen doet die je normaal niet zou doen.
Wel knap gevonden van dat verhaal over dat vuurgevecht tussen de opstandelingen en de militairen van Gadhaffi, want nu kan hij ook gedood zijn door zijn eigen mensen.
En nu alles achter de rug is komt De VN met de eis dat zijn dood onderzocht moet worden.
Waarom zijn al die andere doden nooit onderzocht dan die onder zijn bewind zijn gevallen?
Dit is typisch iets van duurbetaalde mensen die ook van zich willen laten horen zodat iedereen kan zien dat ze hun centen waard zijn.
stelletje losers:D

21-10-11 20:23:39 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Khadaffi werd door Interpol gezocht voor oorlogsmisdaden, hij zou dan ook naar Den Haag gestuurd worden als hij niet was afgeschoten. tja, mijns inziens had het ook niet veel beter gekund. op zo'n moment is het volk zo hysterisch blij dat er gestoorde dingen gebeuren.

Quote @feb17libya - Twitter:

feb17libya
Feb17Libya
Central Tripoli Hospital: 700 total deaths/injuries from celebratory fire in Tripoli alone - #Libya #Feb17 - This needs to be addressed


dat dus. en dat moet straks een land gaan besturen? :nee

21-10-11 20:24:53 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ze hebben mijn stereotype in dat het allemaal een stel debielen met AK47's zijn wel weten te bevestigen. Als je wilt laten zien dat je anders bent dan de dictator, ga je toch niet doen wat hij deed...

21-10-11 20:30:02 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Ehm, eigenlijk is het een stelling; kijk maar es naar de eerste comment bovenaan. :)

21-10-11 20:30:48 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Sophiesticated: Ja, en ik gaf mn mening. Ze hadden hem niet moeten afmaken, maar berechten

21-10-11 20:31:31 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Duidelijk, dank je. :)

Dat vind ik persoonlijk ook. :)

26-10-11 00:22:22 - Quote! - @FireStorm
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Berechten, wat hun nu deden tegen hem maakt hun geen haar beter dan de dictator zelf.

26-10-11 08:36:31 - Quote! - @Paultje
Paultje
Erelid

WMRindex: 966
OTindex: 332
In Den Haag of welk proces waar dan ook zou je toch niet de antwoorden krijgen die je zoekt. Hij zou iedereen behalve zichzelf de schuld geven van wat er is gebeurd en niet willen erkennen dat het is afgelopen voor hem.

Ik kies voor eigen rechter in dit geval. Geen seconde aan verspillen.

26-10-11 09:00:46 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Als hij nog had geleefd, dan waren de gevechten waarschijnlijk doorgegaan, mede om hem te bevrijden of hem uit z'n lijden te verlossen.

Normaal mag je niet voor eigen rechter spelen, maar ik vind dat in dit geval ze de juiste keuze hebben gemaakt. En en proces zou veel tijd en geld gekost hebben. Dat geld kunnen ze nu beter gebruiken om het land weer op te bouwen.

26-10-11 11:45:36 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @FireStorm:
Berechten, wat hun nu deden tegen hem maakt hun geen haar beter dan de dictator zelf.


*zij

het doden van 1 dictator die velen de dood in heeft gejaagd is even erg als de dictator zelf? lijkt me een beetje krom. iemand die terroristenorganisaties heeft voorzien van geld en wapens, en duizenden (en mogelijk nog meer) mensen de dood in heeft gejaagd op straat neerschieten maakt de hele NTC geen haar beter? dat is als zeggen dat Lenin verantwoordelijk was voor het vermoorden van de Tsarenfamilie.

26-10-11 11:51:59 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik vind het persoonlijk belangrijker dat iemand eerlijk berecht wordt, maar aan de andere kant, na 42 jaar dictatuur, dan zou ik mij écht niet kunnen beheersen als ik een geweer had en Kadhafi voor mijn neus, denk ik.

Ook hier snijdt het m.i. van twee kanten.

26-10-11 13:47:18 - Quote! - @FireStorm
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297
Nou nog maar kijken wie er nu dat land gaat besturen. Ik snap dat het verleidelijk is om een dictator die duizenden heeft vermoord een kogel door ze kop te schieten, maar hij is het niet waard. Hij kan beter in de cel rotten ;)

26-10-11 15:13:08 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Tja, of ze 'm nou een "eerlijk" proces geven of meteen neerschieten laat mij eerlijk gezegd koud in dit geval.

Wat mij dan wel weer tegenvalt is dat er zo ontzettend gerotzooid wordt met z'n lichaam. De man is dood, fijn, nou weer kappen. Ik had, eerlijk gezegd, in een moslimland toch iets anders verwacht.

Ieder verwijt naar Amerikanen over hoe ze met Osama omgingen valt daarbij toch weg.

26-10-11 16:39:44 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@FireStorm: Klopt. Hij was eigenlijk die kogels niet waard. Ze hadden beter een mes kunnen gebruiken.

@pietjevlip: Gun je ze geen feestje? :P

27-10-11 08:54:07 - Quote! - @sjonder
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Ik weet niet wat het nut van berechting zou zijn geweest.
Hij zal geen wroeging tonen, dus geen excuses integendeel elke kans om iets te zeggen zal hij proberen zijn getrouwen op te roepen om de strijd voort te zetten.
De man verdiende de dood en ik persoonlijk hoop dat hij flink geleden heeft voordat zijn lampje uitging. Dan heeft hij heel even gevoeld wat een groot deel van zijn bevolking bijna 42 jaar heeft gevoeld.

27-10-11 15:07:47 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het geleuter van veel hotemetoten inzake berechten is huichelen. Ze zijn maar wat blij dat ie dood is, bij berechting zouden vele zaken naar voren komen die ze liever niet horen. Zoals de uitermate vriendschappelijke ontvangsten daar en van hem hier....

Alleen voor de buhne dat ze het toch over berechten hebben.

Ook een gotspe: Khadaffi's familie die de Navo gaat aanklagen. Meteen als ze waar dan ook maar verschijnen om te klagen: arresteren wegens medeplichtigheid aan seriemoorden.

27-10-11 20:45:40 - Quote! - @MadKhorne
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
Quote @Invisible:
Het geleuter van veel hotemetoten inzake berechten is huichelen. Ze zijn maar wat blij dat ie dood is, bij berechting zouden vele zaken naar voren komen die ze liever niet horen. Zoals de uitermate vriendschappelijke ontvangsten daar en van hem hier....


Precies hierom heb ik het idee dat de navo hierop heeft aangestuurd. Ik vermoed zo al die "wereldleiders" die een half jaartje geleden nog dikke vriendjes waren met khadaffi wat skeletten in de kast hadden waarvan ze niet wilden dat het tijdens zo'n proces naar buiten komt. Zeg maar een soort wikileaks maar dan met een baard :P

28-10-11 08:43:39 - Quote! - @Paultje
Paultje
Erelid

WMRindex: 966
OTindex: 332
Aan het gat in zijn hoofd te zien zou er nog best wel eens een sluipschutter in het spel geweest kunnen zijn. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven