hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 .... 35 36 37 38

Mijn computer

04-01-07 14:27:52
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, maar 98 moet je niet dualboot doen - zeer onveilig - gebruik VM en maak een virtuele Windows 98Se sessie - snel, betrouwbaar -

Een FAT32 op een hoger schijfnummer is handig als Bridge bij systeem herstel
Windir moet op NTFS voor performance

04-01-07 15:54:11
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
@Ikke, nee bedankt :nee

04-01-07 22:57:16
Siix
Lid

WMRindex: 17
OTindex: 33
Wnplts: Terheijden
S
ik heb een harde schijf met NTFS.. is dat goed? :P:D

06-01-07 00:56:33
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
@heraux: het booten kostte me met een 'gestripte' versie van windows ongeveer 16 seconden (was eerst 27 seconden :S)

K heb ff op overclock.net zitten kijken hoe je je boot-time kunt verlagen en dat lukt dus vrij aardig

systemspecs:
AMD Athlon XP-M 2400+
1024 MB DDR (Dual Channel)
320 GB S-ATA
(C-partitie is maar 5 GB)

06-01-07 03:18:17
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote smartjan:
@heraux: het booten kostte me met een 'gestripte' versie van windows ongeveer 16 seconden (was eerst 27 seconden :S)

K heb ff op overclock.net zitten kijken hoe je je boot-time kunt verlagen en dat lukt dus vrij aardig

systemspecs:
AMD Athlon XP-M 2400+
1024 MB DDR (Dual Channel)
320 GB S-ATA
(C-partitie is maar 5 GB)

vertel me daar iets meer over..

Ik heb een normaal geinstalleerde versie XP - met wat services off

11-01-07 19:15:23
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
Mijn laptop:
Computer:
Computertype ACPI Uniprocessor-pc (Mobile)
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam ROEL-F3E61AC216
Naam gebruiker Roel
Logon Domein [ TRIAL VERSION ]
Datum / Tijd 2007-01-11 / 19:12

Moederbord:
CPU Type Mobile AMD Sempron, 2000 MHz (10 x 200) 3300+
Moederbordnaam FUJITSU SIEMENS AMILO A1650
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200M, AMD Hammer
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Phoenix (12/06/05)

Scherm:
Video kaart ATI MOBILITY RADEON Xpress 200 Series (128 MB)
Video kaart ATI MOBILITY RADEON Xpress 200 Series (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon Xpress 200M (RS480M)
Monitor Generic Television
Monitor Plug en Play-monitor

Multimedia:
Geluidskaart Realtek ALC655 @ ATI SB400 - AC'97 Audio Controller

Opslag:
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Opslag Beheerder SCSI/RAID Host Controller
Harde schijf ST9808210A (80 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station HL-DT-ST DVD-RW GWA-4082N (DVD+R9:2.4x, DVD-R9:2x, DVD+RW:8x/8x, DVD-RW:8x/6x, DVD-ROM:8x, CD:24x/16x/24x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station SL5521F UPY443N SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) [ TRIAL VERSION ]
Geheugencapaciteit [ TRIAL VERSION ]

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis Microsoft USB Laser Mouse 6000 (IntelliPoint)
Muis Synaptics PS/2 Port TouchPad

Netwerk:
Primair IP-Adres [ TRIAL VERSION ]
Primair MAC-Adres 00-0A-E4-AB-18-AB
Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (10.0 [ TRIAL VERSION ])

Peripherieapparaten:
Printer HP Deskjet 460 Series
Printer hp deskjet 845c
Printer SnagIt 8
FireWire apparaat Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller (PHY: TI TSB41AB1/2)
USB1 apparaat ATI SB400 - USB Controller
USB1 apparaat ATI SB400 - USB Controller
USB2 apparaat ATI SB400 - USB 2.0 Controller
USB-apparaat USB-HID
Batterij Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode
Batterij Microsoft AC-adapter

DMI:
DMI BIOS Leverancier Phoenix
DMI BIOS Versie R01-A1I
DMI Systeem Fabrikant FUJITSU SIEMENS
DMI Systeem Product AMILO A1650
DMI systeem Versie -1
DMI Systeem Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI System UUID [ TRIAL VERSION ]
DMI Moederbordfabrikant FUJITSU SIEMENS
DMI Moederbordproduct AMILO A1650
DMI Moederbordversie Rev.A
DMI Moederbord Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI chassisfabrikant N/A
DMI chassisversie N/A
DMI chassisserienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI chassiskenteken [ TRIAL VERSION ]
DMI chassistype Notebook
DMI geheugenblokken Totaal / Vrij 2 / 1

Ik vind mijn laptop niet zo snel maar dat zal wel aan mij liggen

11-01-07 19:22:47
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
zal wel... ik blijf gewoon bij mijn Apple PowerMac G3 350, 512mb pc100, 16mb vram, 24'' monitor, en nog wat

ik snap niet dat de meesten hier op wmr nogsteeds op windhoos werken

11-01-07 19:25:08
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@macfreak: ikke ook niet, mja: als mensen 'n duur, vijheid-beperkend, gammel ***OS willen draaien moeten ze 't toch zelf weten?

12-01-07 00:22:04
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
@ Ikke, is niet duur, ik heb t gratis, het is niet vrijheid beperkend, noem eens iets wat jij vrijheid beperkend vind aan windows xp, bij mij is het een beetje gammel wegens spyware, maar dat is mn eigen domme schuld, heb veels te veel naar serials gezocht op internet, en ben te lui om mn backup terug te zetten.

Daarnaast ondersteund windows tenminste een hele hoop programma's/spellen die niet op linux draaien of op een mac, of iig programma's/spellen die ik wil gebruiken /spelen.

12-01-07 01:43:33
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
A6 notebook

Dual core

1 GB DDRII

meer hoef ik niet te zeggen

12-01-07 17:29:33
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Stevie: dan heb je dus deze windoosversie.

Windoos is vrijheidbeperkend omdat:
1. Je krijgt de broncode er niet bij, dus je kunt 't OS niet zelf aanpassen of verbeteren
2. Je koopt windoos niet, je koopt alleen 'n licentie om 't te gerbuiken. De software is niet van jezelf
3. Je mag alleen maar ondersteuning krijgen bij Microsnot... Andere bedrijven mogen geen ondersteuning leveren zonder Microsnot's toestemming
4. Je mag onderdelen van 't OS niet scheiden. Je kunt windoos dus niet ontdoen van onderdelen die je niet nodig hebt
5. Je mag windoos niet doorgeven of -verkopen

Linux ondersteunt ook 'n hele hoop programma's die niet op Windoos draaien (de meeste doen dat overigens wel) dus je hebt helemaal geen windoosprogramma's nodig

Daarnaast is linux stabiel, virus- en spywarevrij, snel en vrij.

12-01-07 18:59:31
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
1) Ik hoef t helemaal niet aan te passen of te verbeteren, het is al perfect
2) In de praktijk is t wel van jezelf, geef eens een voorbeeld dat je daar last van zou hebben
3) Ik heb helemaal geen ondersteuning nodig, ondersteuning is voor mensen die het niet snappen, en wat is er erg aan?
4) Ik weet niet precies wat je ermee bedoeld, je kan wel services aan of uit zetten en een hele hoop dingen on/niet installeren hoor. Daarnaast waarom zou je ze weg willen hebben? Je kan die onderdelen toch ook gewoon niet gebruiken?
5) Waarom zou je dat in hemelsnaam willen doen? Ik heb t al gratis, en kan t ook gratis weg geven, mn vader werkt bij een bedrijf met een volume license en ik heb dus niet een illegale kopie :)

Als je gewoon normaal doet met je pc of antispyware software installeerd blijft windows ook stabiel.

Nog wat argumenten om windows te gebruiken:

- praktisch alle software is voor Windows en niet voor Linux
- Windows is makkelijker te leren (ja, ook de n00bs moeten aan gedacht worden)
- Windows is closed-source, dus je kan niet de source doorspitten op beveiligingsgaten

Nadelen van linux

- moeilijk te leren
- onderdelen selecteren mag dan "beter" zijn, maar dat kost wel een belachelijke hoop tijd - Windows (Vista ten minste) installeert veel sneller
- Linux start langzamer op, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is
- bij Windows is alles standaard: iedereen heeft Windows, iedereen kan exe's draaien, iedereen kan Word-documenten lezen, iedereen kan op Next drukken om een programma te installeren en iedereen kan dat programma vervolgens starten met het Start-menu. bij Linux is er veel meer variatie, wat ten nadele komt van de gebruikservaring van noobs
- bij Linux moet je vaak zelf een programma compileren, wat niet alleen lang kan duren maar ook erg ingewikkeld kan zijn, met allemaal opties waar de gemiddelde gebruiker helemaal geen behoefte aan heeft; bij Windows is het Next Next Next en klaar voor gebruik.
-Windows is ook veel makkelijker qua drivers, met Linux is het nog afwachten of voor al je onderdelen een driver beschikbaar is, indows heeft (sinds XP) ook veel meer drivers standaard ingebouwd dan Linux, volgens mij


12-01-07 19:45:46
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Stevie: dat slaat allemaal nergens op:

1. Windoos is zeker niet perfect, verre van. (Linux is zeker ook niet perfect)
2. In de praktijk blijft Windoos van Microsoft, M$ kan dus zonder goeddunken van de gebruikers alles omgooien zonder backward compatibility wat voor veel problemen zorgt
3. Er zijn veel mensen die dingen niet snappen die wel ondersteuning nodig hebben. Denk bijvoorbeeld ook aan bedrijven. Ik zeg niet dat M$ ondersteuning slecht is, ik zeg alleen dat er misschien bedrijven zijn die 't beter zouden kunnen
4. Ik bedoel meer in de zin van window managers, desktop managers en file systems ipv services en losse software (is sowieso ook geen onderdeel van 't OS)
5. Dan kan 't wel, maar 'n gebruiker met 'n prive-licentie kan dat niet

- praktisch alle software is voor Windows en niet voor Linux

Totale bullshit! Guru repository voor openSUSE 10.2 i386 en dit is nog lang niet alle software

- Windows is makkelijker te leren (ja, ook de n00bs moeten aan gedacht worden)

Linux is anders, niet moeilijker. Iemand die nog nooit met Windoos heeft gewerkt, alleen met Linux zal zeggen dat Windoos moeilijk is.

- Windows is closed-source, dus je kan niet de source doorspitten op beveiligingsgaten

Dat is een van windows' grootste zwakheden: alleen M$ kan lekken dichten en doet dit alleen op de tweede dinsdag van de maand.

In Ubuntu en openSUSE is een beveiligingslek meestal gevonden EN gedicht in minder dan 24 uur... Juist doordat honderdduizenden programmeurs de source code nakijken

- moeilijk te leren

Dat is absoluut niet waar, maar voor iedereen anders. Sommige mensen vinden Windoos ook moeilijk

- onderdelen selecteren mag dan "beter" zijn, maar dat kost wel een belachelijke hoop tijd - Windows (Vista ten minste) installeert veel sneller

'n Vista installatie kost je gemiddeld 40 minuten (kale installatie). Ik heb openSUSE 10.2 in 20 minuten geinstalleerd (met 'n ton aan software erbij). Slackware is zelfs in 10 minuten te installeren.

De meeste distro's (muv Slackware) installeren standaard alle onderdelen. Als je ze niet nodig hebt kun je in expert mode installation voor de installatie kiezen om ze niet mee te installeren of na de installatie kiezen om ze weer te verwijderen

- Linux start langzamer op, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is

Ik vind 15 seconden van 't laden van de kernel tot 't volledig functioneel zijn niet langzaam.

- bij Windows is alles standaard: iedereen heeft Windows, iedereen kan exe's draaien, iedereen kan Word-documenten lezen, iedereen kan op Next drukken om een programma te installeren en iedereen kan dat programma vervolgens starten met het Start-menu. bij Linux is er veel meer variatie, wat ten nadele komt van de gebruikservaring van noobs

In Linux staat alle software centraal in repositories, 't enige wat je hoeft te doen is de package manager (pakketbeheer) te openen, de naam van 't programma te geven, op enter te drukken en 't wordt geinstalleerd.

Dit is stukken eenvoudiger dan: ga naar die en die site, klik dan daar en download de zooi. Ga dan naar de map waar de installer staat, dubbelklik erop. Klik 'n paar keer op next. O ja, vergeet niet goed te kijken naar de verschillende opties en hoop dat 't goed gaat.

Iedereen kan bestanden (tekst, spreadsheet, presentatie, database, multimedia) openen, iedereen kan software installeren via de hierbovengenoemde pakketbeheerder, iedereen kan vervolgens op K/GNOME-menu drukken om een programma te openen

- bij Linux moet je vaak zelf een programma compileren, wat niet alleen lang kan duren maar ook erg ingewikkeld kan zijn, met allemaal opties waar de gemiddelde gebruiker helemaal geen behoefte aan heeft; bij Windows is het Next Next Next en klaar voor gebruik.

Dat was vroeger zo, tegenwoordig praktisch nooit meer (tenzij je Gentoo gebruikt). Ik heb nog nooit 'n programma hoeven compilen en de meeste software die je nodig hebt is al voorgeinstalleerd.

-Windows is ook veel makkelijker qua drivers, met Linux is het nog afwachten of voor al je onderdelen een driver beschikbaar is, indows heeft (sinds XP) ook veel meer drivers standaard ingebouwd dan Linux, volgens mij

Hoeveel drivers heb jij moeten installeren toen je XP net geinstalleerd had? Laat me raden:
- Je netwerkkaart
- Misschien je mobo
- Je DVD-drive
- Je grafische kaart
- Je geluidskaart
en joost mag weten welke expansion cards je allemaal in je compu hebt zitten.

Ik heb er precies 1 moeten installeren: de NVidia driver (dat is omdat die proprietair is en distro's die dus uit principe niet voorinstalleren). De rest van m'n hardware werd netjes meteen herkend

12-01-07 20:01:46
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
O ja, Heb je Linux wel eens geprobeerd?

En dan bedoel ik niet van "het zal wel kut zijn, maar ik boot 't 'ns om te kunnen zeggen dat ik 't gebruikt heb", maar echt installeren en gebruiken.

12-01-07 21:33:47
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
1) ja ok, daar heb je gelijk in, maar voor mij is het perfect genoeg.
2)Dat gaat niet gebeuren, dat laten ze wel. Dan kun je natuurlijk altijd zeggen "ja, maar het kan wel" Maar zo kunnen er zo veel dingen.
3) ok, misschien zou dat zo zijn, maar de microsoft ondersteuning is goed: Ik krijg altijd dezelfde dag een mailtje terug als ik email
4)Er zijn wel degelijk programmas die je kan installeren die dat allemaal veranderen: Je kan een compleet andere explorer downloaden
5)Ja, maar waarom zou je dat willen doen? Groente kun je toch ook niet gratis halen, net zoals alle andere producten. Dat het gratis is, is meer een voordeel van linux, dan dat microsoft software geld kost het een nadeel is van microsoft. Dan zou je bij alle dingen dat moeten zeggen als nadeel. (sorry voor de kromme zin)
oftewel, je kan groeten ook niet gratis delen zonder dat t tenkoste van jezelf gaat.

Totale bullshit! Guru repository voor openSUSE 10.2 i386 en dit is nog lang niet alle software


Weet je hoe GRUWELIJK WEINIG dat is in vergelijking met hoeveel software er is voor windows! Je kan niet eens een lijst maken met alle software, je hele leven zou nog niet genoeg zijn. Ik weet ook wel dat dat niet alle software is, maar dan nog: Ik weet zeker dat windows meer software heeft, simpelweg omdat er meer mensen windows gebruiken. Daarnaast sommige dingen staan er 10voudig in in die lijst!

Linux is anders, niet moeilijker. Iemand die nog nooit met Windoos heeft gewerkt, alleen met Linux zal zeggen dat Windoos moeilijk is.


Dit is subjectief, en hier kunnen we eigenlijk nooit elkaars mening accepteren, dus ik stel voor dat we deze argumenten/discussie reeks laten bij wat het is.

Windows is closed-source, dus je kan niet de source doorspitten op beveiligingsgaten

Dat is een van windows' grootste zwakheden: alleen M$ kan lekken dichten en doet dit alleen op de tweede dinsdag van de maand.

In Ubuntu en openSUSE is een beveiligingslek meestal gevonden EN gedicht in minder dan 24 uur... Juist doordat honderdduizenden programmeurs de source code nakijken


Hallo oh, er hoeft maar 1 kwaadaardige programmeur te zijn die t lek vind en hij kan er al misbruik van maken op een dag. En wie zegt dat iedereen zn systeem elke dag update? Bij microsoft zal een beveiligingslek niet snel gevonden worden door iemand anders, die niet bij microsoft werkt. En het is onzin dat ze het niet optijd dichten.


Dat is absoluut niet waar, maar voor iedereen anders. Sommige mensen vinden Windoos ook moeilijk


Wederom, een te subjectief onderwerp, zie ik nu in. Maar ik denk dat als je 1000 mensen voor het eerst met windows laat werken, en 1000 mensen voor het eerst met linux laat werken, (stel dat je makkelijkheid in eenheden uit zou kunnen drukken) dat er meer mensen Windows makkelijk zouden vinden.

- Linux start langzamer op, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is

Ik vind 15 seconden van 't laden van de kernel tot 't volledig functioneel zijn niet langzaam.


Zoals ik al zei, ik wist t niet zeker. Maar als ik windows krijg ipv linux na het opstarten, maken die 15 seconden meer mij echt geen drol uit, uberhaubt eigenlijk. Ook als ik windows in 15 seconden op zou kunnen starten. wat ook kan: Als je een redelijk snelle computer hebt met weinig troep erop dan lukt dit ook wel. Als ik een clean install heb van mn systeem zal ik t is testen.

