hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 3 4 .6 7 8 [9] 10 11 12 ... 41 42 43 44

Linux Cafe

01-04-07 22:39:23
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
@Ikke:
Nou, ik ben er opzich helemaal klaar voor, alleen gebrek aan software, en juiste drivers is nog een probleem.

Dus, totdat ik een pc heb waarbij alle bijgeleverde stuurprogramma's 64bits zijn, zal ik het moeten doen met x86.

01-04-07 22:40:37
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Dat bedoel ik... En niet iedereen heeft 'n volwaardig 64-bits platform... En tot nog toe heeft 64-bits software weinig te bieden aan de normale gebruiker..

02-04-07 09:51:49
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Beryl is vanmorgen op de hond gegaan... Ik startte de computer op (cold boot) en toen beryl laadde bleef beryl/kde/x dus hangen... Mijn eerste ingeving was dus om X 'n kill en restart signal (ctrl+alt+backspace) te geven... Maar dat werkte niet omdat KDE's session manager Beryl dan nog steeds laadt... Uiteindelijk naar 'n virtual konsole geswitcht (ctrl+alt+F1) daar met
sudo rpm -e beryl-core beryl-plugins beryl-vidcap emerald aquamarine (en nog wat pakketten)
de hele zooi dus gede-installeerd en nog 'n keer x herstart... Nu doet alles 't weer, maar zonder 3d-acceleration... Da's best even wennen :P

02-04-07 11:51:12
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Beryl opnieuw geinstalleerd... Dit keer met debugger en de output van beryl-manager wordt opgeslagen in 'n logfile... Hopen maar dat ie 't nu blijft doen :S

02-04-07 16:10:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@Ikke - interesse in een netwerk experiment?

02-04-07 20:37:58
nietmeer
hmm ikke.. dr is toch zo'n functie dat beryl automatisch switched naar je standaard desktop als hij crasht.. heet op gnome iets van metacity ofzo geloof ik

@heraux
heb himachi wel eens gebruikt op windows om met paar vrienden te gamen met games die niet online konden :)
is er ook een linux versie van of lees ik dat nou verkeerd?

02-04-07 22:01:05
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Nizzle: alles hing vast... Beryl, KDE, X alle grafische servers hingen... Echt heel vreemd :S

03-04-07 13:30:28
nietmeer
dat heb je mooi voor elkaar dan :P

03-04-07 21:41:07
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
AbiWord for Linux

Een alternatief voor Ms-Word

03-04-07 21:51:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Nizzle:
hmm ikke.. dr is toch zo'n functie dat beryl automatisch switched naar je standaard desktop als hij crasht.. heet op gnome iets van metacity ofzo geloof ik

@heraux
heb himachi wel eens gebruikt op windows om met paar vrienden te gamen met games die niet online konden :)
is er ook een linux versie van of lees ik dat nou verkeerd?


ja er is ook een Linux Versie

04-04-07 16:56:26
nietmeer
Quote heraux:
AbiWord for Linux

Een alternatief voor Ms-Word


mooi programma :)
OpenOffice.org heeft ook nog steeds een goede tekstverwerken :)

04-04-07 20:20:33
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
ja!

heb Openoffice op M$ (tis een OEM versie, dus daar zit geen echt Excel op), en het is precies hetzelfde volgens mij

04-04-07 21:01:43
nietmeer
excel wel volgens mij

enige echte verschil wat ik heb kunnen vinden is opmaakprofielen bij word.. maar die zijn bij word 2007 ook weer weg.. dus tja

voor de rest zullen 99 van de 100 gebruikers geen functies missen :)

07-04-07 15:04:11
KotkaMroku
Erelid


WMRindex: 1.494
OTindex: 54
[x] ik ken *Linux
[ ] ik ken *Linux niet
[x] Ik gebruik *Linux
[ ] Ik gebruik nooit *Linux
[ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken
[ ] Vertel, wat is *Linux

Enne...ik moet het ook gebruiken voor me school. Ik gebruik het ook voor mijn server. ^^

Ook al weet ik dat er zijn verschillende Linux, ik was begonnen met RedHat.. Voorlopig blijf ik bij, ik heb beetje weinig zin om weer alles uitzoeken :P

07-04-07 15:07:36
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote KotkaMroku:
[x] ik ken *Linux
[ ] ik ken *Linux niet
[x] Ik gebruik *Linux
[ ] Ik gebruik nooit *Linux
[ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken
[ ] Vertel, wat is *Linux

Enne...ik moet het ook gebruiken voor me school. Ik gebruik het ook voor mijn server. ^^

Ook al weet ik dat er zijn verschillende Linux, ik was begonnen met RedHat.. Voorlopig blijf ik bij, ik heb beetje weinig zin om weer alles uitzoeken :P


Je moet eens op School NetBSD introduceren.. eenmaal inzichtig wordt je verliefd..

