Raad het lied 2 |
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.409 OTindex: 55.212
|
|
|
BatFish Oudgediende
WMRindex: 7.999 OTindex: 23.791
|
Die vijfde hint hielp denk ik wel voor de artiest, maar het nummer is nog steeds geen fluitje van een cent. Een paar probeersels:
Bram Vermeulen - de eeuwige soldaat Neerlands Hoop - de Godvergeten Blues (dat heeft een regel "ik heb mijn broeder neergeschoten"? |
|
Sjaak Moderator
|
@BatFish: De artiest is goed! Nu het lied nog. Ik vond er nergens een MP3 of filmpje van, dus zoek vooral bij songteksten. (cryptische) Hint voor het lied: afbeelding |
|
BatFish Oudgediende
|
@Sjaak: Daar was ik al mee bezig en die vent heeft heel wat geschreven, maar ik kan nog steeds niks vinden dat echt gelinkt kan worden aan die plaatjes. Tenzij je "testament" bedoelt of "als hij terugkomt uit de oorlog" Ik zoek nog effe verder |
|
Sjaak Moderator
|
Nog maar een hint voor het lied. Ik ben in een gulle bui. afbeelding |
|
Kolleke Erelid
WMRindex: 1.240 OTindex: 6.293
|
Ik zou alleen maar "Johnnie" kunnen bedenken, met alles wat je aan hints geeft |
|
Sjaak Moderator
|
|
|
nietmeer
|
De klos, de pisang, de sigaar ... maar ik kom er niet uit Geluk = gelul? Of De ballade van Jan Lul? |
|
Sjaak Moderator
|
pearlypuck: Van wie er er volgens mij hier maar eentje? |
|
BatFish Oudgediende
|
Als het inderdaad die Ballade van Jan Lul is dan snap ik de eerste plaatjes voor het nummer niet. St. John - OK dat kun je nog verbinden met Jan. Maar hoe link je een AK47 aan een lul Uh, excusez le mot |
|
Sjaak Moderator
|
|
|
nietmeer
|
Quote @Sjaak: pearlypuck: Van wie er er volgens mij hier maar eentje? Sjaak, natuurlijk!! Mja, in je laatste opdrachten kwamen zoveel mannelijke geslachtsdelen voorbij "vliegen" dat ik dacht... *verder zoeken gaat* |
|
Sjaak Moderator
|
Quote pearlypuck: Sjaak, natuurlijk!! Zoek niet verder, je hebt het goed! |
|
nietmeer
|
Ik zie ut net jah |
|
BatFish Oudgediende
|
@Sjaak: Die moet op de enige lijst van Bram Vermeulen teksten hebben gestaan die ik niet heb gezien. Ik heb op de lijsten die ik heb doorgekeken wel gekeken naar "Sjaak", maar ik had er op moeten googelen. |
|
nietmeer
|
|
|
Sjaak Moderator
|
Ah! My Goddess - Fly to You ? |
|
nietmeer
|
|
|
Sjaak Moderator
|
Morten L. Larsen - Fly With Me ? |
|
nietmeer
|
|
|
BatFish Oudgediende
|
pearlypuck: Ik kan het tweee plaatje voor de titel niet zien. Ik zie alleen een plaatje met een vlieg op een bloem en dan het beruchte vierkantje met een rood kruis. |
|
nietmeer
|
|
|
BatFish Oudgediende
|
You Me at Six - Fact-tastic? |
|
nietmeer
|