In Linux staat alle software centraal in repositories, 't enige (...)een programma te openen


Hoe weet je welk programma je nodig hebt? Daarnaast kun je bijna alle bestandsformaten al openen als je office en adobe acrobat reader en winrar hebt geinstalleerd. Bij linux is de hoeveelheid opties volgens mij nog meer. En kom nou, zelfs een noob kan een website openen.

Hoeveel drivers heb jij moeten installeren toen je XP net geinstalleerd had? Laat me raden:...


Ik hoefde alleen mn nvidia driver te instaleren (watheet, hij had al herkend wt voor kaart ik had, en ik hoefde m alleen maar ff automatisch op internet te laten zoeken, om vervolgens op "Yes" te klikken.) Daarnaast ken ik iemand anders, (die deze discussie ook leest) en die zei dat ie helemaal GEEN driver hoefde te instaleren. Ik ken ook iemand (mn broer) wiens tv-kaart niet werkt onder linux.

'n Vista installatie kost je gemiddeld 40 minuten (kale installatie). Ik heb openSUSE 10.2 in 20 minuten geinstalleerd (met 'n ton aan software erbij). Slackware is zelfs in 10 minuten te installeren.


toen ik Linux probeerde was ik een kwartier bezig met vinkjes zetten en weghalen, en daarna kostte het letterlijk uren om alles te installeren - en ik moest ook nog tussen de VIER cd's wisselen. dat is dus mijn ervaring, maar het kan zijn dat die inmiddels verouderd is.

12-01-07 21:56:55
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Stevie:
Weet je hoe GRUWELIJK WEINIG dat is in vergelijking met hoeveel software er is voor windows! Je kan niet eens een lijst maken met alle software, je hele leven zou nog niet genoeg zijn. Ik weet ook wel dat dat niet alle software is, maar dan nog: Ik weet zeker dat windows meer software heeft, simpelweg omdat er meer mensen windows gebruiken. Daarnaast sommige dingen staan er 10voudig in in die lijst!


Ik zei: dat is nog lang niet alle software! Dit is 1 repository van 1 distro van 1 architecture! Lees ook eens daadwerkelijk wat ik schrijf!

Quote Stevie:
Hallo oh, er hoeft maar 1 kwaadaardige programmeur te zijn die t lek vind en hij kan er al misbruik van maken op een dag.


't feit dat de broncode niet beschikbaar is, is blijkbaar niet genoeg om crackers ervan te weerhouden om lekken te vinden. Dan is 't beter als de source wel beschikbaar is zodat duizenden goedaardige mensen mee kunnen zoeken om 'n oplossing te vinden.

Quote:
En wie zegt dat iedereen zn systeem elke dag update?


Dat is eigen verantwoordelijkheid, 'tzelfde kun je zeggen van Windoos.

Quote:
Hoe weet je welk programma je nodig hebt?


De package manager wordt meestal aangeduid met "package manager" of "software control" in de naam... dus dat is niet vrij moeilijk te vinden

Quote:
Daarnaast kun je bijna alle bestandsformaten al openen als je office en adobe acrobat reader en winrar hebt geinstalleerd. Bij linux is de hoeveelheid opties volgens mij nog meer. En kom nou, zelfs een noob kan een website openen.


Ik snap niet helemaal wat je hiermee duidelijk wil maken

Quote:
Ik ken ook iemand (mn broer) wiens tv-kaart niet werkt onder linux


Dat komt door discriminatie door hardwarefabrikanten, waardoor Linux-devs alles moeten reverse engineeren: iets wat veel tijd kost

Quote:
toen ik Linux probeerde was ik een kwartier bezig met vinkjes zetten en weghalen, en daarna kostte het letterlijk uren om alles te installeren - en ik moest ook nog tussen de VIER cd's wisselen. dat is dus mijn ervaring, maar het kan zijn dat die inmiddels verouderd is.


Hoe lang geleden was dat, welke distro, welke versie

12-01-07 23:20:49
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
"Ik zei: dat is nog lang niet alle software! Dit is 1 repository van 1 distro van 1 architecture! Lees ook eens daadwerkelijk wat ik schrijf!
"

Lees jij eens daadwerkelijk wat ik schrijf! --> "Ik weet ook wel dat dat niet alle software is, maar dan nog"

"'t feit dat de broncode niet beschikbaar is, is blijkbaar niet genoeg om crackers ervan te weerhouden om lekken te vinden. Dan is 't beter als de source wel beschikbaar is zodat duizenden goedaardige mensen mee kunnen zoeken om 'n oplossing te vinden.
"

Ik heb nog NOOIT een probleem gehad ermee, en ik weet bijna zeker dat er meer mogelijkheden voor crackers zijn met linux, aangezien de broncode op internet staat, dan met microsoft.

"Dat komt door discriminatie door hardwarefabrikanten, waardoor Linux-devs alles moeten reverse engineeren: iets wat veel tijd kost
"

Dat kan wel zo zijn, maar het is wel een nadeel van linsux.

En het is geen discriminatie: Fabrikanten vinden het te veel moeite tegenover hoeveel winst ze ermee zullen maken--> Terecht!

"Hoe lang geleden was dat, welke distro, welke versie"

Red Hat 8 denk ik, maar dat weet ik niet zeker.

"Ik snap niet helemaal wat je hiermee duidelijk wil maken
"

Dat het helemaal niet zon gedoe is als dat jij het doet lijken: met die programmas kun je alles al openen!

"Dat is eigen verantwoordelijkheid, 'tzelfde kun je zeggen van Windoos.
"

Nee, want er komen gewoon minder updates voor microsoft, omdat er waarschijnlijk, denk ik, minder fouten worden ontdekt. Ik zou het veel te veel moeite vinden om elke dag mn os te laten updaten (lees: Dat mn internet verbinding in gebruik is en dat ik niet kan multiplayeren :P)

Overigens, hoe game jij (als je dat doet) Er zijn maar weinig games die linsux ondersteunen.

Wil je een tekst bestand maken en dan op een schoolcomputer gebruiken en aanpassen, moet je dan niet heel veel moeite doen? of is het compatible met elkaar (hoop het niet (6))

Zwijgt, gij linux-tuig! :P ;)

12-01-07 23:33:56
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Stevie:
Nee, want er komen gewoon minder updates voor microsoft, omdat er waarschijnlijk, denk ik, minder fouten worden ontdekt. Ik zou het veel te veel moeite vinden om elke dag mn os te laten updaten (lees: Dat mn internet verbinding in gebruik is en dat ik niet kan multiplayeren )


Updaten duurt geen uren hoor... En ik heb nog nooit last gehad van lag tijdens updaten...

In Windoos worden veel bugs gevonden hoor, en voordat ze definitief gedicht zijn (dan bedoel ik gepatcht door microsoft en niet alleen bewaakt door 'n virusscanner) ben je wel ff verder hoor.

Verder worden in Linux veel bugs gedicht voordat ze ge-exploiteerd worden.

Quote Stevie:
Overigens, hoe game jij (als je dat doet) Er zijn maar weinig games die linsux ondersteunen.


Ik game nooit, vindk 'n redelijk nutteloze bezigheid. Misschien af en toe 'n potje Civ 4, maar dan gaak wel aan de windhoospc hiernaast zitten

Quote Stevie:
Wil je een tekst bestand maken en dan op een schoolcomputer gebruiken en aanpassen, moet je dan niet heel veel moeite doen?


Heb Vim op m'n stickie staan, kank gewoon txt files mee schrijven hoor.

Voor dingen met plaatjes hebk OpenOffice.org Portable, gewoon opslaan als .odt, kank ze thuis gewoon openen in OpenOffice.org for Linux (OOo, kan trouwens door reverse-engineering ook redelijk goed overweg met .doc bestanden :P)

Quote Stevie:
of is het compatible met elkaar (hoop het niet )


Typische M$ mentaliteit. Er zijn meer Linux-programma's die ook beschikbaar zijn onder Windows dan andersom. Wie is er dan socialer?

Quote Stevie:
Zwijgt, gij linux-tuig!


Nog zo'n typische M$ strategie: FUD


12-01-07 23:53:52
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
"Updaten duurt geen uren hoor... En ik heb nog nooit last gehad van lag tijdens updaten...
"

Hoe kun je dat weten als je nooit gamed? Wij hebben 4Mbit verbinding en vanaf 100 kilobyte per seconde gaat het al achter uit (vooral met fps is dit vervelend) en aangezien ik van de microsoft site zo snel kan downloaden als ik wil (echt, of iig zo snel als onze verbinding aan kan) heb ik daar wel last van.

"Ik game nooit, vindk 'n redelijk nutteloze bezigheid. Misschien af en toe 'n potje Civ 4, maar dan gaak wel aan de windhoospc hiernaast zitten
"

Tja, voor jou is windows dan niet echt nodig, maar menig computer eigenaar wil toch echt zo af en toe een leuk computer spel spelen. Dus voor het grote publiek is het toch een groot nadeel van linux. En je hebt toch windows nodig, voor dat potje civ4! Jij kan niet zonder windows, ik wel zonder linux!