07-04-07 18:17:01
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Nizzle:
enige echte verschil wat ik heb kunnen vinden is opmaakprofielen bij word.. maar die zijn bij word 2007 ook weer weg.. dus tja


Styles Howto

07-04-07 20:52:27
VeniVidiVici
Erelid


WMRindex: 1.113
OTindex: 405
[#] ik ken *Linux
[ ] ik ken *Linux niet
[ ] Ik gebruik *Linux
[ ] Ik gebruik nooit *Linux
[#] Ik overdenk het te gaan gebruiken
[ ] Vertel, wat is *Linux


07-04-07 23:58:40
nietmeer
Quote Ikke:
Quote Nizzle:
enige echte verschil wat ik heb kunnen vinden is opmaakprofielen bij word.. maar die zijn bij word 2007 ook weer weg.. dus tja


Styles Howto


hmm tikkie anders maar ok.. daar ging het enige voordeel wat ik dacht dat MS word had.. :P

07-05-07 09:54:50
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
*Hoskeu stapt binnen... veegt het stof van de toog...*

Zoow... zijn er nog Linux nieuwtjes??...

-Dell gaat computers leveren met Ubuntu Feisty...

Anders nog iets??...:P

Feisty werkt goed... maar ik heb afentoe wel wat grafische problemen en onhandigheden met die desktop effecten... hier wordt je ook voor gewaarschuwd... dat die nog niet helemaal stabiel zijn... maar dat is ook wel een beetje te merken...
Bijvoorbeeld als mijn screensaver aan gaat heb ik alleen nog gekleurde pixels in mijn beeld en gebruik hij 100%CPU...8O

Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Ubuntu??...

07-05-07 09:57:42
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik hoop dat Ubuntu er klaar voor is, want als dit fout gaat is dat 'n klap voor linux... Persoonlijk had ik nog even gewacht tot de volgende LTS release van Ubuntu... Waarschijnlijk Gutsy Gibbon (aangezien Dapper Drake dan aan z'n EOL komt)

07-05-07 10:06:00
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Ikke...

Daar heb je wel een punt...:ja
Als er iets zou gebeuren dan staat het idd wel dik gedrukt in de media... daar zullen de Microsoft fanboys van smullen als er iets fout gaat...8O

Maar toch denk ik wel goed dat zo een comercieel bedrijf zulke systemen gaat verkopen... ik denk dat het wel ten goede gaat komen van de bekendheid en de kwaliteit...
Ook de compatibaliteit (bestaat dat woord??) zal er denk ik wel door verbeteren omdat nu software en hardware makers denk ik toch wel in gaan zien dat er serieuse markt ontstaat...:ja

07-05-07 10:50:39
nietmeer
Ubuntu werkt bij mij geweldig :D
die desktop effects zijn idd beetje brak maar ja die uitzetten en beryl installeren en dan heb je alles opgelost ;)

had eerst ook grafische problemen en zelfs crashes maar toen bleek dat mijn videokaart 140 graden werd door een kapotte koeler :D
nieuwe koeler opgezet en nu istie max 35 graden en werkt alles perfect :)

07-05-07 11:46:06
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik ben bezig met 't reanimeren van 'n Pentium III 450MHz 64MB RAM box om als IPcop router te dienen om de windows-boxes hier te beschermen :P

07-05-07 14:04:59
nietmeer
aaah ikke wrom heb je daar nog windows dingen =/

14-05-07 09:15:42
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Bestigste Linux vrienden...:P

Afgelopen weekend was het zoals jullie vast wel weten moederdag... dus ik naar mij ouweluitjes toe... met een kadootje enzo... bla bla bla...

Maargoed... mijn broertjes die nog bij mijn ouders wonen hebben iedere paar maanden wel een keer een blauw of zwart scherm bij het opstarten van windhoos XP... dus gaan ze formateren en opnieuw installeren... (vraag mij niet wat ze er mee doen... ik heb geen flauw idee hoe ze het iedere keer weer flikken dat die computer niet meer wil opstarten:P...)

Dus ik dacht... laat ik die schijf eens voor hun delen zodat ze niet steeds alles kwijt zijn maar alleen het deel waar windhoos opstaat... en laat ik dan ook direct Ubuntu er maar eens opzetten met dualboot...

De live CD van Ubuntu kon de schijf niet delen... (ookniet na een aantal keer defragmenteren)... dus ik gparted geprobeerd...
Die gaf de melding die ook de schijf niet kon delen omdat er een "fisieke beschadiging" op zat en dat het waarschijnlijk een fabriekage fout is... de schijf kan ieder moment instabiel worden en er helemaal mee kappen... In windhoos moest ik "chkdsk /f /r" uitvoeren en dan zou het wel kunnen... maar gparted blijft die melding geven dat hij die schijf niet kan delen omdat er een fisieke beschadiging op zit...

Het is een 40gig schijf die ze goedkoop (ik heb nu wel een idee waarom die bijna gratis was) op de kop hebben getikt...

Kan het mischien zijn dat omdat die schijf brak is dat windhoos er steeds mee kapt??...

Na een hoop bla bla bla mijn vraag:
Is het normaal dat een fisiek beschadigde schijf die verder wel functioneerd dat die niet te delen is??...
What to do... oh what to do??...:P (behalve een echte hd kopen:P...)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .6 7 8 [9] 10 11 12 ... 41 42 43 44

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven