Raad het lied 2 |
MayLou Lid
WMRindex: 25 OTindex: 42
|
de band is The erasterheads? |
|
jackjanjanus Oudgediende
WMRindex: 1.028 OTindex: 12.798
|
|
|
MayLou Lid
|
hmmm Mark Anthony? Ik ben hier zo slecht in... |
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Ik ook (en ik heb dit topic nog wel gestart) |
|
MayLou Lid
|
Ah je internet is terug.
Eerste plaatje is van Marcus Antonius, dus ik dacht...
Naja... |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
@MayLou: ook niet de naam is niet van belang |
|
BatFish Oudgediende
WMRindex: 8.003 OTindex: 23.808
|
Kaiser Chiefs - Modern Way? |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
|
|
BatFish Oudgediende
|
|
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.409 OTindex: 55.221
|
Is dat nou Alva of Filips II? |
|
BatFish Oudgediende
|
@Sjaak: geen van tweeën. Verkeerde land. Even wat meer westelijk kijken i.p.v. zuidelijk |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Zal Engeland zijn dan. Je verwacht toch niet serieus dat ik alle honderden koningen, admiraals, zeehelden, beroemde piraten, dichters etc van dat land ga opzoeken tot ik het goede portret vind |
|
Sjaak Moderator
|
Ik heb de koningen al gechecked. De rest laat ik maar zitten. Of er moet een lekkere malse hint komen. |
|
BatFish Oudgediende
|
OK: een malse hint: Deze koning heeft 2 rugnummers, afhankelijk of je uit Engeland of uit Schotland komt.
Zoeken via de titel van het lied is misschien gemakkelijker. Die hints zijn vrij recht-toe-recht-aan. Heb er alleen voor gezorgd dat de zoekwoorden niet in de titels van de plaatjes te vinden zijn, voor diegenen die daar gebruik van maken.
Ik ga even richting de sportschool. Ben na 22:15 weer terug. Ik denk dat als iemand hem goed heeft, dat het vrij overduidelijk is. De combi van de bovengenoemde koning met dubbel nummer en de titelplaatjes zijn verder niet cryptisch. Je kunt dus gewoon doorspelen. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
recht toe recht aan. Wel; we zien het nieuwe kabinet met de koningin tijdens de bordesscène, en Checkpoint Charlie, wat als grensovergang kan worden geïnterpreteerd. Die twee leveren vooralsnog geen titel op. |
|
BatFish Oudgediende
|
Oh, jawel, zo recht toe rechtaan als het maar kan. OK, als alternatief voor Check Point Charlie had deze ook gekund. Nu wordt het bijna een weggevertje: afbeelding |
|
nietmeer
|
James - Government Walls? (Koning James had rugnummers 2 en 7) ... of-ie nou goed is of niet: ik had er nog eentje tegoed Bij deze Artiest: afbeeldingNummer: afbeelding |
|
BatFish Oudgediende
|
Tuurlijk was die goed Zustur. Plaatje van de regering en de muur.... veel letterlijker kon bijna niet. |
|
nietmeer
|
@BatFish: Okee dan Het nieuwe raadsel is ook niet bepaald een hersenkraker |
|
BatFish Oudgediende
|
Sarah Brightman - Symphony? |
|
BatFish Oudgediende
|
Zustur?? De oplossing past, maar met die twee plaatjes waren er meerdere mogelijkheden, dus ik durf zo niet met zekerheid te zeggen of hij goed is. |
|
Sjaak Moderator
|
Zustur staat nog poep te scheppen, dus nog even geduld aub. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
wachten duurt lang. |
|
Invisible Oudgediende
|
Eén tegoed hebben is leuk, maar als je bijna 24 uur niet kunt kijken of iemand wat geraden heeft is minder. Eigenlijk zou een ieder de oplossing dan even snel aan een ander moeten mailen als hij/zij ziet dat bijhouden van de zaak niet gaat lukken |
|
Invisible Oudgediende
|
Ik stel voor dat iemand anders een opgave plaatst en dat in de regels toegevoegd wordt dat al een opdrachtgever 12 uur of meer niet meer reageert, een ander een opgave mag plaatsen.
Als de oorspronkelijke dan terugkomt kunnen we die wel weer oppakken. |
|