"Heb Vim op m'n stickie staan, kank gewoon txt files mee schrijven hoor.

Voor dingen met plaatjes hebk OpenOffice.org Portable, gewoon opslaan als .odt, kank ze thuis gewoon openen in OpenOffice.org for Linux (OOo, kan trouwens door reverse-engineering ook redelijk goed overweg met .doc bestanden )
"

Dit is toch veel meer moeite dan gewoon windows gebruiken, wat ze op school ook hebben? je kan t niet ff gewoon emailen naar jezelf, en wat als je je stick vergeet?

"Typische M$ mentaliteit. Er zijn meer Linux-programma's die ook beschikbaar zijn onder Windows dan andersom. Wie is er dan socialer?"

Dit is net als dat de regering hun markten beschermd tegen goedkope arbeidskrachten uit het buitenland.

"Nog zo'n typische M$ strategie: FUD"

Dit was als grapje bedoeld vandaar de smileys erachter, wist je niet dat het een grapje was? of was het gewoon een domme opmerking.

Ik moet toch nog wat zeggen ten bate van linux: Elk probleem die je overwint, voelt toch weer geweldig.

13-01-07 17:01:36
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Stevie:
Dit is toch veel meer moeite dan gewoon windows gebruiken, wat ze op school ook hebben? je kan t niet ff gewoon emailen naar jezelf, en wat als je je stick vergeet?


Waarom zou ik iets niet naar mezelf kunnen mailen, ik kan gewoon .odt en .doc bestanden openen hoor? En ik vind OOo sowieso 'n prettiger programma dan M$ Office

Quote Stevie:

Hoe kun je dat weten als je nooit gamed? Wij hebben 4Mbit verbinding en vanaf 100 kilobyte per seconde gaat het al achter uit (vooral met fps is dit vervelend) en aangezien ik van de microsoft site zo snel kan downloaden als ik wil (echt, of iig zo snel als onze verbinding aan kan) heb ik daar wel last van


Omdat ik vaak 5 à 6 dingen tegelijk download naast 'n update, m'n browsing speed wordt er niet langzamer op.

Quote Stevie:
Dit is net als dat de regering hun markten beschermd tegen goedkope arbeidskrachten uit het buitenland.


Quote Stevie:
Tja, voor jou is windows dan niet echt nodig, maar menig computer eigenaar wil toch echt zo af en toe een leuk computer spel spelen. Dus voor het grote publiek is het toch een groot nadeel van linux. En je hebt toch windows nodig, voor dat potje civ4! Jij kan niet zonder windows, ik wel zonder linux!


Ik heb gewoon even 't geld niet om Cedega aan te schaffen, daarmee kan ik Civ lekker op Linux spelen... Met 'n betere performance ook nog :P

Quote Stevie:
Dit is net als dat de regering hun markten beschermd tegen goedkope arbeidskrachten uit het buitenland.


Goedkope arbeidskrachten zijn niet per definitie slechte arbeidskrachten.

En als 't gesloten houden van de broncode zo goed is voor de veiligheid, hoe komt 't dan dat er toch zoveel virussen voor Windoos zijn, terwijl Linux/Unix/Mac praktisch virusvrij is (en de virussen die er wel zijn, kunnen niks tegen 't OS zelf doen en kunnen zich niet verspreiden)

En voordat je de onzin van 'er zijn veel meer gebruikes van windoos... blablabla' gaat aanvoeren: 't overgrote deel van webservers en bedrijfkritische applicaties draaien op 'n vrij systeem. Ik denk dat 't veel lucratiever is om grote bedrijven af te persen met de dreiging van 't platgooien van hun server dan om consumenten te irriteren

14-01-07 14:32:24
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
"Waarom zou ik iets niet naar mezelf kunnen mailen, ik kan gewoon .odt en .doc bestanden openen hoor? En ik vind OOo sowieso 'n prettiger programma dan M$ Office"

Ik bedoel als je thuis zit en je het op school wilt openen. Als je het op je email hebt weet je zeker dat je t altijd kan openen, je stick kan je vergeten.

"Omdat ik vaak 5 à 6 dingen tegelijk download naast 'n update, m'n browsing speed wordt er niet langzamer op."

Dan heb jij misschien heel snel internet, of zijn de servers waar je van download langzaam, en je hebt met gewoon browsen op internet er sowieso minder last van dan met fps.

"Ik heb gewoon even 't geld niet om Cedega aan te schaffen, daarmee kan ik Civ lekker op Linux spelen... Met 'n betere performance ook nog "

Dus je moet toch iets aanschaffen: En het zal heus niet zo snel lopen als op het platform waar het spel voor is gemaakt.

"Goedkope arbeidskrachten zijn niet per definitie slechte arbeidskrachten."

Dat heeft er in dit geval toch niet mee te maken? Poolse arbeiders zijn ook niet per definitie slechte arbeiders, toch worden ze tegen gehouden. "protectionisme" ;)

"En als 't gesloten houden van de broncode zo goed is voor de veiligheid, hoe komt 't dan dat er toch zoveel virussen voor Windoos zijn, terwijl Linux/Unix/Mac praktisch virusvrij is (en de virussen die er wel zijn, kunnen niks tegen 't OS zelf doen en kunnen zich niet verspreiden)"

Ik heb nog nooit een virus gehad, en heb ook geen virusscanner. Dat mensen virussen krijgen is waarschijnlijk hun eigen schuld, omdat ze rare mails openen etc etc.

"Ik denk dat 't veel lucratiever is om grote bedrijven af te persen met de dreiging van 't platgooien van hun server dan om consumenten te irriteren"

Ik begrijp niet wat je bedoeld.

14-01-07 14:38:17
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Stevie:

Als ik m'n stick vergeet log ik met puppy via SSH in op m'n eigen systeem en kopieer ik de bestanden die ik nodig heb er gewoon naartoe :P

Linux vreet uit zichzelf minder system resources dan Windoos... er blijft dus meer over voor games die daardoor sneller kunnen draaien

Wat zou makkelijker zijn voor bijvoorbeeld mijn oma: op haar computer 'n OS installeren wat virusvrij is, of aan haar uitleggen dat ze geen rare mails moet openen (leg dan ook nog maar eens uit wat rare mails zijn), dat ze niet zomaar iets moet downloaden (wat is downloaden?), dat ze regelmatig ff 'n virusscan en 'n spywarescan moet draaien etc...

Je kunt niet zomaar mensen de schuld geven van virusaanvallen. Een groot aantal snapt gewoon niet wat er bedoeld wordt met rare emails en dingen downloaden. En veel virussen verspreiden zich door adresboeken van geinfecteerde systemen door te spitten, en dan komt de geinfecteerde mail dus van 'n bekende...

Als ik 't argument aanvoer dat er nauwelijks virussen zijn voor Linux beginnen de meesten gelijk te krijsen dat er veel meer windoosgebruikers zijn en dat er daarom meer virussen voor worden geschreven.

Dan verdedig ik weer met 't feit dat veel grote bedrijven (bijv. Google en veel banken) hun servers op 'n vrij OS hebben draaien. 't is voor virusschrijvers veel lucratiever om grote bedrijven plat te gooien dan om consumenten te irriteren

14-01-07 14:50:07
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
"Als ik m'n stick vergeet log ik met puppy via SSH in op m'n eigen systeem en kopieer ik de bestanden die ik nodig heb er gewoon naartoe"

Dan kun je het toch niet in word openen, daar had je toch weer iets speciaals voor nodig dat op je stick stond, of had ik t verkeerd begrepen?

"Linux vreet uit zichzelf minder system resources dan Windoos... er blijft dus meer over voor games die daardoor sneller kunnen draaien"

Ik weet niet precies hoe cedega werkt, maar is het niet een soort emulator achtig ding? Dat kost heel veel processor kracht nl.

Wat zou makkelijker zijn: Op je oma's pc windows instaleren, en vervolgens office, waarna ze alles makkelijk kan uitwisselen met haar kennisen, of linux met bijbehorende software, waarna ze veel gedoe heeft om alles uit te wisselen.

En je kan gewoon een filter instellen voor je mails, en anders zeg je dat ze alles dat engels is niet moet openen.

Denk je echt dat t bij virus schrijvers om t geld gaat? Het is veel te moeilijk om mensen af te persen. Wat ze wel leuk vinden is onschuldige computer gebruikers het apenzuur te laten schrikken.

14-01-07 14:55:25
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Overigens: Als linux zo goed is, en gratis, waarom gebruikt het overgrote deel van de consumenten dan windows.

14-01-07 14:58:49
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Stevie:

De installer van OpenOffice.org die op m'n stick staat, staat ook op m'n computer, die kopieer ik dan gezellig mee

Cedega is geen emulator. Cedega voorziet games van de benodigde DLL bestanden waardoor deze 'denken' dat ze native draaien

Filters zijn nooit perfect. En wat als een van haar contactpersonen een virus heeft wat zich in al zijn/haar mails verspreid?

Een aantal virusschrijvers gaat het wel degelijk om geld, denk maar aan DoS attacks

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 .... 35 36 37 38

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven